![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() käynnin seilaaminen rupee jo häiritteen tosissaan.. ![]() mitä nämä anturit tekee jotka on kuvassa ympyröity? ![]() tuosta mihin tulee vihreä pistoke kiinni, ei ole mitään väliä onko piuhat kiinni tai ottaako ton letkun irti tai mitä tekee, ei vaikuta mitenkään käyntiin.. mutta tuosta punasesta ku ottaa vaikka alipaine letkun irti niin kierrokset pompaa heti aika korkealle, eli silllä ainaki jotain merkitystä.. mutta onko tuossa vihreällä liittimellä olevassa mötikäs jotain hämminkiä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
En tiiä onko tästä muille apua, mutta pari vuotta sitten mullakin oli Vitarassa tota tyhjäkäynnin seilaamista kylmänä. Koitin vaihtaa yksi kerrallaan antureita uusiin, mutta ei ollut apuja. Toiminnassa lämpösenä tais tulla jotain pieniä parannuksia.
Lopulta kokeilin huvikseni säätää säätöruuvia, joka oli siinä vivussa, jota alipainekello liikuttaa ja tyhjäkäynti tasaantui. Vipu oli tuossa trottlebodyssä tulipellin puolella. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Menin roplaamaan sitä MUOVISTAruuvia siellä "kaasuttimen" rungon takana, joka ottaa yhteyttä alipainezydeemin kanssa. Nyt (kun vaihdettu mettaliseen pulttiin,kun muovista meni kierteet) loikkaa kylmäkäynnistyksessä kierrokset hetkellisesti (n.10 sek.) 4000rpm, sitten pudottaa ja vaeltelee ja käy miten sattuu.
Toisaalta kävi kolmella jo ennen pultin roplaamista, mut ei nuo tyhjäkäynnin kierrokset käyneet niin korkealla.
__________________
RASOR |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laita auto käymään ja katso mitä tapahtuu kun käynti seilaa. Alipainekello liikuttaa vipua vain yhteen suuntaan. Jos liikutat vipua itse saat kierrokset nousemaan. Nyt säädät siten, että alipainekellon liike ei riitä nostamaan kierroksia liian korkeaksi. Ruuvihan sulla tietenkin vastaa mitoiltaan alkuperäistä? Pitäisi ainakin alkutilanteeseen päästä, jollet saa paranemaan. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ostin tuossa viikko sitten -94 Vitaran, joka oli muuten päällisin puolin erittäin siistissä kunnossa (huippu varusteet: lasikatto, k-lukko, sähkö ikkunat, -peilit, tummat lasit, kaarilevitykset, valokaari) jne., mutta kone kävi "seilaamalla" ja meno oli nykivää. Kiihdytyksissä ryskytti inhottavasti ja saattoi välilllä liikkeelle lähettäessä tukehtua. Otin Vitaran koeajoon ja kotitallissa pelti auki, jonka jälkeen säädin sytystä korvakuulolta hieman aikaiselle. Tämän jälkeen koeajolle ja kas kummaa meno oli muuttunut tasaiseksi ja kiihdytyksissä tuntui olevan lisää voimaa. Ei muuta kuin takaisin myyjän luo, tarjous "huonosti käyvästä" autosta ja nyt n. 600 km takana ja toimii toistaiseksi hyvin.
Eli tässä tapauksessa auttoi sytkän säätö, sitä en tiedä olisiko testerillä mitattuna kohdillaan, mutta korvakuulolta ainakin kone käy hyvin. Kylmäkäynnistyksessä huutaa automaatti-imulla hetken aikaa 2000rpm, mut kun käyttää kaasua niin kierrokset laskee normaaliin. Et tällainen auttoi täällä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suzuki sj 410 käynti | kivari | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 07.12.2010 17:24 |
Suzukin koneen karhea käynti | Suzu-ukko | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.08.2008 12:16 |
xj käynti? | niko69 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 16.07.2008 19:46 |
LJ.n käynti häikkä | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.06.2007 14:40 |
Vieraissa käynti | Lars | Romance and Relationships | 0 | 13.08.2002 19:20 |