![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Taas tämänkin vaiva alkoi kettuilemaan. Putkituksessa on 90 asteiset mutkat heti pumpunjälkeen alavesiletkussa, syylärin alareunassa ja yläreunassa. Eli järjestelmässä on normaaliin verrattuna 6 kpl 90 mutkaa. Syylärin alalähdön kohdalla putkitus tekee u-mutkan. Putket/letku on sisähalkasijaltaan 2". Uutena oireena on veden seassa olevan ilman aiheuttama kurlutus syylärissä ja pauke lohkossa?? Herää kysymys mistä toi oikeen tekee ton ilmalukon, kun oc1:ssä tosiaan toimi ja sen jälkeinen lämpöongelma johtui sittenkin saven tukkimasta syyläristä. Syyläri on puhallettu auki eli ulkoista tukosta ei pitäisi olla. Toiseen vesiputkeen on muuten tullut lommo, kun kiikuin pohjapanssarin varassa kiven nokassa, muttei putken poikkipinta-ala ole 1/4 enempää muuttunut. Mahtaako vaikuttaa noin radikaalisti? Aloin jo epäillä olisiko kansipahvi mennyt, kun letkut tuntuvat pinkeiltä. Käsin saa kyllä puristettua letkun lyttyyn koneen käydessä. Pakokaasu ei tosin ole harmaata eikä sinistä eli paljoa ei ainakaan palotilaan vuoda. Ei tee vesilukkoakaan, lähteen nykyään jopa pakkasesta käyntiin kun modasinn keskipakopainoja. Olisiko ideoita?
__________________
Broken Back Team #1 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Termostaatti pois?
Ainakin noissa toyotissa termostaatti on "kaksitoiminen", eli kun syylärille menevä laippa avautuu, niin sillloin termosteettikotelon ohikierto tukitaan -> kun termostaatti kiinni, vesipumppu kierrättää vettä moottorissa
ohi syylärin ja kun termari auki niin silloin syylärin kautta. Jossain offivehkeessä bensakasilla vois kuvitella toimivan ilman termostaattia ja tuo ohikierto tukittuna, säädetään lämpöjä flektejä pyörittämällä. (flektin säädettävä termostaatti mahdollisimman likelle konetta, ylävesiletkuun) toki voihan rinnalla olla ns. pakkokäyttö |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän kunnossa olevassa järjestelmässä kuuluukin olla painetta sen verran, mitä korkki siellä pitää. "Sopivasti" sijoitellut kiukurakoukero u-mutkilla saa varmasti järjestelmään ilmalukkoja, mutta pitäshän sielä lähtee vesi kuitenkin liikkeelle, kun termari aukee ja vesi lähtee kiertään.
Termarin pois otto ei omasta mielestä ole paras vaihtoehto lähteä lämpö ongelmia ratkomaan, kun monessa koneessa se säätelee yhdessä kansipahvien pienien reikien kanssa moottorissa virtaavan veden nopeutta ja reittejä. Eli jos sen jättää pois, ni kannattaa laittaa tilalle sopiva "prikka". Meneekö letkut syyläriin oikeinpäin, missä kunnossa on syyläri sisäisesti ja mites vesipumppu? Oisko tehokkaammasta mallista apua, kun putkille tulee enempi mittaa mitä "normisti"? Ei oo lätykän koneen termarissa kahta asentoa.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos se toimi jo ja sait sen ilmattomaks, mutta ylikuumeni mutasyylärillä ja nyt on taas ilmaa kierrossa etkä saa sitä veke? Kuulostais että ilmaa tulee lisää kansipahvi vian takia.
Onko sytytys saatu jo kohalleen ettei sen takia oireile mitään? vaikkei se ilmaa systeemissä selitäkkkään eikä pauketta lohkosta. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Termaria ei ole ollut koko aikana.
Kansipahvia aloin epäilemään itsekin, pitää jatkaa eläinkokeita huomenissa. Tosiaan on toiminut noilla kiukurakäyrillä ja vesipumppu on uudehko, eli uutena hankittu ja ei tolla ole varmaan 20h ajettu pumpun vaihdon jälkeen.
__________________
Broken Back Team #1 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Putket
Jos ne putket on liijan isot halkasijaltaan, niin sulla ei kierrä neste kunnolla Max putken halkaisija noin 40mm, kokemuksella voin sanoa että liijan isot putket niin oli aina lämpö ongelmia, joku 35mm putki ois varmasti aikas hyvä..... Eli jos syyläri takana niin ei liijan isoja putkia...........
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Mikä kone siinä on?
Muistelen joskus olleen puhetta että jossain jenkkikoneessa (olisko nimenomaan ollut gm pikkulohko)vesipumppu pyörii toisinpäin jos vesipumppu tarkoitettu serpentiinihihnalle, ja jos kiilahihnalle niin toisinpäin?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lock right edessä ja takana | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.11.2007 21:21 | |
ADR edessä ja takana - mitä tarkoittaa????? | osmo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.09.2007 18:13 |
Chevyn 350 lämpöongelmat | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.06.2006 21:52 |
Pakon edessä 2 | tuska | Romance and Relationships | 0 | 13.11.2002 08:26 |
Pakon edessä... | Lars | Romance and Relationships | 0 | 12.11.2002 19:24 |