Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.02.2010, 18:05
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Finnmerchant Näytä viesti
Paljoks sillä hondalla on ajettu?? on meilläkin 450 Foreman joka on toiminut ihan moittettomasti 2003sta lähtien ja sille on nyt ajettu 7600km, ei muuta kun perushuollot tehty.


Eli suosittelen tämmösiä vanhempia Hondoja. uudesta hondoista on kuullut vähän sitä kun tätä

melko tasan 7000, perushuolloilla tuota anturivikaa lukuunottamatta. Kosteushan sinne oli väliin päässyt ja oikoseen meni. Ei korjaantunut, kun vaihtamalla anturi.

Uusissa Hondissa tuo kyseinen anturivika on tehty helpommaksi korjata, mutta itse vikaa ei ole poistettu Muuten en sitten noista uudemmista sen kummemmin tiedä.

Itsellä tuo anturivika on ehkäisty tuossa vaihdon yhteydessä niin. että anturi on vuorattu sikamassalla.

Kyllä tuo vekotin on aika kovalla käytöllä ollu itsellä ja kyllä veikkaan, että olisi jo antautunut kiinapeli. Kuitenkin lumet tulee tuolla luotua pitemmältäkin matkalta. Viimeisen vuoden aikana on reilut 30m3 tullut polttopuuta ajettua. Siihen päälle kaikki puutarhahommat ja sekalaiset ajot, niin kyllä se on testattu ja hyväksi todettu

Tuollaisia samanmoisia muuten löytyy jokunen tälläkin hetkellä käytettynä nettimotosta ja hintakin on kohtuullisen hyvä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.02.2010, 18:26
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Joo emäntä osti vuos sitten linhai 260 4x4 goonin.
Vikoja vikoja ja vikoja löytyy edelleen.

Varin lautanen meinas tippua -> mutteri löysällä
Sarvikon mutterit löysällä
Tankin huotusletkussa joku hemmetin takaiskuventtiili-> ei saanut ilmaa tankkiin-> venttiili lenti kankaalle.
Vetarin suojakumi kaks kertaa vaihdettu.
Ilmanputsarinkotelon pultit tippu jonnekin
Sähköinen nelikon kytkentä-> ei hyvä. Monesti kävi takuu huollossa sen takia ja eipä toimi vieläkään normaalisti
Vaihteisto huohottaa öljyt kankaalle.
Renkaat kulu hemmetin nopeesti.-> paineet oli renkaissa mitä sattuu.
Eturenkaissa haritusta.
RUnkoruostuu
Tarrat lähtee ilmavirran mukana lentoon.
Pakki välitys ihan liian pitkä-> kärrin kanssa hankala peruutella tai jos oot jumissa->kytkin/hihna käryää->ei hyvä

Vesipumppu rupes vuotamaan-> korjauksen alla
Akku sais olla suurempi tai parempi.

Eiköhän siinä ollu jo vikoja lueteltu. Varmaan enää muista kaikkia

Onhan tolla jo yli 5000km mittarissa. Mutta aivan liikaa pikkuvikoja.

Kaikki mikä tulee kiinasta nii jää nykyisin ostamatta-> ei muuta kuin harmia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.02.2010, 19:10
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus





Muilla on ollut omissa kinkeissään niin paljon ongelmia, että täytyy kertoa myös toisenlainen tarina...

Ostin oman kiinan mönkijän keväällä 2007. Kilometrejä ei ole tullut paljoa, mutta kaikki maastossa. Mitään isompia vikoja ei ole ollut, mutta pientä tietysti. Merkki on Odes 400. Suomessa tuota myydään ainakin kymmenellä eri merkillä. Maailmalla ainakin USA, australia, unkari, ruotsi ym.

Alkup eturenkaat ovat oikeasti 23" korkeat, vaikka kyljessä lukee 25x8.0-12. Ostin taakse 25x12.5-12 Kenda Bear Clawit, ja laitoin takana olleet 10" leveät eteen. Nyt on alla mukavat renkaat, ja keula nousi. Paineita kummeissa on 0.22 bar. Ja kyllä, mittaan ne noin tarkkaan. Pienikin paineen muutos vaikuttaa yllättävän suuresti. Mutakuvassa on alkup rengastus, nykyään menee aika hyvin pehmeässä.

Uudemmissa on linkkuperä, ja nappivaihteet (honda-kopio?) Tässä on vielä jäykkä perä, ja vaihteet polkimella. Kori on Kawasakin näköinen, ja moottori on Hondan kopio. Kaasari on kiinassa tehty keihin.

Tehtaan jäljiltä moottori käy melko laihalla. Porasin tyhjäkäynti ja teho suuttimet isommaksi. Voimaa tuli hieman enemmän, erityisesti talvella. Eikä haise vieläkään rikkaalle. Pakoputkessa on jonkin näköinen katalysaattori.

