Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2010, 09:19
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kiitos kiitos... Katoinkin, että ompa tutun näkönen varaosa kampe kuvissa. Otitko ne Hankookin I Pike-nastat mukaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2010, 10:29
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 264
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Kiitos kiitos... Katoinkin, että ompa tutun näkönen varaosa kampe kuvissa. Otitko ne Hankookin I Pike-nastat mukaan?
En niitä ottanut. Ei tullut edes kysyttyä mitä hän niillä olisi halunnut lisää auton hinnan lisäksi. Itsellä on nöpössä melkein uudet hankookit niin ei oikein ole tarvetta.
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2010, 20:32
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Mitäs Nöpölle kuuluu?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.05.2010, 07:24
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 264
Perusasetus

Menee taas copy paste hommiks kun en oo tänne muistanu päivitellä..

4.2.10
Tänään kävin kyselemässä jakopään hiluja (pelkät remmit, kiristimet ajettu 5tkm), vesipumppua ja täydellistä tiivistesarjaa. Paikallinen varaosaputka tarjoaa Contitechin hihnoja, GNB:n vesipumppua ja Elringin tiivistesarjaa.
Hinnoissa Mätänet halvin (ei tietoa minkä merkkiset osat), Siilin autotalo siltä ja väliltä, AD clubin alennuksilla selkeästi kallein.
Noh katsotaan tukisiko paikallista puulaakia tässä joku päivä...
Kytkimeksi pääsee tuo uuden tulokkaan kytkin. Nöpössä levy näkyi olevan kivasti kulunut. Mitsun orkkis oli.
Tuossa uudessa tulokkaassa oli myös Mitsun orkkis ja tod. näk. ei ole pitkä aika kun se on uusittu. Ainakin sen verran hyvän näköinen oli.
Raaputellaan taas jotain kunhan projekti etenee.



ImpEdit: niin mätänet on halvin ja AD kallein. Mätänetin hinnat ns. listahintoja. Siilin autotalon hinnoissa -15% ja AD:n hinnoissa -10% - -18%. Halvimman ja kalleimman välillä eroa tasan 100€.

11.2.10
Noniin. Melkeinpä joka ilta on tullut aikaa tallissa uhrattua Nöpöä ajatellen.
Varaosapajen rikkonainen kansi on purettu irto osista ja samalla tullut selviteltyä sen sielunelämää. Sieltä on löytynyt kuusiokolo ruuveja mistä saa ilmattua ilmeisesti nestejärjestelmän kannen osalta ja mistä saa kannen laskettua tyhjäksi yms. yms.
Yhden esikammion naputtelin myös irti mielenkiinnosta. Lämpösovitteella ilmeisesti nuo paikoilleen normaalisti laitetaan ja irroitetaan..

Uudesta koneesta on myös laakeripukit käytetty pois paikoiltaan. Laakerithan on just niin hyvässä kunnossa kuin 440tkm ajetusta voi luulla. Kaulat vähintään yhtä hirveässä kunnossa.
Niin ne suunnitelmat vaan muuttuu. Nöpön entinen kampura on silmämääräisesti huomattavasti paremmassa kunnossa = varmaan helpommalla selviää siitä. Noh koneistamon reissu joka tapauksessa tiedossa. Ottaa molemmat mukaan ja kysyy kummasta tehdään peli. Kiillottaa ne tai surauttaa 0,25 alikokoon lisää.
Sit uutta laakeria ja nippuun.
Payen kannentiiviste ostettu, GMB:n vesipumppu, Continenttaalin jakoremmi ja tp-akselin hihna. Nippu muita tiivisteitä myös mutta ne vien takaisin ja otan täydellisen tiivistesarjan tilalle koska nyt joutuu atomeiks asti pistämään tuon uuden motinkin. Männät siitä on jo karisteltu irti. Pitää kampura vielä nostaa pois.
Samalla saa vaihtaa jakopäänpuoleisen päädyn missä on tuo laturin korvakko. Tässä uudessa koneessa laturin kiinnikereikä on 8-11mm riippuu miten päin mittaa ;D
Nöpön entisessä se on ehjä.
Kyllä niistä yksi ehjä vielä tulee.

