![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo minäki oon epoksi/laivamaalin kannalla. Ensin sitä pellille niin ei ruostu kovin äkkiä. Toimii myös osittain hiottavana pohjamaalina koska yleensä epoksi on aika paksua tavaraa.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#2
|
|||
|
|||
![]()
jos pinta on täysin peltipuhdas niin epoxi, jos on pientä rupea niin sitten happopohjamaali, älä hio pohjamaaleja (ellei ole täyttävä pohjamaali, harvemmin käytetty) vedä aina pohjamaalin päälle tiivistysmaali esim. hiontamaali, pelkkä pohjamaali ei vielä pidä mitään (tarkoitus enemmänkin antaa hyvä tarttuvuus seuraaville maaleille)
ja kun pintamaalit on huolella kuivunut, niin takapuolelle kotelosuoja ainetta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
ei tainnut saada hirveästi kannatusta tuo tinailu ,toki on helpompi kaarien avartelussa hitsailla peltiä ku ei oo tina siellä välissä kuohumassa . Jos meinaa oikeasti tehdä hyvän ja lopullisen niin sitten kyllä kallistun tinan puoleen ,alkaa olla tosin kiire ku satanan EU kieltänyt oikean tinan sen sisältämän lyijyn takia...OT jos jollain on vanhoja varastoja ja tuntee valtavaa paloa päästä niistä eroon niin otetaan vastaan ,toki siitä maksetaan käypänen hinta.
__________________
no voi perse ja hiukset!!! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo kiitoksia vastauksista. Tuota tinaushommaa pitää kyllä vielä joskus koittaa, mutta toistaseks mennään vielä ihan normi hitsillä
![]() Sellanen kyssäri vielä että mites tuo pellin sisäpuoli, pitäiskö sinne laittaa joku pohjamaali ennen hitsausta vai riittääkö se pelkkä kotelonsuoja sitte?
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
voihan sinne laittaa mutta palaa se kumminkin siitä hitsauskohdasta josta ruostuminen yleensä alkaakin, kyllä kotelosuoja aine riittää kun sen saa ruiskutettua joka kohtaan
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
mä oon hv kans samal kannalla. mut pitää muistaa ettei hapon päälle voi kitata. eli ensi kiitto pellin päälle sitte happo.
mutta eikähän epoksi oo aina hyvä. tina ehkä paras mut jos rupee niin ei tina tartu. ja jos muutenkin vanha kosla ni tartteeko sitä tinaa kestää kyllä kunnon maaleillaki pitkän aikaa. ja heitä ne ferreksit ja rosteksit hevon vittuun!!! edit: ja onhan niitä hitsattavia pohjamaaleja millä voi maalata vaikka kotelon sisäpuolet kun helma esim hitsataan päälle. ja ei se tinaus oo vaikeeta. kunhan puhdas pelti ja pohjustus tehty oikein. sit hyvä lasta uitettuna steariiniin ja pienellä lämmöllä.niin kyl se parin lattialle tiputetun tangon jälkeen alkaa menee. itte kyl harkittisin 2 kertaa tinan käyttöä offi pelissä, jos kolahtaa ja tarttee vaik hitsata ni on tinan poisto vittumaista. Viimeksi muokannut tjl : 07.02.2010 19:12 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
jos vain mahdollista niin maali myös sisäpinnalle mut jos ei pääse maalaamaan sisäpintoja niin pelkkä kotelonsuoja aine riittää ja sitähän ei kannata säästellä ku laittaa et varmasti menee joka koloon!!!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
anteeksi sedät nyybi tarttee neuvoja auton valinta | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.06.2007 08:17 | |
Auton hankintaan neuvoja | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 01.04.2007 15:28 | |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Mallia peltitöihin: 1940 Willys Coupe | kivinen | Linkit | 16 | 12.12.2006 11:11 |
Audio neuvoja... | Vuosimallit 1968-1982 | 2 | 07.03.2003 08:47 |