![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#2
|
||||
|
||||
![]() pienen hiljaiselon jotain tapahtunut
Pitkästä aikaan jotain tällekkin tapahtunut jotain.
Tilanne oli tämä kun kesäloma alkoi: Ensin kokeilin hitsikoneen toimintaa, joten hitsasin alatukivarsien rungonpään kiinnikkeet nippuun: Sitten etuakselin mallailua: Tältä näyttää kuskin paikalta katsottuna: Mahtuu renkaat käänytmään riittävästi. Vielä on tarkisteltavaa jonkin verran ennenkuin palikat voi pistää hitsaten yhteen. Nyt on ainakin riittävästi olkatapin takakallistusta...... ehkä aavistuksen liikaa ![]() Harvemmin raidetanko ottaa ensimmäisenä runkoon kiinni sisäänjoustossa ![]() Jatkoa kohta lisää....
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#3
|
||||
|
||||
![]() jatkoa edelliseen
Nyt kun on akseliväli tiedossa, niin voi alkaa suunnittelemaan hieman kuskin pilttuuta:
Perusta lasketaan tuolle RHS:lle mihin tulee pääkaari kiinni: Sitten tuli mutkiteltua "helmaputki": Tuossa sitten mallaillaan todennäköisesti ainoita alkuperäisiä peltiosia mitä jää jäljelle: Hetken oli kamera piilossa, niin jo oli tilanne muuttunut tuollaiseksi: Takapäästä tuli tuollainen: Kuten kuvasta näkyy, oikeastaan mitään akseliston tuennasta ei ole vielä hitsattu kiinni. Ensin pitää hieman heilutella akselia että näkee miten se sitten elää. Sitten kun kaikki näyttää hyvältä, niin kaikki kiinni. "Takakonttiin" pitää sitten seuraavaksi rakennella tikkujen yläpään kiinnitykset, mekaaniselle vinssille peti, ym. pikku askareita. Mutta loma loppui, ja milloin seuraavaksi sitten jotain tapahtuu, jää mysteeriksi. Pitäisi jostain lähempää keksiä talli missä tuota voisi nakertaa niin voisi sitten jopa nopeamminkin valmistua.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#4
|
||||
|
||||
![]() takakontista kuvaa
Tuossa vielä takakontista sisäkuva:
Sinne pitää siis seuraavaksi rakennella täytettä.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu kyllä sun tosiaan tarvis saada tallipaikka lähempää ja vapaa-aikaa siinä samalla, meinaan täähän näyttää mielenkiintoiselta!!!!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vääristääkö kuva vai onks toi banjo mutkalla?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Optinen harha?
Saattaa hyvinkin olla kuvakulmasta johtuva optinen harha.
Omansa tekee vielä se, että en ole hionut akselia kokonaan puhtaaksi. Pitää tarkistaa akselin suoruus ennen ja jälkeen kaikkien hitsauksien, niin voi sen sitten tarvittaessa oikoa.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#8
|
||||
|
||||
![]() Muutama kuva lisää
Sitten muutama kuva lisää arkistoista:
Takatikku sai paikkansa tuohon: Jää vielä akselin päähän mahdollisuus laittaa kapeammalle tikun kiinnitykset, jos niin haluaa. Apukuskin nurkka: Pitää seuraavaksi rakennella hieman lisää osia mitä voi taas pulttailla kiinni.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#9
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=ideanikkari;645307]Joo akselit on Dana 44:set tuollaisesta Jeep wagoneeristä pelastetut. QUOTE]
Akselit vaihtu tojoihin? Jäikö D44 akselit joutaviksi? Mielenkiintoinen projekti!
__________________
Jeep ISORY |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kiva tosiaan nähdä muutakin kun jakareita pitämässä akselit paikoillaan.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#11
|
|||
|
|||
![]()
x2
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Joo 61:sen akselit tuli nurkkiin pyörimään kun sattui kohdilleen. Lähinnä kun noihin danoihin olisi tullut maksamaan jonkin verran kytkettävät lukot niinkuin noissa Tojotan akseleissa on.. Noille danoille on harkittu jo seuraava sijoituskohde tuohon vihriäiseen, sitten jossain seuraavassa projektinumerossa. Siihen joutuu haalimaan uudet välitykset+pari muuta pikku nappulaa ennenkuin sen voi käyttää konttorilla uusimassa ajoluvan. Mutta siitä sitten myöhemmin.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa Viimeksi muokannut ideanikkari : 30.07.2012 17:09 |
#13
|
||||
|
||||
![]() VLV:n tuloksia
Tuli extemporee reissu mummolaan lapsien kanssa ja samalla jotain tuli nakerrettua eteenpäin.
Piti tarkistella vähän taka-akselin liikeratoja ja maksimipohjausta: Alatukivarsi ottaa kiinni runkoon silloin kun tukivarsi on aivan vaakasuorassa. Aika näyttää että onko tämä sitten ensimmäinen modifioinnin kohde kun ollaan maksimiriiputuksessa... Jäi vielä alimman putken ja renkaan väliin tilaa, mutta ristiriipunnassa akseli kallistuu vielä jolloin rako kutistuu entiestään. Nyt on sitten ylätukivarsien rungonpäät hitsattu kiinni jotta pääsi rakentamaan rungon alakierrosta ja tikkujen kiinnityskohtaa: Sitten tulikin grande katastrof: pikkurällän laikat loppui ja samalla loppui putkien rakennus. No sittenhän oli aikaa tuumailla muita asioita, kuten tankin paikkaa ja vinssin tulevaa kotia: Tuohon rakoon sitten mekanikin peti pitäisi rakentaa: Seuraavaksi on sritten aika mennä rautakauppaan ja hankkia lisää rakennusmateriaalia+tarpeita pikkurälläkkään.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#14
|
||||
|
||||
![]() Vähän taas eteenpäin...
Pääsin välillä taas tämänkin projektin kimppuun ja piti hieman touhuta takapään kanssa.
Tikkujen kiinnikkeet tuli nakerreltua ja asemoitua paikoilleen, kuten myös taka-akselin paikkakin tarkisteltua. Ajatuksena oli alkaa rakentelemaan kardaania paikoilleen, mutta näyttäisi siltä että joudun linjaamaan uudestaan moottori-vaihteistopaketin. Sen verran on näköjään heittoa D44 ja HJ:n kardaanien kohdissa. Hetken vielä joutuu mallailemaan paketteja paikoilleen, mutta eiköhän sitä tämän vuoden puolella pääsisi rakentamaan jo etupäätäkin. Noh, kaikki ajallaan...
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
![]() |
Luokat |
ilmatikut, putkirunko, uaz, v8 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ajankulua lauantaiksi; Keuruun huutokauppa | armas | Chit-Chat | 1 | 28.09.2007 23:13 |
Offikikottimen puutteessa ajankulua... | -P- | Chit-Chat | 2 | 17.08.2007 10:08 |
Eräänlainen copterline | ugly_hj | Chit-Chat | 3 | 13.09.2005 21:53 |
ajankulua | Linkit | 0 | 07.12.2004 21:02 | |
Suhde tämäkin. | Rudolf | This And That | 0 | 29.10.2002 12:14 |