Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2010, 09:34
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Minkä takia meinaat renkaat alkaa vaihtamaan kolme kertaa vuodessa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2010, 13:26
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No yksi asia johtaa toiseen ja se sitten kolmanteen.. Olen pohtinut (ja täällä foorumilla kysellyt), mikä olis hyvä yleisrengas lumettomaan aikaan. Kaikki tuntu olevan huonoja kompromissejä. Nyt on päässä, että kaksi rengas kertaa ei täytä vielä tarvetta. Nykyisiin talvirenkaisiin olen tyytyväinen, mutta kesärenkaat on alkuperäiset (Bridgestone H/T Dueler 245/70-16). Niillä pääsee pikitietä, muttei juuri muuten. Syksyn jahdeissa pitää aina vetää kettinkiä päälle, jos meinaa hieman liejukkoa näyttää. Eli syksyksi karkeammat rattaat esim. Hankook MT03 265/70-16. Menevät alkuperäisille vanteille ja ovat laillisetkin vieläpä. Testien mukaan pääsis jo johonkin. No nuilla ei sitten jaksa huhtikuusta- elokuuhun jyrryyttää vaan sille ajalle sais olla ihan omat rattaat ja ne sais olla sitten täydelliset pikitiekäyttöön. Mietinnässä ja hintakyselyssä vielä, että mitkä ovat, yksi esim. Hankook RH06 265/50-20. Sarja maksaa jotain 2500 euroa, joten katellaan vielä.. Vannekoko on maksimissaan, että tulis jämäkkyyttä lisää. Korkeat kummit kun tuo hallitsematonta joustoa. Näiden yhteydessä sitten laskettu ja jäykistetty alusta ja LOL isuzusta tuli kuin henkilöauto.. Menikö ulalle??
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2010, 14:35
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Ei ollenkaan.

Ite myös katsellut tuollaisia 20" rengas/vanne paketteja rangerin alle... On vaan aika arvokkaita. Kuinka paljon tuollainen mahtaa painaa enemmän kuin perus 245/70-16 paketti aluvanteella. Ainakin aikoinaan kun oli D4D 102hp Hiacessa 255/35-20 rengaspaketti, niin nousi kulutus noin 2litraa/100km vakioon verrattuna ja veteli joka suuntaa urissa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.01.2010, 15:32
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

En tiedä painoa, mutta arvaisin, että ei se paino kulutusta nosta. Painaahan tuo kumikin ja melko paljonkin. Voipi olla sopivalla vanteella, että paino jopa laskee alkuperäisestä. Toki voi noustakki, jos on raskastekonen vanne. Veikkaan että hiacessa levennyt rengaskoko ja vierintävastuksen kasvu nostivat kulutusta. Melko paljon kylläkin. Liekkö siinä 195-205 vakiona. Katsoitko kulutuksen ajotietokoneesta vai seurasitko todellista? Tarkoitan, että esim. rengaskoon kasvu vääristää tietokoneen näyttöä. Sääjätitkö aurauskulmat kun laitoit nuo renkaat hiasseen ja mikä oli vanteitten offsetti verrattuna alkuperäiseen? Nekin vaikuttaa varmasti vetelyihin. Jaksoko se mennä enää ollenkaan, jos kulutukseenkin nuin paljon vaikutti?

Mulla on nyt talvirenkaiden offsetti 35 ulompana kuin vakiovanteilla. Eli raideleveys on 70 mm suurempi. En ole havainnut vetelyjä tienpäällä (sen enempää mitä muutenkaan). Voi johtua myös kapeasta renkaasta. Mutta lumisilla mettäteillä ei sovi kenenkään vanhoihin uriin tai jos minä työnnän uran, niin ei kukaan voi tulla perässä samaa jälkeä. Yhtä puolelta toiselle hyökymistä..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.01.2010, 09:36
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Ei hiacessa mitään ajotietokoneita ollut. Tosin ne 20" kromivanteet oli kyllä aika painavat jotka siinä oli. Kyllä se niillä vielä jaksoi liikkua. Vakiorenkailla kulutus oli muistaakseni vähän alle 8L ja niillä isoilla pyörillä kympin pintaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.02.2010, 11:35
simppa simppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.04
Sijainti: Hirvensalmi, Finland.
Viestit: 221
Cool

Itte oon meinannu hommata nissanin tilalle isuzua kiinnostais tietää onko minkälainen lähtemään kylmänä käyntiin?
Oli se hyvä kun luin tän topikin ennen koe ajoa niin sain nelikon päälle muuten olis voinu mennä sormisuuhun.
äkkiseltään tuntuu aika nuhaselta vakio 2,5 luulen että tarvii lastun.
Onko tietoa mistä saisi edullisesti valo raudan eteen ja lavallekkin tartteis jotakin putkea ettei heti huitase löpö pöntöllä koppiin?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.02.2010, 12:15
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

eurovanne.fi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.02.2010, 12:16
Sami_V Sami_V ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.03
Sijainti: KISKO, Finland.
Viestit: 834
Perusasetus

Itellä on kanssa tollanen Isuzu juuri nyt koeajossa. Ihan asialliselta peliltä vaikuttaa ja nelivedon kytkennät on mennyt ilman ongelmia vaikka en ohjeita muistanutkaan. 8,2l/100km oli tänä aamuna kulutus kun 100km neliveto päällä pyyhkäsin. Koeajo autossani on jotkut ihan onnettomat renkaat alla josta johtuen joutui eilen kotipihalla traktorilla nyppäsemään kun meni hieman penkan puolelle.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.02.2010, 21:30
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Kerran on vahingossa käynnistetty ilman lämmitystä -23 asteesta (vuorokauden seisonut tuossa pakkasessa). Hehkutti noin kymmenen sekuntia ja pyöritytti reilun 5 sekuntia, sitten alko ryskimään. -34 asteesta roikan nokasta, melkeen kuin kesällä. Hehkutti noin 3 sekkaa ja tärähti sekunnin pyörityksellä. Oli ollut roikassa noin 5 tuntia.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja simppa Näytä viesti
Itte oon meinannu hommata nissanin tilalle isuzua kiinnostais tietää onko minkälainen lähtemään kylmänä käyntiin?
Oli se hyvä kun luin tän topikin ennen koe ajoa niin sain nelikon päälle muuten olis voinu mennä sormisuuhun.
äkkiseltään tuntuu aika nuhaselta vakio 2,5 luulen että tarvii lastun.
Onko tietoa mistä saisi edullisesti valo raudan eteen ja lavallekkin tartteis jotakin putkea ettei heti huitase löpö pöntöllä koppiin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttökokemuksia Superwinch X9 vinssistä? Oskari Tekniikka & Jutustelu 18 18.07.2008 14:21
Käyttökokemuksia smartcomgps softa? Tekniikka & Jutustelu 8 17.09.2007 13:08
LR Disco v8 käyttökokemuksia? mauno Tekniikka & Jutustelu 6 24.06.2007 22:00
käyttökokemuksia huoltoautosta?? Tekniikka & Jutustelu 21 19.06.2005 07:22
Käyttökokemuksia Wranglerista? Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 27.12.2004 17:27


Sivu luotu: 00:22 (GMT +2).