Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 26.02.2010, 12:37
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Samaan syssyyn saat heittää Sprintterin ja LT:n, aivan yhtä hyviä/paskoja koko sakki! Pellit kestävät huonoiten Jumper/Boxer/Ducato:ssa, niveliä menee kaikissa tiuhaan, kuten myös jousia yms. alustan osaa.

Uuskorinen Jumper/Boxer/Ducato tuntuu paljon edeltäjäänsä fiksummalta. Transitin pikkukoneen alavääntö on jotain käsittämätöntä, saattaa stumpata jopa 1:ltä 2:lle vaihtaessa jos on tottunut hyvälle väännölle, liikkeellelähdöstä puhumattakaan. Vanhempikoppanen Sprintter ei tunnu kovinkaan laatuautolta, joka paikka tuntuu rämplääntyvän aika joutuin. Uudempikoppanen tuntuu tasokkaammalta, sama pätee myös Transittiin.

Kuorma-autona Transitit ennen vuotta 2005 eivät yleensä tarvitse nopeudenrajoitinta, toisin kuin Jumper/Boxer/Ducato ja Sprinter/LT.

Vaikea on valinnan paikka, varmasti kestävää ja varmatoimista isoa pakua kun ei tunnu olevan keksittykään. Tai sitten niitä ei ainakaan tänne oo kukaan tajunnut tuoda.

Ehkäpä kannattaisi tsuumata jonnekkin Latvian suunnalle ja haeskella jotain uusikorista, niitä saa puoli-ilmatteeksi sieltä ja ilman autoveroa kuorma-autona.
Mistä lähtien Transitit on "uudempi koppaisia"? Itse ajattelen, ettei ego kestä ajaa ennen n. 2001 valmistetulla kopalla.

Ajoin viime kesänä kertausharjoituksessa ihan uutta Transitia. Siinä oli vääntöä käsittämättömän paljon. Meni yhdeksän päälläkin hyvin. Koneen kokoa en muista, mutta tehot oli alle 150 hv eli ei ainakaan ollut tehtaan tehokkain malli. Budjettiin ei kuitenkaan uusi auto mahdu kun tänä vuonna on jo yksi ostettu (D-Max).

Miten Latvian suunnalta katotaan tai ostetaan kuorma-autoksi rekisteröity Transit? Valmiin paketin hinta pitäs olla 6000-9000€ ja alvillinen. Etelämmästä jos ostaa niin joutuu varmaan laittaan ilmastoinnin, lisälämmittimen, talvirenkaat vanteineen ja koukun yms. Niille tulee äkkiä auton hinnan verran jos niitä ei ole valmiina.

Minulla on vähän samanlainen tuntuma, ettei isoa laadukasta pakua valmisteta tai ei ainakaan tuoda suomeen. Tojota sais alkaa vääntämään sellaista. Sillä kun on ehkä vähiten susia ollut. Tai no onhan joissakin 2000- luvun Hiaceissa ollut pahoja ruostevikoja. Ajoin 6 vuotta 2000 mallisella ja se ei ruostunut vaikka maalipintaan oli tullut pahoja naarmuja.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 2 kpl hj 60 3+3 pakuja Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 08.07.2009 22:33
Härskejä ja huonoja racing kuvia VonLeka Chit-Chat 16 21.03.2006 19:01
Autojen hyviä ja huonoja puolia? Metso Tekniikka & Jutustelu 3 06.01.2005 18:35
M:toyota pakuja toytoy O/M/V Muut 6 20.08.2004 14:21


Sivu luotu: 07:08 (GMT +2).