Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2010, 22:18
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

itselläni saabissa oli ongelmia laturien kanssa ja siinä optiman keltainen paljastui syylliseksi. tosin jos sinä olet jo akut vaihtanut niin ei enää pitäisi olla niissä vikaa...
vahvasti epäilen että lataus piirissä on joko katkos tai oikosulku.
haiseeko laturi, käykö kuumana, mikä sieltä hajoaa? onko kaveri mitannut miten nuo johdot? eristysvastus mittari on ainoa oikea keino siihen hommaan!
mitä laturin valo tekee?

itsellä laturit vielä ajossa kestivät mutta sitten kun tyhjäkäyntiä jonkun aikaa käytti niin ylikuumenivat ja diodisilta paloi, ensin alkoi laturin valo palamaan himmeästi ja hetken päästä sammui kokonaan. laturit olivat varmaan 100oC lämpöisiä..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2010, 06:49
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
itselläni saabissa oli ongelmia laturien kanssa ja siinä optiman keltainen paljastui syylliseksi. tosin jos sinä olet jo akut vaihtanut niin ei enää pitäisi olla niissä vikaa...
vahvasti epäilen että lataus piirissä on joko katkos tai oikosulku.
haiseeko laturi, käykö kuumana, mikä sieltä hajoaa? onko kaveri mitannut miten nuo johdot? eristysvastus mittari on ainoa oikea keino siihen hommaan!
mitä laturin valo tekee?

itsellä laturit vielä ajossa kestivät mutta sitten kun tyhjäkäyntiä jonkun aikaa käytti niin ylikuumenivat ja diodisilta paloi, ensin alkoi laturin valo palamaan himmeästi ja hetken päästä sammui kokonaan. laturit olivat varmaan 100oC lämpöisiä..
Akut on tosiaan uudet trane merkkiset 70ah akut. Laturi ei haise eikä lämpeä juuri ollenkaan. Pakkasella tunsi kuitenkin että laturi oli hieman lämmin mutta se tuntuisi normaalilta. Ne on mitattu sellaisella pihtimittarilla joka pitäs näyttää vuodot maahan. Laturinvalo ei toimi jostain syystä ollenkaan?? Polttimo ehjä mutta ei syty? Tosin joku tuumas että laturin valo voi syttyä vasta kun laturin pyörintä lakkaa. Johtojen uusiminen varmaankin seuraavaksi edessä.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2010, 07:19
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

laturi


onkos siinä erillinen säädin,voisi olla siinä vikaa.hiluksissa joskus se oireili.parikymppiä makso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.01.2010, 13:29
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
onkos siinä erillinen säädin,voisi olla siinä vikaa.hiluksissa joskus se oireili.parikymppiä makso
Säädin on laturin sisällä. Seki on uusiutunut aina laturinvaihdon yhteydessä. Vanhasta laturista oli mennyt oikoseen joku käämi?? Sanoi autosähköukko että se polttaa samalla säätimen jos se "käämi" menee oikoseen.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.01.2010, 02:29
Mikuni Mikuni ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.01.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 3
Question

Laruri ongelmat


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tractor Näytä viesti
Säädin on laturin sisällä. Seki on uusiutunut aina laturinvaihdon yhteydessä. Vanhasta laturista oli mennyt oikoseen joku käämi?? Sanoi autosähköukko että se polttaa samalla säätimen jos se "käämi" menee oikoseen.

Itsellä kans ongelmia -88v Nissan king capin laturin kans. Vaihdoin uudet hiilet ja jännitteen säätimen, Luulin että vika oli niissä. mutta hetkellisesti työnsi 10v ja nyt ei työnnä edes 8 saa. Missähän vika voisi olla? Maadoitus johdot on tarkistettu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.01.2010, 06:03
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Kiinalaista laatutyötä pukataan varaosamarkkinoillle,niin ei varmaan kestä,käämit nappaa
heti maihin ja säätimet menee samalla...sama turbon korjaussarjassa,Jenkkilästä tuli ja
Kiinassa s*****a valmistettu niin pitäisi korjata uutuuteltaan,niinkuin kiinanvinssitkin=sitten
kestää
Tais mennä vähän ohi aiheesta...
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410

Viimeksi muokannut Greenday : 27.01.2010 06:04 Perustelu: Kirjoitusvirheet
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.01.2010, 15:17
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Juu tuota kiinalaista näyttää olevan joka lähtöön. Onhan se tosi että jossain ne kiinankin vehkeet toimii hyvin ja toisissa vähän heikommin..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com

Viimeksi muokannut Tractor : 27.01.2010 15:20
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.01.2010, 15:17
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikuni Näytä viesti
Itsellä kans ongelmia -88v Nissan king capin laturin kans. Vaihdoin uudet hiilet ja jännitteen säätimen, Luulin että vika oli niissä. mutta hetkellisesti työnsi 10v ja nyt ei työnnä edes 8 saa. Missähän vika voisi olla? Maadoitus johdot on tarkistettu.
Voi säätimissä olla eroja. Tarkista että on sama säädin. Onhan siel laturissa muitakin osia jotka kuluu.. Hiilisilta yms.. Vika voi olla niissä.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.01.2010, 18:50
Ramirent Ramirent ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.10
Sijainti: Nurmes
Viestit: 11
Perusasetus

Kyllä lähtisin ite ekana johtoja katsomaan.. Kuormittaako laturia jokin erityisesti? Ylimääräiset valot/ sähkölaitteet?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: king capin vaihdeloota O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 01.02.2010 23:11
Myyty King capin lavakate MikkoS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.11.2009 10:55
Ostetaan O: King-Capin -87 napalukot Klasu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.11.2008 19:15
o/4*4 king-capin levikkeet O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 30.04.2006 13:46
d21 4x4 king capin kumet Tekniikka & Jutustelu 3 06.12.2005 12:42


Sivu luotu: 06:29 (GMT +2).