Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan
Noniin ja anteeksi kauhiasti mutta pitää vähäsen varastaa topikkia, vaikkei patrulliin liitykkään mutta king crappiin eli nissaniin kuitenkin!
Eli tuossa omassa alkaa oikean puolen AMV:n manuaalinen napalukko kahisemaan kun ajetaan napikset päällä mutta takavedolla!! Mishä mahtas vika olla?? Kertaalleen otettu napikset irti ja sillon oli just tämä oikeenpuolimmainen (eli apparin puoli) napalukko pulteistaan löysällä, kurkistus sisään, ei metallihilettä, pikkasen moottrolli öljyä 10-40W sisuksiin, huljuttelua ja takas kiinne molemmat.
Nyt taas kahisee, siitä jännä että antaa kuitenkin ajella pitkähkön huikosen ennenku alkaa kahisemaan, kylillä ajelusta ei vielä mutta kun esm. tästä lähtee ajelemaan kerimäelle ni alkaa vienosti kahajamaan!
Eli pitäskö nyt ruveta kurkistelemaan tuota laakerin kuntoa? Välystäkään ei ole nimeksikään pyöränlaakereissa
Ja kun kuitenkii nämä velhot täällä palstalla on kovasti väittäneet ettei talvella ole haittaa vaikka ajelisi takavedolla mutta napalukot päällä.
|
Yksi kahisevaa ääntä aiheuttava kohta tällaisessa tapauksessa voisi olla kuiva laakeri/pronssiholkki siellä vetonivelen ja pyörännavan välissä.
Riippuu vähän vuosimallista/akselistotyypistä, että minkälainen rakenne sieltä löytyy.
Jäykkäakselisessa kannattaa ensin painaa tuubillinen vaseliinia olkalaakerin nipoista, niin se vassu kyllä ajan kanssa ajautuu sinne em. väliinkin.
Pyöränlaakeri voi kuivuuttaan alkaa kahisemaan, mutta silloin jo pitäisi tuntua selvää klappia renkaasta ylös-alassuuntaan vemputtelemalla (rengas tunkattuna irti maasta).
Napalukkokin voi alkaa kuivuuttaan kahisemaan.
Ne joutuu melkein irrottamaan rasvausta varten, jos niissä ei ole sitä avattavaa korkkia/kantta.
Kyllä napalukot päällä voi ajella takavedollakin, mutta se aiheuttaa vaan tiheentynyttä huoltamisen ja rasvaamisen tarvetta,
koska koko etuvoimansiirto pyörii mukana koko ajan. Laiskassa koneessa toi näkyy polttoaineen kulutuksessakin väh. 1L/100km.