Eilen aurasin lunta, jota oli kertynyt taas reilusti. Aura on liian pieni nokalle (100x38cm), sitä se työntää ilman ketjuja vaikka maailman tappiin. Ensi talveksi tulee levyyn 20 cm levitys, ja 10 cm korotus. Saa nähdä tarviiko sitten ketjut. Voima riittää kyllä, vaikka sitä taisi olla 16,4 hv jos oikein muistan. Jossain paikoissa saisi olla tietysti lisää sitä voimaa. Kakkosella ei jaksa aina kunnolla pyörittää renkaita, ja putsata kuviota.

Itse ole ollut enemmän kuin tyytyväinen tuohon. Odotin kauhutarinoitten perusteella enemmän ongelmia. Tottakai pientä laitettavaa on ollut. Akku meni ekan talven aikana, mönkkäri kylmässä tallissa. Vinssi pitää kovaa ääntä, mutta toimii ihan ok. Purin sen kesällä, mutta en löytänyt mitään erikoista. Rasva oli suht hyvää punaista kuraa, vähän laitoin lisää. Koneistusjälki oli toki paikoin vähän karkeata.

Ns merkkipelit eivät olleet kunnon vaihtoehto vuonna 2007. Uudet maksoivat kultaa, ja käytetyt hopeaa. 10-15 vuotta vanha japsi maksoi silloin saman kuin tämä uusi kinkki. Se on tietysti makuasia kumman haluaa. Nykyään voi olla paremmin tarjontaa, kun on lama ja kaikki.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.02.2010, 19:47
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 179
Perusasetus

Mulla on semmonen kaikkien parjaama 200 comssu.Ei siin oo ollu oikeestaan mitään vikaa.Uutena ku kiristelee kaikki pultit ja vaihtaa nylokki mutterit ja kattelee esm.ohjauskulmat niin kyll sillä huristelee.Ihan varmaan jos ois vaan lähteny ajelemaan tuolla tönkäjällä liikkeen jäljiltä niin se ois purkanu itse itsensä alle 5km matkalla.

Isommalla suuttimella ja kurit poistettuna sekä kannen siivoamisella piristykin ihan kivasti.



Mönkijäll ajettu nyt 2200km ja väittäsinpä että paljon halvempia kilsoja ollu kun ns.merkkivehkeellä.
Merkkikoneessa kun taitaa se jälleenmyyntiarvo pudota vuodessa parinkin tuommosen halpis mallin verran.

Mitä nyt kukin odottaa mönkijältään mut minuu on comssu käyttäny kaljan ostossa ihan luotettavasti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2010, 06:58
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti




Muilla on ollut omissa kinkeissään niin paljon ongelmia, että täytyy kertoa myös toisenlainen tarina...

Ostin oman kiinan mönkijän keväällä 2007. Kilometrejä ei ole tullut paljoa, mutta kaikki maastossa. Mitään isompia vikoja ei ole ollut, mutta pientä tietysti. Merkki on Odes 400. Suomessa tuota myydään ainakin kymmenellä eri merkillä. Maailmalla ainakin USA, australia, unkari, ruotsi ym.

Alkup eturenkaat ovat oikeasti 23" korkeat, vaikka kyljessä lukee 25x8.0-12. Ostin taakse 25x12.5-12 Kenda Bear Clawit, ja laitoin takana olleet 10" leveät eteen. Nyt on alla mukavat renkaat, ja keula nousi. Paineita kummeissa on 0.22 bar. Ja kyllä, mittaan ne noin tarkkaan. Pienikin paineen muutos vaikuttaa yllättävän suuresti. Mutakuvassa on alkup rengastus, nykyään menee aika hyvin pehmeässä.

Uudemmissa on linkkuperä, ja nappivaihteet (honda-kopio?) Tässä on vielä jäykkä perä, ja vaihteet polkimella. Kori on Kawasakin näköinen, ja moottori on Hondan kopio. Kaasari on kiinassa tehty keihin.

Tehtaan jäljiltä moottori käy melko laihalla. Porasin tyhjäkäynti ja teho suuttimet isommaksi. Voimaa tuli hieman enemmän, erityisesti talvella. Eikä haise vieläkään rikkaalle. Pakoputkessa on jonkin näköinen katalysaattori.

Eilen aurasin lunta, jota oli kertynyt taas reilusti. Aura on liian pieni nokalle (100x38cm), sitä se työntää ilman ketjuja vaikka maailman tappiin. Ensi talveksi tulee levyyn 20 cm levitys, ja 10 cm korotus. Saa nähdä tarviiko sitten ketjut. Voima riittää kyllä, vaikka sitä taisi olla 16,4 hv jos oikein muistan. Jossain paikoissa saisi olla tietysti lisää sitä voimaa. Kakkosella ei jaksa aina kunnolla pyörittää renkaita, ja putsata kuviota.

