![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() napalukko,pakkasjäykillä vaseliineilla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Jeah
On viis asentoinen valitsin ja ei ole napalukkoja.
Otin renkaan pois.. Jarrulevy heilu aika paljon eli tässähän on normaalipyörän tuenta kuten henkilö autoissa. Laakeri oli sit ihan muusina ja vetonivel prikka irrallaan kupissa. Mutta nyt tuli sitten uus ongelma, että miten saan sen jarrulevy/pyöränpulttipaketin pois???? pitäskö lähtä vaan vetämällä?? ( Jarrulevyhän on 6 pultilla kiinni siinä mut ne on nyt irrallaan ja ei lähe kuitenkaan irti) ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vetonivel pysyy siellä kupin alla pelkällä lukkorenkaalla. Ja se on ilmeisestikkin jo irronnu..
Oletko ottanut jo navasta ne kuusi pulttia irti ja sen napalukon korvaavan levyn irti. Eli missä on sen vetonivelen poorit ja se laippa pultataan sitten napaan irti. Sen laipan alta löytyy kaksi tai neljä ruuvin kantaa. Ruuvit irti ja sitten lähtee iso prikka joka oli näillä ruuveillä kiinni. Tämä on laakerin lukitus. Ison prikan alta paljastuu sitten mutteri, joka pitää laakerit paikoillaan. Mutterissa on paljon reikiä, joista sitä voi pyörittää. Jos on umissa, niin vasaralla ja tampilla. Älä kuitenkaan lyö niistä kierteytetyistä rei'istä mihin se laakerin lukitusprikka ruuvataan. Siinä mutterissa on ihan kierteettömiäkin reikiä. Kun saat sen mutterin irti, niin sitten lähtee napa kiskaisemalla irti. -MVa |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Mara83 : 15.02.2010 18:16 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
90% varmuudella voisin sanoa, että tuo kyseinen osa ei kyllä kuulu enää sinne. Vanhemmassa 1.koppasessa Pajerossa ja sitten -96 2.koppasessa Pajerossa on ainakin laakeri tuon mutterin takana.
Eihän sinne ole joku seppä tunkenu mitään omaa simmilevyä, kun laakeri on ollu jo niin loppu, että mutterista n kiristysvara loppunut?? Voisko se olla tuommonen lukitusprikka? Kun siinä on se haitta, että ei pääse pyörimään. Jos jostakin syystä sopii pyörimään siellä syvemmällä.. Mutta menee jo ihan arvailuksi. Tarkista kuites, että siellä ei tosiaan ole saman laista stopparia kuin siinä oikeassa lukituprikassa -MVa |
#6
|
|||
|
|||
![]() Jeps.
Pitää huomenna tutkia tarkemmin ku menee talliin et mikä prikka tms se on.
Hain motonetin laakerisarjan ja siinä on mukana näköjään rasvaakin, mutta ilmeisesti sen voi jättää käyttämättä ja laitan tota motonetin omaa 3,90 € maksavaa" Ep lisäainestettua MGP-laakerirasvaa -25 - +130 C" mitä myyjä suositteli? |
#7
|
||||
|
||||
![]() pari avustavaa linkkiä
itänaapurin tekniikka linkki: http://www.pajero4x4.ru/pdf/pajero-m...ts%20front.pdf
laajempi kuvaus ko.autosta http://www.mitsubishilinks.com/fsm/m...hassisbody.pdf Viimeksi muokannut mki : 15.02.2010 21:15 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kingkäppi samuui kesken ajon | reissumies37 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.01.2010 19:15 |
Myyty Patrol. 2+4 henk. katsastus remppa kesken. | jani_krs | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 12.04.2009 22:52 |
M: Lada niva 78 KESKEN JÄÄNYT PROJEKTI (pahasti) | Nipa | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.05.2008 09:04 |
Ihme ääni... | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 12.11.2005 18:57 |
Miksei kanavavaihtoa pohjoismaiden kesken? | MäIte | This And That | 0 | 25.04.2004 22:14 |