![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Aikanaan nuorena katsastettiin kaverin vanhaa rämää englantilaista sedania. Pohja ja kynnyskotelot olivat aivan lahot. Vedettiin jesarilla reiät tukkoon ja alettiin käsipumpulla pumppaamaan betonia kynnyskoteloihin. Homma otti aikansa mutta teipattiin lisää ja pumpattiin niin johan oli kotelot täynnä betonia. Oli talviaika ja kova pakkanen. Auto pihalle ja ruiskutettiin letkulla vettä auton pohjaan. Sisälle odottelemaan ja sama uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Ja sitten katsastukseen. Kaveri oli ratissa ja minä hallissa katsomassa katsastusta. Ensi normaalisti jarrut, ohjaus yms. Sitten katsuri oli menossa sen "hakun" kanssa auton alle testaamaan pohjan kestävyyttä. No, jää oli alkanut sulaa lämpimässä hallissa ja auton alla "satoi". Katsuri kastui ja tuli kiiruusti pois auton alta. Ihmetteli aikansa tilannetta ja alkoi sitten auton ulkopuolelta testailla kynnyskoteloita sillä hakulla. Kovilta tuntuivat, betonia kun olivat täynnä. Ei muuta kuin auto alas pukilta ja leimatut paperit käteen. Kyllä nauratti kotimatkalla. Kaveri vielä myi pommin seuraavalla viikolla hyvään hintaan.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#2
|
||||
|
||||
|
ei oikein mitään varsinaisia tarinoita tule mieleen... hylkäysperusteita joitakin...
takavetopickuppissa oli joskus "seisontajarrupolkimen matka rajoittunut alkuperäisestä" samainen auto aina jarrutesterissä nyppäs viisarit kaakkoon matulan ln65 hiluxissa taasen oli soikea äänevaiimennin vaikka tässä automallisa kuuluu olla pyöreä, samaan autoon haettiin myös toyotalta 120€ paperi missä todettiin mm. että akselin alla on yli 180mm maavaraa mustaakseni senverran piti g-kirjaimen saamiseksi otteessa olla. myös takapuskurin ja sen kiinnikerautojen positamisesta/puuttumisesta moitittiin. PA-farmaricapricessa ei ulottunut pakoputken pää joskus korilinjan ulkopuolelle joten sitä piti 3 senttiä jatkaa... en muista että mulla oikein omissa autoissa olis mistään muusta hylkyjä tullut... |
|
#3
|
|||
|
|||
hiace
Mun hiace on ihan katsastusinssin toimesta todettu ympäristöhaitaksi
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
kaverin autossa, konehuone pestävä eu-direktiivien mukaiseksi
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Laurelia katsastettaessa pomppasi himmeiden umpioiden takia. Uudet maksoi hunajaa ja romiksella ei ollut, kun kaikilla muillakin ne oli himmeät. Kävin hakeen kaverilta lainaan 96 Saabin umpiot ja hitsasin ne paikoilleen. Ne Saabin umpiot oli suunnilleen nejänneksen Laurelin omista, niin pistin pahvista ympärille paikat, ettei ole niin härskin näköinen. Katsastaja huusi ja noitui niinku lappalainen ja totesi mielihyvikseen, ettei ne ole säädössä ja vaati tulla säätämään kohdlleen. Väänsin umpiot näyttään suoraan ja leima tuli vittuilujen kera.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tervehdys!
Joskus se pomppaa vähästäkin kun on kasurilla "oikea" asenne. Opiskeluaikoina JKL:n katsastusasemalla näytin BX Sitikkaa. Nuorehko vetelä räkä-kasuri tuli halliin ja sanoi että "taas näitä", otti paprut ja katsasteli ja patsasteli. Hylky tuli toisen takarekisterivalon palamattomuudesta ja vetokoukun pistorasian kannen puuttumisesta. Hieman opiskelijabudjetilla eläessä kyrsi. Sittemmin olen kyllä saanut myös hylyn "ympäristöhaitasta", kun koneesta alkoi kampiakselin stefa vuotamaan oikein urakalla just ennen katsastusaikaa. Se tosin on ihan ymmärrettävä syy. Tulipahan ihan riittävän iso remppa siitä sitten. TT |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Yli kaksikymmentä vuotta sitten, Hannuksenpellon kontturilla katsastin Mexico-replica Escorttia. Aikansa ähkäiltyään suorahampaisen laatikon kanssa, ingenjööri suditti suikka vinossa liikkeelle kolmosella nosturinrampit kolisten. Totesin; et näis uusis saksalaisis on ykkösvaihde jo ihan vakiona (vuodet jotain kahekskytluvun loppua, eskon vm-69) .....
-Hylky tuli. -syynä suuntavilkku on liian lähellä ohjauspyörää /alle 50mm....että näin... |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Kaverin Taunusta katsastaessa meni päästömittarit rikki oikeen kahdesti, ainaki katsastussetän mukaan. Totes ekakerralla että tää vikalista korjaantuu vaa autoa vaihtamalla.
Vanha tenua tankkii kikka kyllä vaikuttaa hiukka päästöihin, mutta oli se noloo kun Fiesta vainaasta unohtu lisätä se bensa ennen konttoria, tenut kyllä kaadettii.. Hups.
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |