Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #34  
Vanha 22.03.2010, 00:46
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

kitoos

mää ymmärsin ton opuksen mukaan että mutteri kiristetään 118-255 N.m (12-26 Kgf.m), jolloi pinjonin pyörintävastus on 157-196 N.cm (16-20 Kgf.cm) uusilla laakereilla ja vanhoilla 39,2-58,8 N.cm (4-6Kgf.cm). Jos kiristää liikaa niin holkki vaihtoon.

Ton pyörintävastuksen voinee mitata esim. metrisellä harjateräksellä, joka kiinnitetään keskeltä pinjonin mutteriin. Harjateräs vaakatasoon ja toiseen päähän 500g paino jota siirtää harjateräksen päätä kohen. Jos pinjoni rupee pyörimään kun paino on 30cm:n päässä mutterista on pyörintävastusmomentti silloin 15Kgf.cm.


Eikös toi hammasvälys ole automaattisesti suunnilleen oikea kun hammaskosketus-kuvio on hyvä? eli Jos välys liian pieni niin kosketus liian syvällä ja liikaa välystä niin kosketus hampaan ulkosyrjällä. Eikös?
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Lada Nivan ohjekirja! O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 20.02.2008 09:21
Ostettu o/ 5j-15 lada nivan vanteet gtkossu O/M/V Renkaat ja vanteet 1 04.02.2007 18:26
M:LADA NIVAN OSIA sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 05.10.2006 14:12
LADA NIVAN KÄYNISTYSVEIVI sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.01.2006 20:05
O; Lada Nivan kori Pauli O/M/V Muut 0 20.12.2003 12:16


Sivu luotu: 19:30 (GMT +2).