Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva
Mikähän mahtaa lootassa olla rikki, luulis ettei noilla kilsoilla olis ihan loppu. Korjaushinta varmaan olis halvempi jos vain korjataan vika. Uskoisin että noista missä on super select jakolaatikko on myös sama automaatti. Mullakin olis 140 tkm ajettu laatikko myytävänä.
|
Mustaa öljyä kuulemma laatikossa, eli lienee pakat tiensä päässä. Lähtee liikkeelle laiskasti verrattuna mitä lähti ennen laatikon rikkoutumista, vaikka ei kuulemma huomaa mitään 100:n vauhdissa. Paitsi että se 4:n ei mene päälle ja kick-down ei toimi. Päivinen tuumi että myös turbiinin vioittuessa on samat öljyn tummenemis- ja hajuoireet, mutta pakat voi olla vielä hyvässä kunnossa, jolloin pelkän turbiinin korjaus olisi jotain 400€.
Wikipedia (
http://en.wikipedia.org/wiki/Pajero) tiesi, että "...In July 1993, two new power plants were introduced; a 3.5 litre 24-valve DOHC with ECI-Multi and a 2.8 litre turbocharged diesel with an intercooler. A new, larger transmission and transfer case was also part of the upgrade..."
Siis tuon puolesta kolmelitraisen aski ei kävisi 3,5:een, ja vaikka pulttijako kävisikin, niin ei saata kestää suurempia vääntöjä... Kun "larger transmission case" viittaa suurempaan lohkoon, niin voipi olla jakokin suurempi. Ja kun niitä on tehty kuitenkin vähemmän kuin pikkulootaa, niin saattaa (varaosa)hintakin olla toinen...
Mutta vielä tuosta hintapolitiikasta. Kauanhan tuo on ollut myynnissä, kun kukaan ei taida pirssiä haluta. Onko syynä siis liian kova hinta, vaiko liian suuri riski saada käsiinsä muutakin p**kaa kuin vain mäsä loota...? Äkkiseltään 8k€ ei kuulosta ihan hirveeltä, kun kyseessä on pieni auto suurella moottorilla ja hyvillä varusteilla. Mutta sanokaa te Pajero-expertit, kun paremmiin tiedätte.