Jep, polannetta ei tartte olla ku sen verran että rengas painuu 15-20 senttiä, esim moottorikelkan jälkiä sopivasti, niin meno tyssää pelkällä renkaalla. Pikku vastanen ja maha ei koske mihinkään, mutta renkaat vaan sutii.

Siihen ketjut päälle joka kulmaan ja lukot kiinni, niin hyvin menee ku antaa vaan jauhaa. Ketunmulta nousee renkaan jäljestä. Tosin sitte ku ei osaa polkassa kytkintä oikeassa paikassa ja ettiä pakkia, niin ollaanhan sitä kiinni.

Joka rengas pyörii vapaana ja ovat kaivaneet jo itelleen jäiseen ketunmultaan 10 senttiset kolotkin.. Silloin ollaan mahasta kii ja sitä ei pääse kokeen ilman kettinkejä.. Ei muutako tunkkaamaan ja miettimään, että mihinhän sitä taas tuli ajettua. No ihmettlihän nuo mönkkärimiehet viikon jälkeenpäin, että kuka helevatti siellä oli autolla käynyt, ku kapiat urat oli ilmestynyt?? En tunnustanut.
Minä sinuna en isontais enää rengaskokoa. Alkaa hailuksissa luovuttaan jo muutkin paikat kuin voimansiirto jos kasvattaa vielä rengaskokoa. 235/85-16:kin on jo rajoilla ja rasittaa esim. ohjausta jo melkosesti. Ketjuille vois silti tehä tilaa tai jopa pienentää rengaskokoa, että ketjut sopii. Pari senttiä menetät nimellistä maavaraa, mutta pito kasvaa tuota haittaa enemmän. Lumessa menoa rajoittaa eniten vajavainen pito, hyvin harvoin se oikeasti on mahasta kiinni.