Itse ole ollut enemmän kuin tyytyväinen tuohon. Odotin kauhutarinoitten perusteella enemmän ongelmia. Tottakai pientä laitettavaa on ollut. Akku meni ekan talven aikana, mönkkäri kylmässä tallissa. Vinssi pitää kovaa ääntä, mutta toimii ihan ok. Purin sen kesällä, mutta en löytänyt mitään erikoista. Rasva oli suht hyvää punaista kuraa, vähän laitoin lisää. Koneistusjälki oli toki paikoin vähän karkeata.

Ns merkkipelit eivät olleet kunnon vaihtoehto vuonna 2007. Uudet maksoivat kultaa, ja käytetyt hopeaa. 10-15 vuotta vanha japsi maksoi silloin saman kuin tämä uusi kinkki. Se on tietysti makuasia kumman haluaa. Nykyään voi olla paremmin tarjontaa, kun on lama ja kaikki.
Odes on ainoa kiinanmaalta tuleva neliveto mönkijä, jota voi/kehtaa suositella. Ei vastaa laadultaan hondaa, mutta ei kyllä hinnaltaankaan. Tulee ropailtua työn puolesta vähän kaikenmerkkisiä kiinanmönkkäreitä ja ei ainakaan vielä ole tullut vastaan ainuttakaan oikeasti toimivaa variaattorivetoista kiinan ihmettä. Uudemmissa odeseissa on tosiaan sähköiset nappivaihteet (joko hyvä tai huono juttu) on kuitenkin jätetty tehtaalla polkimen käyttö mahdollisuuskin. Sähköinen 2/4wd kytkentä ja erillis jousitus( maavara huomattavasti parempi kuin jäykällä taka akselilla olevassa mallissa)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.02.2010, 07:56
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Tuo odes kyllä kuulostaa ja näyttää täysin hondakopiolta. Ei se kai sitten paha ole

Tuo käänneltävä (tai mukana kääntyvä) työvalo tuossa ohjaustangossa on muuten metsässä ajaessa kultaakin kalliimpi pimeällä. Ja nappivaiheteisto on kyllä hyvä ainakin raskaampaa kuormaa vedettäessä. Samoin tuo jäykkä perä. Jos on enempi painoa takana niin erillisjousitettu tuppaa vatkailemaan puolelta toiselle ja aika herkkä lähtemään käsistä.

Tuli mieleen, että kuminpolttokin on Hondalla helppoa kun takavedon saa päälle napista
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2010, 10:10
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus



mulla on tollanen polaris scrambler4x4 500ho. sillä tehdään meillä lumityöt
120 cm leveellä lumilevyllä, pukkaa lunta ilman ketjuja ihan helposti.

noissa Scramblereissa on se ongelma että laatikossa ei ole "lyhkästä puolta" ollenkaan
ja orkkis variaattorin hihna ei kestä oikein hissukseen rämpimistä.

mutta siihenkin löytyi lääke




ei tule enää mentyä hissukseen
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.02.2010, 10:57
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti


mulla on tollanen polaris scrambler4x4 500ho. sillä tehdään meillä lumityöt
120 cm leveellä lumilevyllä, pukkaa lunta ilman ketjuja ihan helposti.

noissa Scramblereissa on se ongelma että laatikossa ei ole "lyhkästä puolta" ollenkaan
ja orkkis variaattorin hihna ei kestä oikein hissukseen rämpimistä.

mutta siihenkin löytyi lääke




ei tule enää mentyä hissukseen
Oho

Perkule, mietin ite samaa ratkasua ihan testin vuoks...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.02.2010, 17:43
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 Näytä viesti
Odes on ainoa kiinanmaalta tuleva neliveto mönkijä, jota voi/kehtaa suositella. Ei vastaa laadultaan hondaa, mutta ei kyllä hinnaltaankaan. Tulee ropailtua työn puolesta vähän kaikenmerkkisiä kiinanmönkkäreitä ja ei ainakaan vielä ole tullut vastaan ainuttakaan oikeasti toimivaa variaattorivetoista kiinan ihmettä. Uudemmissa odeseissa on tosiaan sähköiset nappivaihteet (joko hyvä tai huono juttu) on kuitenkin jätetty tehtaalla polkimen käyttö mahdollisuuskin. Sähköinen 2/4wd kytkentä ja erillis jousitus( maavara huomattavasti parempi kuin jäykällä taka akselilla olevassa mallissa)
Juu, 300 kuutioinen variaattorimönkijä kävi kääntymässä tontilla. Se oli todella syvältä...!!! Hitsaussaumat olivat kuin sokean jäljiltä. Etutukivarsien kiinnikkeitä oli poltettu pillillä tehtaalla pois rungosta, että tämän mallin osat sopivat. Pienelläkin puolella remmi haisi maastoajossa. Moottori oli jostain isosta skootterista. Etuvetarit tulivat perämurikasta ulospäin, eivät pysyneet sisällä. Ei siellä kuulemma ollut mitään mikä pitäisi vetarin tumpit paikoillaan... Jeesus. Ainoa hyvä siinä oli tehokkaat jarrut, neljä levyä. Odeksen kolme levyä eivät pure yhtä hyvin, mutta kyllä niilläkin pärjää.

