Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2010, 10:30
mp mp ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Rimito
Viestit: 180
Perusasetus

napalukko,pakkasjäykillä vaseliineilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2010, 16:55
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Jeah


On viis asentoinen valitsin ja ei ole napalukkoja.
Otin renkaan pois.. Jarrulevy heilu aika paljon eli tässähän on normaalipyörän tuenta kuten henkilö autoissa.
Laakeri oli sit ihan muusina ja vetonivel prikka irrallaan kupissa. Mutta nyt tuli sitten uus ongelma, että miten saan sen jarrulevy/pyöränpulttipaketin pois???? pitäskö lähtä vaan vetämällä?? ( Jarrulevyhän on 6 pultilla kiinni siinä mut ne on nyt irrallaan ja ei lähe kuitenkaan irti)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2010, 17:41
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vetonivel pysyy siellä kupin alla pelkällä lukkorenkaalla. Ja se on ilmeisestikkin jo irronnu..

Oletko ottanut jo navasta ne kuusi pulttia irti ja sen napalukon korvaavan levyn irti. Eli missä on sen vetonivelen poorit ja se laippa pultataan sitten napaan irti.

Sen laipan alta löytyy kaksi tai neljä ruuvin kantaa. Ruuvit irti ja sitten lähtee iso prikka joka oli näillä ruuveillä kiinni. Tämä on laakerin lukitus.

Ison prikan alta paljastuu sitten mutteri, joka pitää laakerit paikoillaan. Mutterissa on paljon reikiä, joista sitä voi pyörittää. Jos on umissa, niin vasaralla ja tampilla. Älä kuitenkaan lyö niistä kierteytetyistä rei'istä mihin se laakerin lukitusprikka ruuvataan. Siinä mutterissa on ihan kierteettömiäkin reikiä.

Kun saat sen mutterin irti, niin sitten lähtee napa kiskaisemalla irti.

-MVa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2010, 18:14
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Vetonivel pysyy siellä kupin alla pelkällä lukkorenkaalla. Ja se on ilmeisestikkin jo irronnu..

Oletko ottanut jo navasta ne kuusi pulttia irti ja sen napalukon korvaavan levyn irti. Eli missä on sen vetonivelen poorit ja se laippa pultataan sitten napaan irti.

Sen laipan alta löytyy kaksi tai neljä ruuvin kantaa. Ruuvit irti ja sitten lähtee iso prikka joka oli näillä ruuveillä kiinni. Tämä on laakerin lukitus.

Ison prikan alta paljastuu sitten mutteri, joka pitää laakerit paikoillaan. Mutterissa on paljon reikiä, joista sitä voi pyörittää. Jos on umissa, niin vasaralla ja tampilla. Älä kuitenkaan lyö niistä kierteytetyistä rei'istä mihin se laakerin lukitusprikka ruuvataan. Siinä mutterissa on ihan kierteettömiäkin reikiä.

Kun saat sen mutterin irti, niin sitten lähtee napa kiskaisemalla irti.

-MVa
Syönnin jälkeen tosiaan tutkin sitä ja juuri nuinhan se meni irroitus muuten, mutta sen mutterin alta missä on paljon reikiä paljastui sitten ohut mutteri tai prikka, jossa on neljä reikää ei lähe se irti ku muutaman kierroksen tulee vaan ulos ja pysähtyy sit?? Ihan niin kuin kierteet olis rikki tai jotain.??

Viimeksi muokannut Mara83 : 15.02.2010 18:16
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2010, 19:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

90% varmuudella voisin sanoa, että tuo kyseinen osa ei kyllä kuulu enää sinne. Vanhemmassa 1.koppasessa Pajerossa ja sitten -96 2.koppasessa Pajerossa on ainakin laakeri tuon mutterin takana.

Eihän sinne ole joku seppä tunkenu mitään omaa simmilevyä, kun laakeri on ollu jo niin loppu, että mutterista n kiristysvara loppunut?? Voisko se olla tuommonen lukitusprikka? Kun siinä on se haitta, että ei pääse pyörimään. Jos jostakin syystä sopii pyörimään siellä syvemmällä.. Mutta menee jo ihan arvailuksi. Tarkista kuites, että siellä ei tosiaan ole saman laista stopparia kuin siinä oikeassa lukituprikassa

-MVa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2010, 20:18
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Jeps.


Pitää huomenna tutkia tarkemmin ku menee talliin et mikä prikka tms se on.
Hain motonetin laakerisarjan ja siinä on mukana näköjään rasvaakin, mutta ilmeisesti sen voi jättää käyttämättä ja laitan tota motonetin omaa 3,90 € maksavaa" Ep lisäainestettua MGP-laakerirasvaa -25 - +130 C" mitä myyjä suositteli?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2010, 21:04
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

pari avustavaa linkkiä


itänaapurin tekniikka linkki: http://www.pajero4x4.ru/pdf/pajero-m...ts%20front.pdf
laajempi kuvaus ko.autosta http://www.mitsubishilinks.com/fsm/m...hassisbody.pdf

Viimeksi muokannut mki : 15.02.2010 21:15
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kingkäppi samuui kesken ajon reissumies37 Tekniikka & Jutustelu 7 30.01.2010 19:15
Myyty Patrol. 2+4 henk. katsastus remppa kesken. jani_krs O/M/V Ajoneuvot 3 12.04.2009 22:52
M: Lada niva 78 KESKEN JÄÄNYT PROJEKTI (pahasti) Nipa O/M/V Ajoneuvot 1 03.05.2008 09:04
Ihme ääni... Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 6 12.11.2005 18:57
Miksei kanavavaihtoa pohjoismaiden kesken? MäIte This And That 0 25.04.2004 22:14


Sivu luotu: 05:29 (GMT +2).