![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noinhan sen munkin mielestä pitäis mennä. Tää siis kaverin auto. Oli katsuri ollu sitä mieltä et olis korotettu liikaa kun autossa viäl uudet jouset (ei korottavat)
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
ei ne mullakaan kyllä mitannu mitään muuta ku noitten koripuslien korkeuden....
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pitääkö muutoskatsastaa heti korotuksen jälkeen
![]() (korotin koria 2")
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#4
|
|||
|
|||
![]()
kai siihen pätee sama ku renkaisiinkin et pitäis katsastaa ku ovat asennettu, mut eipä niitä kukaan kyttää tien päällä, et odottaisin seuraavaan katsastukseen.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Multa vaativat Tattiksella todistusta alkuperäisestä korkeudesta kun yritin 3" korinkorotusta leimata. Jousituskorotus on jo otteessa ja mitta pyörännavasta lokarinkaareen, mutta siltikin jonkun lapun kuulemma tarvitsee.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hanki jostain auton mittakuva. Missä korkeus maasta kattoon. Vaikka 1890mm
Selvitä mikä on alkuperänen rengaskoko. Tällä rengaskoolla siis on tämä vakio korkeus. Ajatellaan vaikka sen olevan 205r16 (735mm) Ja nyt alla olisi 31/10.5 (787mm) Siitä lasket sille valmiiks paperilla: 735/2 = 367,5mm 1890-367,5 = 1522,5 1522,5mm on auton vakio korkeus katosta pyörän napaan. Silloin auton suurin sallittu korkeus pyörän navasta mitattuna voi olla: 1522,5+150 = 1672,5 Renkaiden, akseleiden ja korin korkotuksen yhteydessä. Jos renkaat ovat vakiot ja autossa on 2" korin korotus suurin sallittu korkeus navasta on: 1522,5+50,8 = 1573,3mm Näin renkaille ja akseleille jää vielä: 1573.5-1672,5 = 99mm 31" renkailla akseleille jää 99-26 = 73mm korotus Jos autossa olisi tuo 73mm akselikorotus, 31" renkaat ja 2" korinkorotus auton kokonais korkeus olisi: 1522.5+50.8+393,5+73 = 2039,8mm Vakio korkeushan oli 1890mm 1890+150= 2040mm Jää 0.2mm alle ja kaikki mitat ovat sallituissa rajoissa. Tarkkaa hommaa ![]() Koittakaa joku tolkku saada. Kuukauden tappelin oman projektin kanssa ja lopulta tein samanmoiset laskelmat jolla todettiin auton jäävän sallittujen maksimien sisäpuolelle. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
pitää katsastaa heti kun on asennettu.huittisissa ja raumalla ei ainaska tarvita mitään paperia.täällä osaa katsurit mitata rullamitalla palikan koon.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lieneekö Perturalla ollut keltainen Rami, jossa tikkaat kyytiin nousemista varten... ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Niin auto on 110 hilux, 235/75r15 renkailla, taakse vaihdettu uudet vakiota vastaavat jousipakat väsyneiden tilalle ja vääntösauvoja hiukan kiristetty. Ei oo ees mikään ylikorkeen näkönen joskin pienet renkaat ja 3" korinkorotus saa renkaan ja lokasuojan välin suureks.
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan ![]() Viimeksi muokannut Rompe : 21.01.2010 10:33 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tossahan noita olis pari:
![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
onkyl helvetin komee ! kateeks taas käy ja kiitti kuvista...
![]() Viimeksi muokannut tdi : 24.01.2010 02:50 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Nyt sain hiluxin otteeseen korinkorotuksen mut mistä toi 150mm kokonaiskorotus on tullu?
Pistikö leimasetä sen sinne sitävarten että enempää ei koroteta vai? Mutta auto on N1 ku G: tä ei saanut perään niin ei senpuolesta tollast korotusta edes pitäis saada? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Muutoskatsastus. | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 26.08.2013 14:51 | |
hj muutoskatsastus | proto | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.07.2008 20:16 |
bj:n muutoskatsastus | Tekniikka & Jutustelu | 52 | 25.07.2007 20:07 | |
Muutoskatsastus | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.09.2006 20:01 |
SOA ja muutoskatsastus??? | Skodillac | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.01.2006 16:00 |