![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
![]()
Eipä nuo Jeepit ihan yksittäistapauksia ole... Mutta miksiköhän sääntöjä ei voisi muuttaa? En nyt sano että pitäisi muuttaa, mutta eipä tuo ole kuin pari riviä tekstiä sääntöihin.
Autourheilussahan kaarille on määrätty säännöt jotta voidaan helposti todentaa että auto on tarpeeksi turvallinen. Ei kaarien malli ole itsetarkoitus vaan että kuski + matkustajat pysyvät suojassa kaadon yhtyedessä. JOS vastaava turvallisuus saavutetaan muulla kaaren muodolla ja siitä on todistus, on niiden hyväksyminen puhtaasti poliittinen eikä tekninen päätös. Ei minulla tuollaista paperia ole enkä usko sellaista löytyvänkään, eli kunhan tässä löpisen teoriatasolla. Omasta puolesta olen ajamassa oli kaaret hyväksytty tai ei. |
#177
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#178
|
||||
|
||||
![]()
4x4cupin sivuilta Usein kysytyistä kysymyksistä:
Kysymys : Saako turvakaarien takatuet olla mutkalla? Vastaus : Saa Tuon "pykälän" ja varsinkin tuohon perustuvien toteutusten jälkeen lienee aika turha puhua suunnistuskaarien ehdottomasta turvallisuudesta? Osa porukasta ei vaan millään näytä erottavan suunnistuskaaria akk:n kaarista, ihan vaan kertauksena: akk:lla ei ole mitään tekemistä suunnistus-cupin kanssa.
__________________
Harbor Cruisers |
#179
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Diagonaali sinne täytyisi myös tehdä, mutta sehän on tehtävissä.Takatuet ovat mutkalla mutta säännöt eivät ota siihen kantaa, eli ne voitaisiin varmaan hyväksyä. EDIT: Baxxter löysikin jo sääntötulkinnan tähän kohtaan. Viimeksi muokannut offroadjouni : 19.02.2010 23:39 |
#180
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-pääkaaren alaosaan on tehdas tehnyt pienet rypyt, se on ehdottomasti kielletty ns. omatekoisissa kaarissa. Sitten se jo tiedossa oleva kiinnikelapun puute, sen voi tehdä vaikka kahdesta puolikkaasta palasta, joissa on putkelle tehty lovet, ei tarvitse tuhota niitä alkuperäisiä. On vaan hieman kyseenalaista, vahvistaako se mitenkään sitä kiinnityspistettä. -etukaarien puute taitaa olla jopa hieman isompi ongelma, ne jeepin putkethan menee siihen tuulilasin yläkulmiin. Niihin löytyy sopivia valmiita pulttattavia lisäosia esim aiemmin laittamastani linkistä, kestävyydestä kukaan ei ilman mittauksia voi sanoa mitään. Juoni ehtikin jo selventää etukaaria, olinpa hidas ![]() Viimeksi muokannut Pauli : 19.02.2010 23:45 Perustelu: hidas |
#181
|
||||
|
||||
![]() Katsojat?
Laji kun ei ole mulle tuttu muuten kuin luetun perusteella, niin nyt tekisi mieli katsomaan lähteä. En kuitenkaan mistään löytänyt tietoa, miten jotain näkisikin. Sinne kilpailukeskukseen vaan kyselemään, mihin kannattaisi mennä vai kuinka kannattaisi toimia?
|
#182
|
||||
|
||||
![]() Kaaret
Säännöissä vaaditaan vähintään 45x2.5mm pääkaari. Jeepissä pääkaari on 57x2.5mm. Tehdastekoinen.
