|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 

| |||
| 
 | |||
|   BFG Mud Terrain rengaspaineetPaljoako olette käyttänyt paineita kyseisessä renkaassa. Tällä hetkellä 1.8 baria, mutta pitäisiköhän olla enemmän lumessa mentäessä? 
 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|   

Sanoisin että vähemmän.. Ite ajelin hiluxilla tielläkin 1,4 bar ja metsässä 0,8-1,0 bar, ja siis ilmanbeadlockkeja,10" leveellä vanteella.. 
				__________________ KYM ## Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.! | 
| 

| |||
| 
 | |||
|   

Ok, renkaat on 9.5" vanteella.
		 | 
| 

| |||
| 
 | |||
|   

Minkä laitteen alla ? BJ:ssä on tuo 1,0 bar ja pelittää kohtalisesti vielä tielläkin ... kun oon niin laiska lissään paineita normiajoon. | 
| 

| |||
| 
 | |||
|   

Riippuu paljolti renkaan koosta, ja missä niillä liikut, maastossa toi paine on kyllä liikaa.
		 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|   

Patrollissa ja LJ:ssä oli mutiaisissa talvella 0,5 bar, eron kyllä huomaa onko 0,5 bar vai 1,0 bar. Pitää vain varoa ettei lähde kumi vanteelta. | 
| 

| |||
| 
 | |||
|   

Renkaat SJ410 alla, 30/9.5-15 , pääasiassa metsäautoteitä ( auraamattomia) tulee talvisin kulettua. Maastossa ei oo tullu vielä ajeltua.
		 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|   

VIelä paremmalla syyllä kevyen auton alta paineita pois. Eihän suikan alla noilla paineilla rengas jousta vielä yhtään. Testiä vaan, veikkaan että oikea paine löytyy välillä 0.5-1.0 bar. Tosin sulla on aika leveät vanteet noille kumeille.

__________________ "Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" | 
| 

| |||
| 
 | |||
|   

Kiitti vastauksista, täytyy ruveta testailemaan eri paineilla.
		 | 
| 

| |||
| 
 | |||
|   

Kysytään saman tie mikä on parempi. Leveä vai kapea vanne kun on vähä paineet?
		 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|   

Leveämmältä irtoaa rengas helpommin.

__________________ -Pauli- | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|   

Eli hieman kapeampi parempi!   
				__________________ "Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|   

Vähän tähän liittyen, Onko noissa gummien kyljissä paljonkin eroja eri renkailla jäykkyydessä tms.joka vaikuttaa myös tähän vanteella pysymiseen?
		 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|   

On

|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Rengaspaineet | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.01.2006 13:10 | 
| Rengaspaineet ? | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 18.12.2005 15:57 | |
| Rengaspaineet? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.11.2005 13:31 | |
| BJ 42 Rengaspaineet | tenhokippo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.09.2004 07:44 | 
| Rengaspaineet? | Nipa81 | Vuosimallit 1984-1996 | 9 | 27.11.2003 18:55 |