Pitää jossain vaiheessa räpsätä kuva tuosta raakile kannesta ja erimerkkisistä vesipumpuista.

Sekalaisia kuvia yhteisistä hetkistä

2.3.10
Koko ajan on jotain tapahtunut vaikke ole tullutkaan naputeltua.

Lohko on maalattu toiseen kertaan. Tiivisteiden kanssa on arvottu suuntaan ja toiseen. Nyt on kaikki tiivisteet uutta, jakopään osat uutta, vesipumppu uusi, runko- ja kiertokangenlaakerit uutta.

Molemmat kampurat kävi Kuopion venttiilipajalla tarkastettavana. Nöpön kampura oli parempi. Siitä selvisi pelkkien runkokaulojen koneistamisella. Sehän oli jossain vaiheessa aikaisemmin jo koneistettu 0,25 alikokoon kauttaaltaan.
Tuo kun oli todettu tilattiin 0,25 kankien laakerit ja 0,50 runkolaakerit. Sitten mutkarauta Kuopion Moottorikoneistamolle runkolaakereiden kanssa niin saivat sovitella sen keskimmäisen laakerin myös käypäiseksi mikä pitää päittäisvälyksen kurissa. Tai eihän ne laakeria sovita vaan kaulaa levittäävät...
Nyt on sitten kaikki osat tallissa kun vaan rupeaa kasailemaan. Se jääköön näillä näkymin ensi viikkoon.

Männät on reilun viikon lillunut dieselissä. Alkaa männänrenkaatkin näyttää kivan kirkkailta. Juu en meinannut uusia laittaa.
Kevyt hoonaus ja entisillä nippuun.

Rahaa tuohon koneremppaan on tällä hetkellä mennyt n.500€ eli pohjaton kai se Pajero on ;D

Kunhan saa tuon koneen nippuun pitää rueta perät vaihtelemaan valkosesta Nöpöön yms.
Nöpöön jää SOA taakse ja koria tulen vielä korottamaan "nappuloilla". Edestä enemmän, takaa vähemmän... Mutta siitä enemmän sitten keväämmällä...

12.3.10
Hitaasti kiiruhtaen olen niputtanut tuota. Joka kohdan nyyppänä varmistanut kahteen kertaan. Minkäs teet.. sekundaa yrittää tehdä mutta priimaa tulee ;D
Alakerrassa kaikki laakerit, tiivisteet ja stefat uutta. Stefat laitoin tiivisteliiman kanssa kiinni. Sitä en tiedä onko se tarpeellista mutta tuskin se tuhmentaakaan asiaa.
Hammasharja on heilunut kaikkien osien kanssa. Samahan nuo on nyplätä pestä dieselin kanssa nyt kun on irtaallaan. Diesel pesun jälkeen "huuhdellut" brake cleanerilla. Kiva aine on se.
Huomenna pitää rueta venttiilit hiomaan ja kantta kasailemaan. Palaillaan jälleen...

2.4.10
Nonnii..
Kone on ollut kasassa jo jonkun aikaa. Paikolleen se pitää nostella jossain vaiheessa sillä aikataululla että auto on ajossa viimeistään vappuna.

Sisustan purin pois niin sai lattian näkyviin. Muutama ylimääräinen reikähän sieltä löytyi mutta ei mitään vaarallista.

Keulan korotus on tehty myös. Kuten sanottu, SOA jää taakse joten en korota koria perinteiseen tyyliin vaan keulasta 55mm ja loput siltä ja väliltä. Takimmaisiin kiinnikkeisiin ei tullut siis korotusta ollenkaan.

Ylimääräiset reiät parsittu umpeen. Kiitokset curwoodille avusta.

Sisälattian sivelin tänään würthin rost-stopilla.

Huomenna lämmittelen lattiaan 8kpl 4x400x500mm bitumilevyjä ja takavalot meinasin johdottaa sisäkautta. Saa nuo piuhat pois runkopalkin päältä. Siitäpä katsellaan taas lisää tuonnempana eukku

Nyt saunan lämmitykseen niin saa päivän pölyt huuhdottua pois

ImpEdit: Niin ja mallasin karjarautaakin paikoilleen ennen korotusta. Siihenhän se istuu ihan hyvin.

