![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() Mitkä rengaspaineet noissa 245/70R16 pitäis olla? Ostaessa oli vaan jotain 2,5 edessä ja takana! Oli pakko mennä heti ensimmäiselle huoltikselle lisäämään ilmaa. Nyt laitoin 2,8 ja 3,0. Onko sopiva? Ajo-ominaisuudet ainakin muuttui ihan huomattavasti sen jälkeen. Pitäis löytää ohjekirja jostain, ettei tarttis koko ajan kysellä tyhmiä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edittiä: otsikossahan se lukee... Löytyy.... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli olen joskus mitannut korkeuden lattiasta vanteen yläreunaan. Tämä siksi ettei tasauspyörästöjen jarrut kulu turhaan.
__________________
------------------------ Suzuki Vitara JLX 1.6 16V Convertible |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on Jeep pihassa
![]() Kuuluuko teillä josku hidasta/ nopeaa puolta kytkettässä rutinaa ja joskus ei mene vaihe päälle vasta kun on vähä liikauttanu autoa. Muuten iha loisto peli. http://fi.febishop.eu/renkaat/bfgood...-r16-115-112-s Onko porukalla nuista renkaista kokemusta? Ääntääkö? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyse siis automaatti laatikosta.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suurimmassa osassa uudempien Jeeppien laatikoita neliveto tulee kytkeä auton ollessa LIIKKEESSÄ, ei paikallaan. Esim. 242 ja 231 laatikoissa ei edes hidas alue kytkeydy yleensä jos on auto paikallaan, nopeat alueet satunnaisesti. Noi jatkuvan nelivedon viskolaatikot on hieman erilaisia, mutta periaate sama eli ovat "on-the-fly" askeja. Paikallaan ollessa siis ei ole edes tarkoitus kytkeä. Hitaan alueen kytkemiseksi voi olla tarpeen heittää päälaatikko vapaalle, ja hitaasti rullaten kytkeä hidas nelikko päälle. Pienet rusaukset on ihan normaaleja varsinkin hitaalle puolelle kytkiessä tai sieltä pois. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kone käynnissä? Ihmettelen.
Tosin kyllä varsinkin nopeat alueet menee päälle paikallaan ollessakin, mutta helpommin yleensä liikkeessä. On myös nivelistön säädöistä kiinni kuinka homma pelaa, ja jos on vähän viturallaan niin sitten ei homma toimi yhtä hyvin. Kuitenkin vaihdot aina niin ettei ole veto päällä (ts. paikallaan vaihde vapaalla, liikkeessä jalka pois kaasulta). Tehtaan ohje sanoo, että hidas puoli tulee mieluiten vaihtaa päälle/ pois auton rullatessa hitaasti ja päävaihteisto vapaalla. Siten se myös helpoiten menee. Aika tsägä saa olla, jos varsinkin 242:sta saat nopeilta nelikoilta takaisin takavedolle ilman että auto liikkuu ja on kone käynnissä. Se on ihan ominaisuus niissä että takaveto ei meinaa kytkeytyä päälle on jakoaski sitten uusi tai vanha. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se 242 toimii ihan mukinoitta paikallaan hitaalta takavedolle asti ja toisin päin.
Edittiä vielä sen verran että, päävaihteisto vapaalla ja kone käynnissä.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kovempaan maastokäyttöön on vähän ohkaset kyljet ja kesy kuvio, mutta sellaiseen käyttöön tehdyillä ei sitten tiellä viitsi ajaakkaan. (voi ja pystyy, mutta...)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Nuo renkaat pitäs mennä ongelmitta sekä vanteille että autoon, joustovara säilyy?
Nuilla jotka mulla nytten on alla (Nokian Hakkapeliitat 225/75 r16) jää renkaan etupuolelle lokasuojaan 5 cm varaa. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Voiko tässä muokata edellistä tekstiä?
Vielä semmosta että paljo tässä -01 on vanteen keskireikä? Pultti jako tais olla 5x127. Entä paljon vanteen leveys pitää olla nuille BF Goodrich all terrain 225/75 r16? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
ei ongelmaa kytkeä hidasta paikoillaan 242seen (manuaali).
kysäseppä privana joukalta mitkä sillä on grandissä alla? (myös 2" korotus) |
#14
|
||||
|
||||
![]() EDIT-nappi tuolla oikealla, eka neljästä napista----------------------------------------------------------> Näkyy vain omissa viesteissä joita voi muokata/editoida, muuten on vain kolme nappia, "Lainaa", "monilainaa" ja "Pikavastaus".
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 4x4 -00 | warcock | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.02.2010 16:23 |
Myyty JEEP Grand Cherokee 4.0 | jonttu | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 24.11.2009 21:54 |
Myydään M Jeep Grand Cherokee -94 5,2 V8 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 24.09.2008 06:38 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
Jeep Grand Cherokee 4.7 | HiluxMan | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 13.05.2005 08:23 |