![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Ei meillä Helsingissä ole ainakaan tullut vielä eteen hylkäyksiä maksimisykkeen ylityksistä, kyllä ne kaikki ovat olleet niitä jossa syke ei laske tehtävien välissä ja varsinkin siellä lopussa. Siitähän sen kuntotason näkee, ei niinkään maksimisykkeestä. Ite olen 43v yksikönjohtaja ja joka vuosi käyn tuon testin tekemässä ja jokatoinen vuosi puhaltelen pilliin ja olen johdoissa sydänkäyrän tallentamassa. Koskaan ei ole ollut ongelmia läpäistä testiä (edes vaikka vyötärön ympärys on jo yli riskirajan). Mun mielestä on hyvä että porukka testataan jotta on sellaista miehistöä jolla voi huoletta teettää raskastakin työtä. Eri kunnissa vaan taitaa olla erilaiset testit, meillä testeinä ovat Oulun mallin sovellettu testi sekä perinteinen punttisali testi. Ei polkupyörä ergometriä. Junde
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
meillä saadakseen vihreän S-kirjaimen kypärään (sukeltajan kelpoisuus) vaaditaan vuodessa 2 lämmintä+2 kylmää harjotusta, lihaskuntotesti, oulunmalli ja pyöräergotesti. lääkärissä käydään vaan joka kolmas vuosi. enkä väitä että ne olis yhtään liikaa jos mietitään millasiin paikkoihin tyypit joutuu, mutta tiedän vain että se karsii porukkaa jonkuverran... |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo heikkokunto on suuri käsite mutta esim. jos ei läpäise lihaskunto testiä, ja ei pääse oulunmallia läpi, jos oikeasti hyytyy. niin minusta sellaisen ei ole hyvä olla savusukeltaja. Koska oikeasti niitä kehikoita voi joutua kantamaan 5 kerrokseen, tai mätkiä lekalla jotain ja pujotella ym. Sit jos lisätään vielä kuumuus mukaan. Mutta säädökset on nytten nämä ja pitää koittaa niiden kanssa harrastaa.
KYM#5 |
|
|||
|
|||
![]()
Mää oon pari vuotta ollu Halkivahan VPK:ssa. Sammutustyökurssi suoritettu, tarttee kattoo jos jossain vaiheessa sinne savusukelluskurssille menis ja jotain muitaki, kattoo ny.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
näin juuri... eikä kaikkien ole pakko olla sukeltajia. |
|
|||
|
|||
![]() maarin vpk
toistakymmentä vuotta hälytys osastossa nykyisin maarian vpkn vanhempi sammutusmies
niin ja maarian vpk on turussa ![]() Viimeksi muokannut jykä : 05.04.2010 12:36 |
|
||||
|
||||
![]() palokuntaharrastamista. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Perämoottoritietäjiä palstalla ? | Heguli | Chit-Chat | 12 | 13.05.2007 17:54 |