![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Just eilen pyöräytin 38x15,5-20 Super Swamperin TSL-gummit vanteille, eikä ne ollu metrin korkuisia, monta senttiä vajaaksi jäi. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eli tuntemukset on no-go, kuten arvelinkin. Hoopo kokohan se 20 tuumanen on mettärattaille, mutta maantie ominaisuuksien puolesta sitä pietin suunnitelmissa mukana. All-Terrainit siis ei olleet hyvät rattaat lujaa ajoon(kaikkien mielestä), vaikka nopeusluokan puolesta kestävät.
Yhdellä autolla on tultu ja yhdellä jatketaan eteenpäin. Renkaita voin hommata kolmetkin, se ei ole ongelma. Talvirattaat on kokoa 215/85-16 ja näihin on lumiketjut joka renkaaseen. Toistaiseksi pito talvella on ollut riittävä. Ääritapaus, jossa ovat huonot maantiellä, on kurva jossa on heitto. Perä muljuaa jonkin verran. Alkuperäiset kesärattaat kokoa 245/70-16. Näitä saisi siis leventää ja hieman läpimittaa kasvattaa. 275 tai 265 ja kokonaiskorkeus noin 77-78 senttiä olisi ok. Tasan 80 senttinenkin vielä menee mettärenkaalla, jos on karkea kuvio. Jos on sileämpi kuvio niin noin 77 senttiä on maksimi, että sopii vielä ketju pyörimään päällä. Itselläni tarve tien ulkopuolelle on lähinnä seuraava. Joulukuusta-huhtikuuhun talvirattaat (215/85-16), huhtikuusta-elokuuhun maantie käyttöön olevat kesärattaat (esim.275/45-20) ja elokuusta-joulukuuhun karkean kuvion maastorenkaat (esim.265/70-16). Pitääkö se laittaa kaikki kolmet renkaat ja unohtaa kompromissit. Auto (ei kaikkien mielestä maasturi) on Isuzu D-max. Nyt lastutettuna n.160 hp ja kulkee kohtuudella tuon 140 km/h. 170 km/h:n kohdalla loppuu kierrokset. Kulkee mielestäni jämäkästi noissa nopeuksissa pikitiellä vakiorenkain. 215/85 renkailla nypyttää välillä enemmän. Arbin lukot laitoin viime kesänä molemmille akseleille ja nyt työn alla "lift & Leveling" sarja, jolla voi nostaa/laskea -50 - +50 mm ja lisäksi täysin säädettävä vaimennus. Vielä pitää takajätölle tehdä jotain, niin uskon pääseväni tuolla siihen mihin itselläni on tarve. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vai on meidän kylällä tuommonenkin kulkine...
Laitappa juttua Isuzun rakentelusta, kuullostaa todella hyvältä. Minä kun olen kuvitellut että nuin uuteen malliin eii saa mittään palikoita... JEO
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17 M-B 280GE -87 (Yhteishyvä) (Nissan KC 2.5TDi -05) (Nissan Terrano2 2,4i -96) (Mitsubishi L-200 2.5TD -96) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: 30x9.5x15 tai vastaavat, maantie kuvio | Jeep-Ukko | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 23.06.2007 17:54 |