5.4.10
Bitumit ois sitten lämmitelty lattiaan. Vänkärin puolelle tuli vähän enemmän laitettua kun pakoputki menee siinä helman alla...

Takavalojen piuhat ja takalasinpyyhkimen piuhat revitty auton alta pois ja johdotettu uudestaan sisäkautta. Melkoista haperoa oli ne etten sanoisi :P
Nytpä ne on hyvin suojassa ja uutta.

Lisämittariston askartelin uuteen uskoon. Pientä hienosäätöä vielä kaipaa ja ahtoletkun pujottelun.

Kattovalo vaihtui hieman kirkkaampaan, originaali kun oli melkoinen saunalyhty :P

Seuraavana varmaankin pitää rueta purkamaan varaosa pirssistä perä ja loksun levikkeet.

18.4.10
Paljon on taas tapahtunut eikä ole joutanut aikaa koneella viettämään... tai koneella kylläkin muttei tietokoneella :P
Joku 3 numeroinen luku tunteja on varmasti tullut askarreltua mutta kyllä se palkitsee.
Eilen se sitten tapahtui ja uskaltauduin kääntämään avaimesta, laakista käyntiin. Ihmeiden aika ei siis ole ohi 8)
Oli vähän sanaton olotila ☺
Nyt en jaksa vielä rueta tähän kirjoittelemaan mitä kaikkea on tullut turattua ja mitä on vielä tekemättä mutta näillä mennään...
Kiitokset Terolle ja nick curwoodille

18.4.10
Kuten mainittu, kone on ollut kasassa jo jonkun aikaa. Muuta pientä näpertämistä on riittänyt yllinkyllin.

Bitumia on mennyt lattiaan lisääkin vielä. Jos siitä ei mitään hyötyä ole niin tuskin haittaakaan.

Lisämittaristo istuu kuin Tyyne kuvassa eli asettui nätisti paikoilleen ja toimiikin jopa. Öljykellolle tein T-haaran ihan normaaleista putkiliikkeen helyistä. Vähän hamppua kierteisiin ja valmista tulee. Eli nyt toimii normaali öljynpaineenmerkkivalo ja mittari. Mittarin mittaa ohmeja 3-160 ja sen mukaan arpoo lukemat mittariin. Normaali valon kello 0 tai 1ohmi. Lisämittaristolle sähköt sai näppärästi kun kojelaudan sisältä löytyi sille se ihan oma liitinkin.

Vanhan ahtomittarin jätin paikoilleen myös kun en muutakaan reiän täytettä siihen keksinyt. Tökkäsin letkun jarruhärpäkkeenseen siihen tulpan tilalle. -1bar siellä ainakin on alipainetta

Kuskin puoleinen pohjaanlyöntikumi uusittu. Entistähän ei ollut ollenkaan

Painelaakerin kanssa tein vähän töllöntöitä. Noh, paikallisesta varaosaputkasta saa onneks uusia Painelaakerin olin jo pistänyt puhdistelun jälkeen paikoilleen ja rasvaillut. Sitten tuli mieleen puhallellla ruosteet konehuoneesta. Loput voi arvata. Arvatkaa vaan muistinko suojata painelaakeria ja oliko siinä sen jälkeen hiekan hyviä. Pikkujuttuja
Kytkinlevy ja paineasetelma on kotoisin tuosta valkeasta, olivat kuin uudet ja timanttilogolla jopa. Kytkimestä tuli aivan loistava.

Kone jumpattu paikoilleen ja kaikki muut hilavitkuttimet konehuoneeseen.

Sieltä täältä on tullut uusittua johdon pätkiä konehuoneestakin juottamalla ja kutisukkaa niskaan. Minkäs teet kun entiset murenee käsiin.

Polttoainesuodattimen pohjasta lähtevät vesianturin johdot kaiveltu näkyviin ja juotettu uutta. Nyt toimii sekin.

Syylärin otin varaosapelistä. Nöpön omasta puuttui puolet rivoista. Valkeassa oli kuin "uusi".

Etujarrusatulat purettu, sylinterit hoonattu, männät hiottu, kasattu uusilla tiivisteillä ja kumeilla. Luonnollisesti ilmattu.