Säännöissä vaaditaan vähintään 38x2.5mm takakaari. Jeepissä takakaaret 57x2.5mm. Tehdastekoinen. Säännöissä etukaari vähintään 38x2.5mm. Jeepissä 42x3mm. Omatekoinen ja "kopioitu" amerikkalaisesta tehdastekoisesta. Kaari kiini alapäästä 5mm paksussa helmapanssarissa. Alkuperäinen loppuu ikkunan yläosaan. Suoraan pääkaaren alla on korin kiinnike ja pääkaari tukeutuu korin lisäksi runkoon. Säännöistä Turvakaarissa ei saa olla vaurioita (taipumia, lommoja tms.). Minusta tuo vauriosääntö tarkoittaa kaarille valmistuksen jälkeen tapahtuneita asioita. Vauriot heikentävät rakennetta.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 20.02.2010 07:40 |
#183
|
||||
|
||||
![]()
Sinne kilpailukeskukseen vaan. Kilpailupaikkoja ei etukäteen kerrota.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#184
|
||||
|
||||
![]()
Ennen lähtöä kannattaa mielestäni olla paikalla, sillä silloin näkee kaikki autot. Samalla kannattaa vaan tosiaan kysellä mistä löytyy "parhaimmat" rastit. Tietty ongelma on siinä että milloin ketäkin mihinkin rastille sattuu tulemaan..
|
#185
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaari dadaa on taas tullu sivullinen lisää ![]() ![]() ![]() ![]() Mäkin haluun moderaattoriks, bannii kaikille väärässä topikissa jauhaville! ![]() ![]() |
#186
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaaret on varmasti riittävän vahvat offikäyttöön, mutta nythän olikin kyse säännöistä eikä kaarien vahvuuksista. Ohessa pätkä miten kävi toissa viikolla sääntöjenvastaisten kaarien kanssa. Kuski oli mielestään myös liian hyvä kytkeäkseen kypärän hihnan ja vöiden yläosan.. http://www.youtube.com/watch?v=ycXdEEmVKII |
#187
|
||||
|
||||
![]()
Paljo tuol suunnalla maata on jo lunta?
|
#188
|
|||
|
|||
![]()
n.65cm parikymmentä kilsaa etelämpänä... siis ei vielä ollenkaan
![]() |
#189
|
|||
|
|||
![]() lisääkin on luvattu
n.20 km itään kilpailukeskuksesta 70cm ja tänään tulee lisää
|
#190
|
||||
|
||||
![]()
Onks se paljon vai vähän?
![]() Jospas jäis edes snorkkeli näkyviin kun hujauttaa hankeen. Taidetaan ottaa uus tekniikka käyttöön ja kaivetaan tunneleita hangen sisälle. ![]()
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#191
|
||||
|
||||
![]()
Ei varmaan ole vaikea juttu tehdä pulttaamalla kiinni oleva kaarikehikko Jeepin orgiskaarien päälle. Exogage tukeutuen helmapalkkeihin ja takatukiin pulttiliitos molempiin päihin ja kiinnitys johonkin suorana. Sitten kun ulkonäkö ahistaa, pultataan irti. Paino lisääntyy 30-40kg, jonka voi helposti poistaa esim. kisamiehistöstä.
|
#192
|
||||
|
||||
![]()
Tänään eksytyksen alueen reittejä auki ajaneena voin kertoa, että erityisesti alle 37" renkailla ja alle 300hv varustetuilla autoilla eteneminen on melko tuskaista...
![]() ![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#193
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#194
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#195
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#196
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#197
|
||||
|
||||
![]()
Laittakaas uudestaan myssy päähän: lumi on niin puuteria, että ei tamppaannu edes useamman auton alla. Kuin juoksuhiekassa ajelis.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#198
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta vinssaaminenhan on kivvaa. Onneksi on mekaaninen vinssi, niin ei virta lopu. ![]()
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#199
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#200
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Narua kait nykyään jatketaan innoissaan.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ladoga 2010 | myllis | Tapahtumat | 224 | 03.05.2011 11:38 |
officross SIIRETTY 5/2010 | VooDoo Jeep | Tapahtumat | 152 | 03.05.2010 20:55 |
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 | Kentsu | Tapahtumat | 284 | 10.07.2008 12:22 |
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 | Kentsu | Tapahtumat | 171 | 07.11.2007 12:23 |
Offivarusteen TalviEksytys 2006 | Kentsu | Tapahtumat | 139 | 26.02.2006 18:41 |