Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull
Tervehdys!
Jaksaako nuo ledivalot pitää itsensä sulana, kun lumi lentää ja vesi jäätää lasiin?
TT
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin
uusimmassa koneviestissä on vertailu ledityövaloista,tais olla normi h3 työvalon kuvio mukana mistä saa verrata.
|
Piti käydä ostamassa irtonumero ja lukea sitä testiä. Ainakin niiden valokuvien perusteella on saatu jo hyvin näyttävät valot aikaan leditekniikalla, kunhan on tarpeeksi ledejä. 1-4 ledin valaisimet on vielä vähän tuikun näköisiä halogeeniin verrattuna, vaikka nämä uudet mallit onkin selvästi parempia kuin parin-kolmen vuoden takaiset. 8:n ledin valaisin näytti jo kutakuinkin saman mitä halogeenityövalo ja 16 ledin valo oli jo parempi, valokuvio oli laajempi ja tasaisempi. Laittamalla monta lediä kukin omilla heijastimillaan on kai helpompi saada valokuviosta tasaisempi kuin perinteisen hehkulampun yhdellä heijastinpohjalla.
Siitä sulana pysymisestä sen verran, että normi H3 otti testissä virtaa vähän reilut 4A ja sellainen 16 ledin valaisin vähän alle 4A, niin ainakin kokonaislämmöntuotto on aika lähelle sama. Niissä ledivaloissa tosin on monessa valaisimen takaosa metallia ja toimii jäähdytysripana teholedeille, eli lämpöä johdetaan taakse, jolloin lasi ei lämpene niin hyvin kuin halogeenissa.
Onko kellään autossa tai työkoneessa niitä KV:n testin työvaloja? Kokemuksia näistä uusista malleista kaivataan...