Etuvilkunlasit vaihdettu valkoisesta. Entiset oli värivammaisia

Karjarauta istutettu keulalle. Tuettu kahdesta kohti ylälaidasta. Hella rallye 1000 lisäpitkinä siinä. Lohkolämmittimen pistokkeen sai näitisti lampun luona olevaan ristikkoon.

Lokasuojien levikkeet tuli myös viriteltyä paikoilleen. Nuo pitkän takalevikkeet ei ihan istu mutta ei se oo niin justiinsa. Ei tuosta mitään tuuuninki pisteitä saa muutenkaan, varsinkaan kunhan mäntyä halaa oikein tunteella.

Cooleria sovittelin keulalle syylärin etupuolle. Sinne menee tuo omasa tai sitten joku muu mutta kyllä siellä tilaa on. Tämä ohjelmassa sitten joskus vuonna 2020.

Valkoisen perä vielä purkamatta. Tunkkailin sen perän kyllä jo ylös mutta ei ole vielä kerennyt purkamaan. Pitää purkaa muutenkin siitä kaikki tarpeellinen ja pistää raato paaliin tuosta pihalta pyörimästä.

Tietenkään kaikki ei tule mieleen tähän hätään mutta päivitellään kunhan aina muistaa. Kuvia ei ole tullut montaakaan räpsittyä kasailuista. Katsellaan myöhemmin mitä kortille on jäänyt.


Seuraavana todo-listallla:

Valkoisesta puretut toimivien auto-napalukkojen puhdistus ja vaihto. Puhdistettu ja vaihdettu.

Kuskin etupuolen vetarin sisemmän suojakumin vaihto. Vaihdettu.

Lisävalojen kytkentä. Kytketty.

Pakoputken kiinnikkeet tehdä uudestaan korotukseen paremmin istuvaksi.

Uusi putki turbolta asti. Laippa on jo et ei puuttus kun loput. Mutta tämä ei onneksi ole akuutti homma.

Snorkkeli.

Sisustan kasaus loppuun. Kasattu.

Laittaa toinen kattoteline ja rakennella siihen välille vararenkaan teline. Vararengas siis menee katolle.

Siinä nyt jotain pikku näpräämistä näin aluksi

20.4.10
Jo vain. Tänään laiskotti enkä kehdannut tehdä muuta kuin vaihtaa toisen napalukon mikä eilen jäi vielä vaihtamatta. Niin ja tietenkin puhdistin sen.
Napalukon purkaminen step-by-step
Toinen koeajo tehty ja edelleenkin kaikki vaikutti olevan kunnossa. Ahtoja eilisellä lenkillä oli 0,8bar ja tänään ruuvailin ennen lähtöä vähän lisää.. Pitänee pudottaa hieman kun neula nousee 1,4bar nyt ;D Jos pudottaisi siihen 1,2bar niin eikö lie passeli.
Etuperän huohotuksellekin tein letkun ja nostin sen jarrupääsylinterin luokse tuossa yksi päivä. Pitää joku päivä vetästä takaperän huohotus myös jonnekkin.

Jotain kuvia tehdyistä hommista.

Vetarinkumi
Etujarrut
Lisämittaristo
Konehuone



21.4.10
Voi kun muistaisi mitä kaikkea sitä on tullut tehtyä..
Venttiilin välykset säädin kylmänä 0,30mm ja vaikuttaisi olevan kohdillaan. Suositus 0,25mm lämpimänä.
Syöttöpumpun ajoituksen tarkastin. Jos lienen oikein asian tulkinnut tällä hetkellä se on 1,01mm @ 7 astetta ATDC. Ohjearvo autodatassa oli 1mm +-0,03mm muistaakseni.
Kyseistä operaatiota varten ostin heittokellon ja rakentelin siihen 10mm kupariputkesta adapterin. Huippupeli
Öljyt koneessa on tällä hetkellä Castrol Prestige fully syntetic 5W-40 longlife. Näillä mennään. Etu- ja takaperään, laatikon ja jakiksen öljyt pitää pitää vaihtaa myös tässä jahka kerkiää (muistaa ostaa öljyt).
Ahdot pudotin tänään 1,4 -> 1,2bar. Vetää vieläkin ihan riittävästi tähän tarpeeseen. Syöttöjähän tuosta on lisätty jo ennestään.. niin ahdonalaista kuin perussyöttöäkin.
Keulalla olevat Hellat pitää heittää vesilinnun selkään kunhan uudet tulee hommattua. Toisesta on heijastinpinta karissut jo aikoja sitten ja kaiken huippu että nuissa on H2 polttimot. Toinen niistäkin puuttuu ja en ikinä ole kuullutkaan tuommosista HooKakkosista ;D
Niin, kilometrejä mittarissa remontin aikaan 202020.
Päivitellään taas kunhan tulee mieleen...

