Arvoisat Keskustelijat,
Minä omistan suhteellisen uuden Vetten, ja olen kiinnostunut levikkeistä. Vettehän on itsessään jo hyvännäköinen, mutta mm. Greenwoodin (se punainen lisävaloilla spoilerissa) levikkeillä muodot alkavat olla jo yliampuvuuden rajoilla. Olen kiinnostunut juuri tästä rajasta. Hulluuden ja nerokkuuden suhteet ovat analogisia mauttomuuden ja taiteen rajaan. Kyseiset levikkeet eivät muistuta lainkaan muiden mantereiden hedelmien rönsyjä johtuen ehkä kanta-auton omatakeisuudesta.
Vaikka Corvette on täällä harvinaisuus ja hieman idealisoitukin, niin on hyvä muistaa, että ilman moottorin, jousituksen, jarrujen ja rengastuksen parannusta Vette ei oikeastaa erotu ominaisuuksillaan niistä kammotuista japanilaisista vastineista, usein päinvastoin (viittaan Road & Trackin ja Auto und Motor Sportin testeihin). Vetten rakenteet ja ulkonäkö tarjoavat mahdollisuuden saada huippuluokan urheiluauto. Nissan 300ZX ja Supra ovat Corvetten vastineita ja ominaisuuksiltaan usein parempia, mutta Vetten statusta ne ei omaa. Vetten moottori on ehkä ylivoimaisin yksinkertaisuudellaan ja tilavuuden tuomilla mahdollisuuksilla. Kompressori-päivitys, kannet, nokat ja imumuunnokset lisäävät autoon niin paljon potkua, että auto on heti samaa luokkaa kuin viritetyt Porsche turbot ja muut eksoottiset härvelit. Kun Vetteä rakentelee hiljalleen yksin, sen laatukin on aivan eri luokkaa kuin vakioautossa - Chevyn laatuhan on tunnetusti heikkoa, ei onneksi aivan Viperin tasoa. Onnittelen kaikkia kenellä on todella Vette - Teille taivas on nimittäin avoin!
Greenwoodin levikkeet kunniaan!
Note! This message was posted anonymously!