Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2010, 22:44
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Nuo peruskorjattujen vakiokoneiden kuin virikoneiden valmistajat suosittelevat Jeepin kuutoseen tiettyjä suuttimia, eikä ne yleensä ole alkuperäiset. Uskoisin kyllä että isot jenkkifirmat jotka noiden koneiden kanssa pelaavat niin tietävät mitä suuttimia siinä padassa pitää käyttää, koska jos heidän suosittelemansa suuttimet rikkoisi koneen niin olisivat siitä vastuussa. Eli varmasti mitattu ja testattu mitkä sinne on oikeat. Ideana tietääkseni tuossa suuttimenvaihdossa on lähinnä se, että nuo uudemmat ja paremmat suuttimet sumuttavat bensan pienemmiksi pisaroiksi ja tehostavat palamista, kun taas Jeepin alkuperäiset perussuuttimet ei tätä tee yhtä tehokkaasti.
Olis kiva nähdä dyno/pakokaasukäyrät sama auto uusilla uusilla ja vanhoilla uusilla suuttimilla, näinköhän löytyis penkissä paljon eroa, noh persdynossa löytyy pirustaan ja sehän riittää, sillä se on tarkka laite (jota ei kannata kyseenalaistaa...).

Jos nykyaikaisessa 4 venttiilimoottorissa uuden ja suuttimen eroa on hankala todistaa dynossa niin olisi kiva nähdä sama asia todistettuna vanhassa maatalousmoottorissa...

j.h

Uskoo, Ken haluaa... (Jenkki lakimiehet ovat hyviä, mutta rajansa...)
koska jos heidän suosittelemansa suuttimet rikkoisi koneen niin olisivat siitä vastuussa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.03.2010, 01:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpisteh Näytä viesti
Olis kiva nähdä dyno/pakokaasukäyrät sama auto uusilla uusilla ja vanhoilla uusilla suuttimilla, näinköhän löytyis penkissä paljon eroa, noh persdynossa löytyy pirustaan ja sehän riittää, sillä se on tarkka laite (jota ei kannata kyseenalaistaa...).

Jos nykyaikaisessa 4 venttiilimoottorissa uuden ja suuttimen eroa on hankala todistaa dynossa niin olisi kiva nähdä sama asia todistettuna vanhassa maatalousmoottorissa...

j.h

Uskoo, Ken haluaa... (Jenkki lakimiehet ovat hyviä, mutta rajansa...)
koska jos heidän suosittelemansa suuttimet rikkoisi koneen niin olisivat siitä vastuussa
Kerro ihmeessä millon vitussa olen väittänyt että se tehoja lisäisi? Sanoin että tehostaa palamista, ja vähentää sillä kulutusta ja tasaa mahdollisesti myös käyntiä - hyvin marginaalisesti tosin. Kaasujalan asento merkkaa enemmän. Mutta kun Jeepin alkuperäisiä suuttimia on todella paljon sellaisia jotka vuotaa eikä toimi kunnolla, nuo uudemmat nelireikäiset taasen on paljon luotettavampia ja parempia. Siksi niitä suositellaan. ..niin ja stroukattuihin koneisiin orkkissuuttimet on hieman turhan pienituottoisia ja voi aiheuttaa ongelmia, joten siksi suositellaan vaihdettavaksi suurempituottoiset tilalle. Orkkiskoneisiin taas tuotoltaan samanlaiset kuin vanhat, mutta nelireikäiset.

Ja ihan oikeasti - himppasen kärjistäen - miksi minun pitäisi uskoa yhtä vitun ketä-lie-ukkoa suomalaisella foorumilla enemmän, kuin KYMMENIÄ TUHANSIA käyttäjiä ja viripajojen edustajia jenkkifoorumeilla? Kyllä, netistä luettu tieto on aina netistä luettua ja siihen kannattaa suhtautua varauksella. Mutta järjen käyttö on sallittua, eikös?

Mutta ihan sama, en ala tästä asiasta enää kanssasi vääntämään kun ei mene sulla näköjään pointti jakeluun.


edit: sen verran vielä ettei nyt herneitä vedettäisi nenään, niin yritän tässä lähinnä tuoda esiin sen seikan että eiköhän niillä jenkkien viripajoilla - siinä missä suomalaisilla kuin saksalaisillakin vaikkapa - ole sen verran tietotaitoa että osaavat suositella oikeita osia tiettyihin koneisiin. Paskafirmojahan toki aina löytyy ihan joka maasta, mutta itse kyllä luotan (ehkä hieman naiivisti?) siihen, että tunnetut ja/tai ammattitaitoisiksi tunnetut viripajat ja koneiden virittäjät osaavat hommansa ja tietävät mistä puhuvat. En siis tässä tod. ketään hauku.

Viimeksi muokannut Timo_L : 18.03.2010 11:20
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
jeep, tulpat


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty jeeppi HELLE O/M/V Ajoneuvot 4 04.05.2009 11:05
O: XJ Jeeppi vepele O/M/V Ajoneuvot 5 01.03.2007 13:54
"JEEPPI" hector Chit-Chat 7 06.12.2005 21:32
V-8 Jeeppi lepoantti Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2005 15:04
M:JEEPPI tapsa4x4 Chit-Chat 7 07.06.2005 21:12


Sivu luotu: 02:50 (GMT +2).