29.4.10
Joopa.. johan tuota pääsi vajaan 400km kun huoltotauko tuli.
Remonttiahan näiden kanssa ei näköjään tarvitse tehdä, huoltaa vähän useammin.
Nimim. 5kk auton omistaneena ja 3kk sitä on siitä ajasta huollettu ;D

Joo elikkä puolet mittariston merkkivaloista hävisi ja laturi lopetti lataamisen.
Kaikki muut paikat tutkittua piti rueta vaihtamaan laturi. Sieltähän ne kadonneet hehkun yms. merkkivalot löytyi kun sai ehjän laturin paikoilleen.

Onneksi oli tuossa varaosapelissä Unipointin pari tonnia ajettu laturi ja sekin tietty oli jo hyllyssä irtaallaan puhdistettuna.

Taas mennään seuraavaan huoltoon asti

En ole tainnut muistaa mainita että Pajeron laturinhihnaksi käy iv-koneen B40 hihna. Paikallisissa varaosaputkissa ei oikein missään ollut hyllyssä oikeaa ja hintaa olisi ollut 25€. Kuopion kumissa B40 remmi 14€ eukku

ps. Tuleville Pajeron ostajille suosittelen ostamaan rungoltaan/koriltaan ehjän ja rakentamaan tekniikan alusta loppuun kerralla uusiksi ;D
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.05.2010, 07:28
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 264
Perusasetus

Hälyttimen sain asenneltua toissa iltana loppuun ja näkyy toimivankin
Samassa härvelissä on kaukokäynnistys/turbotimer/hälytin. Kiinalaista laatua 50€:llä
Kaukokäynnistyskin toimii

Illalla kyhäilin jotain snorkkelin tapaista esitystä. Jäljen kun näkee niin tekiän tietää, eli ei se nätti oo mutta välttää mulle.
Pitää vielä iltamissa kunhan kerkee sähköliimalla täpätä kiinnikkeet a-pilariin ja maalata tuo tuuba mustaksi.
Pitää samalla miettiä minkälaisen tuosta yläpäästä tekee vai jättääkö tuollaiseksi.
Jokunen kuva snorkkelista

Mukavoo on ollu...
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi

Viimeksi muokannut Imperio : 29.05.2010 07:30
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.05.2010, 21:34
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 264
Perusasetus

Yläpään tein vielä uusiksi ja harvalla verkolla. Olkoon nyt sitten tuommonen. Katsellaan minkälaiseksi sen muuttaa jos rupee tympimään.



Takajarrut käytin auki. Oli "hieman" jotain evästä uinut sinne tuolla lätäköissä kyntäessä
Noh muttta kengät oli melko finaalissa ja pitihän se käydä varaosapajesta kurkkaamassa mitä se on syönyt. Sieltähän lähti mukaan melkein uudet joten niillä mennään.

Sitten vielä ulkoilmaviteo kaukokäynnistyksestä
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.05.2010, 10:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Imperio Näytä viesti
Lähteekö pykälä silmässä käyntiin?

Niin, pätevän oloista keväthuoltoa siellä savonmualla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 04.04.2009 18:06
Myydään myydään pajero 2.8 vm-98 "ilmastoitu" MYÖS VAIHTO Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 2 09.02.2009 11:17
Myydään MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" REKISTERÖIMÄTÖN O/M/V Ajoneuvot 2 14.12.2008 21:25
Myydään Mitsubishi Pajero "halpa" Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 08.07.2008 22:17


Sivu luotu: 19:22 (GMT +2).