Odes ei ole tosiaan mikään Honda, mutta ihan siedettävällä laatu-tasolla rakennettu.

Täytyisi hakea hondan öljynsuodatin, se pitäisi sopia odekseen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.02.2010, 22:32
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Mä hain tossa viikko sitten uuden neliveto Odeksen. Niin tää on se erillisjousitettu sähkövaihde peli, käytännössä tekniikaltaan Honda kopio. (Hondan osat sopii) Ennakkoluulot oli kovat laitetta kohtaan, mutta kävin liikkeesä tutkimassa härveliä, ja totesin sen varsin laadukkaaksi. Valitsin tieliikenne mallin lähinnä ulkomuodon, hyvien valojen ja tavaratelineiden erinomaisuuden vuoksi. Alumiinivanteet ja vinssi oli paikallaan.

Elektroniikkaa löytyy aika runsaasti, esim täysdigitaalinen mittaristo ja sähkövaihteiden ECU. Mukava oli huomata, että kaikki liittimet on deutsch liittimiä ja johdotukset on muutenkin laadukkaan oloiset.

Öljyt vaihdoin heti moottoriin ja periin. Varsinkin moottorin öljynvaihdon jälkeen totesin käyntiäänen muuttuneen nätimmäksi, ja kytkin pitää nyt kun tauti.

Pieniä paranteluja olen tehnyt, ja jotain pientä on tiedossa.

Hinta oli ihan kohdallaan, ja takuukin on.

Kaikenkaikkiaan laatu vaikuttaa melko hyvältä. On todellakin laadukkaampi kun mikään venäläinen tuote, vaikka maat mielletään kovin samanlaisiksi. Kiina on kohta teknologisesti korkean tason maa.

Ei huono.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.02.2010, 23:32
Kumikameli:n Avatar
Kumikameli Kumikameli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 595
Perusasetus

Elikkä tuo odes olisi nyt sitten olevinaan toimiva laite
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.02.2010, 20:38
Finnmerchant:n Avatar
Finnmerchant Finnmerchant ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.09
Sijainti: TurkuH
Viestit: 234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu Näytä viesti
melko tasan 7000, perushuolloilla tuota anturivikaa lukuunottamatta. Kosteushan sinne oli väliin päässyt ja oikoseen meni. Ei korjaantunut, kun vaihtamalla anturi.

Uusissa Hondissa tuo kyseinen anturivika on tehty helpommaksi korjata, mutta itse vikaa ei ole poistettu Muuten en sitten noista uudemmista sen kummemmin tiedä.

Itsellä tuo anturivika on ehkäisty tuossa vaihdon yhteydessä niin. että anturi on vuorattu sikamassalla.

Kyllä tuo vekotin on aika kovalla käytöllä ollu itsellä ja kyllä veikkaan, että olisi jo antautunut kiinapeli. Kuitenkin lumet tulee tuolla luotua pitemmältäkin matkalta. Viimeisen vuoden aikana on reilut 30m3 tullut polttopuuta ajettua. Siihen päälle kaikki puutarhahommat ja sekalaiset ajot, niin kyllä se on testattu ja hyväksi todettu

Tuollaisia samanmoisia muuten löytyy jokunen tälläkin hetkellä käytettynä nettimotosta ja hintakin on kohtuullisen hyvä.
olen myös huomannut että ohjaustangossa oleva valo on erittäin kätevä laite, verrattaen muihin mönkijöihin joka olen ajanu, tulee semmonen tunne että sitä valo puuttuu
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä HiluMiks Chit-Chat 30 20.09.2014 22:44
Myydään Kiinan mönkijä. k.j O/M/V Muut 16 20.02.2010 10:05
Kysymys mönkijöistä. ippendale Tekniikka & Jutustelu 2 08.10.2008 14:49
Mönkijöistä suunnistuskisoissa? p3ku Tekniikka & Jutustelu 2 22.03.2006 09:02
Mönkijöistä Tekniikka & Jutustelu 1 15.11.2004 20:40


Sivu luotu: 15:29 (GMT +2).