![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() defen menoaKyllä varmaan original defe menee ketjut jokanurkassa melkoisessa lumessa, itsellä oli vain 1 pari käytössä viikonloppuna kun käytiin pikkupoikain kanssa yökunnissa safaroimassa. Olikait siellä lunta
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
aika turha verrata etenemistä ketjuttomiin vs. ketjullisiin renkaisiin, kyseessä on aivan eri laji. muutamana talvena ja vähän kesäkelissäkin olen ollut ajamassa seurueessa jossa yhdellä kaverilla on pitkässä, lahossa, lukottomassa ja välillä iskarittomassa patrollissa lapikkaat(35x10,5) ja ketjut joka renkaassa. etenemiskyky on aivan tautinen. defen kanssa pitää varmaan olla varovainen ettei vetarit katkea kun on pitoa....
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Nissan Sunnyllä hangessa...
Kyllä tosiaan ketjut alla pääsee mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja poiskin...
Itse ajellut( Nissan Sunny 1.6 N13 korimallisella ) autolla yli puolimetrisessä hangessa ilman mitään ongelmia... Ketjut oli "13 tuumaisissa vetävissä pyörissä ja hyvin meni lumisella metsätiellä!!! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Lumi ja lumi ei todellakaan ole vertailukelpoista.
Nyt se on sellasta pöperöä että todella vaikee on edetä, eikä alla ole pitävää kerrosta ellei ole joku hiekkatie alla. Jos vertaillaan niin pitäis olla joku leveä kenttä missä tasainen lumipeite, sit vois sanoa mikä etenee ja mikä ei. Oikeastaan olis mielenkiintoinen verrata leveä / kapea kumi ja erilaisia pintakuvioita, ja ketjujen kanssa sekä ilman. |
#5
|
||||
|
||||
![]() patroolli....Lainaus:
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu, aikoinaan ruuvattiin 1977 vuosiluvun takaveto corollaan ruottalaisten keksimät(tai ruattisa niitä ainakin myytiin yhteen aikaan) jää raudat (2 lattarautaa jotka on nivelöity keskeltä) Raudoilla sai corollasta melekosen menijän. Ajettiin sellaisista paikoista joista ei päässyt takaveto raktorilla ilman ketjuja. Vinha perä nuissa katjuissa ja raudoissa, valitettavasti täytyy todeta nyybille että nuo sun jutut on vaan ihan väärällä palstalla....
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vielä jos löytäs kapeen ja korkeen renkaan ketjuilla pakkaslumelle, niin riittäis puhti kuoputella pohjia myöten.
Ja sitten kovemmalle tuiskulumelle mahollisimman levee. Ei mut asiallisen näköistä pelastus toimintaa ![]() Apinalta saattaa loppuu paukut metrisessä hangessa ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Paikallisella pussihousuvolvohuru-ukolla olis kuormuri mallissa 11.00 - 16 lapikkaita ja viel ketjut kaikkiin kuuteen vetävään pyörään. Kuinkakohan pitelemätön se sit olis meneen.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 03.01.2006 00:36 | |
Ozi-Apua? | A45 | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 03.10.2005 10:36 |
APUA! | Gemari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.01.2005 19:16 |
HJ 60 apua | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.11.2004 15:49 | |
Apua! | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 10.04.2004 21:43 |