![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jossain vaiheessa tuli tutkittua että keskimmäisistä tuuletusräppänöistä tulevaa ilmaa saisi ohjattua reunimmaisiinkin. Niistä laitimmaisistahan ei alun pitäen saa tulemaan kuin raitista ulkoilmaa. Siellä kuitenkin on tulpattuna lähdöt mihin vaan putket väliin niin jo toimii. Alkuperäiset putken pätkät timanttitiskillä olisi maksanut n.90€ kun kävin kiusallaan kysymässä aikaisemmin Kylällä käydessä piti käydä Essolla. Entinen Esso, nykyinen neste missä toimii tuo Siilin autotalo mut ei sillä niin väliä. Siitä sitten muistaessaan kyselemään 65mm ulkohalkaisijalla olevaa haitariputkea minkä ei tarvitse kestää lämmintä ilmaa ihmeellisempää. Tokihan sieltä löytyi ja metrin pätkä lähti mukaan. 14€ kiitos. Edullinen orkkis putkiin verrattuna ![]() Kuskin puolelle 46cm ja vänkärin puolelle 44cm. Laittakaa minkä mittaset tahotte mutta pidemmät ei mahdu, tai mahtuu mutta ottaa raitisilmaventtiileihin kiinni eikä ne sitten toimi. Asentelusta löytyypi kuvia täältä. Kuvista näkyy myös kuinka mittaristo irroitetaan jos se jollekkin on vielä mysteeri. Puolen tunnin homma koko projekti ja nyt lämmintä tulee samaan aikaan nuista laitimmaisista räppänöistä kuin keskeltä. Pellin alla myös pyörähtin pumppua rassailemassa. Karaa käänsin aavistuksen lisää ja sitä jousen jännitystä kevensin vai miten se pitäis sanoa. Koeajolla tuntui toimivan paremmin kuin aikaisemmin. Aikaisemmin kolmosella vedättäessä jäi miettimään 3000rpm kohdalle eikä oikein tiennyt jatkaako kiertämistä vai mitä tekee.. Muilla vaihteilla se oli lievempää. Nyt veti kaikilla vaihteilla nätisti niinkuin pitääkin.
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No niin. Uudet jakkarat tuli vkloppuna veivattua paikoilleen. Yllättävän mukavat istua
![]() Nastarenkaat kromivanteilla "heitin" alle. Joo oli tosi formulavarikko toimintaa. Ei menny ku 4 tuntia. Nuo on jotkut Nissanin kromirimpulat niin eikös siinä ole keskireikä jotain 3-4mm liian pieni. Takana ei ollut murhetta kun siellä on nuo 38mm spacerit mutta edessä edes spacerit ei pelastanut. Napalukkoonhan se otti kiinni. Vingullahan niitä piti sitten isontaa. Oli lystiä, saatte uskoo. No mutta alla on ja kai nuilla kuukauden ajaa mitä tuolla nyt saa työajoja ajaa. Noh, illalla tuli sitten ajatus että jos purkaisi nuo automaattiset napalukot. Edellinen omistaja sanoi että on kääntänyt ne lukkoon ja ottanu yhdet helyt pois. Kaikki osat kyllä on tallessa. Vänkärin puoli tuli käytettyä auki ja homma näytti vielä mahdolliselle. Kuskin puoleisesta napalukosta löytyi sitten yllätys. Kaikkee minäkin olen nähnyt... :seina Kuva kertoo enenmmän kuin 1983467459834 sanaa. On varmasti lukossa ja pysyy. Ilta puhteina vielä tyhjensin tankin kun vihdoinkin maltoin ajaa tankin valolle asti. Joku 12L sieltä vielä tuli evästä. Jääköön nuo osienpesu evääksi. 10L uutta kiisseliä ja 3km päästä huoltoasemalta 86,7L lisää. Silloin tuli korkkia myöten täyteen. Lyhyellä matikalla tuon tankin tilavuus on 96L kun jättää täyttöputken tyhjäksi. Tuossa autossahan ei ole siis alkuperäinen vakiotankki. http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero...i/IMG_6187.JPG Samalla isonsin korvausilmaputken banjopultin reikiä. poikkireiät 4mm -> 5,5mm ja keskireikä 6mm -> 7,5mm. Joku vaikutus sillä oli kun nyt kärsi tankata liipasin pohjassa ilman että hiha kastui. Niin tulihan sitä curwoodin karjarautaakin sovitettua vkloppuna. Nätistihän se istuu. Joutuu vissiin semmosen hommaamaan. Ei kai tässä sitten ihmeempiä kun kohti uusia seikkailuja taas..
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tiistainahan tuo tempun teki kesken ajon. Halusi jättää oman hiilijalanjälkensä kaupunkin laitamille.. Kuvat kertoo varmaan enemmän kuin tuhat sanaa ja nämä minun sanat monesti on vain semmoista sana helinää
![]() Pirssi meni seisontaan ja katellaan kevään aikana nippuun... http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Moottori/
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Meinasitko ihan tuosta koneesta nakerrella, vai vaihtuuko kone kokonaan?
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nytpä olis oiva tilaisuus olla edelläkävijä ja laitat sinne mersun 2.5 d koneen ja laatikon ja naperon oma jakis, ni sepä ei sitten hajoo enää ikinä.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No hemmetti. Runkolaakeripukki putos, ja kiertokanki pamautti sen lohkoa vasten. Aika erikoinen vika.
Toinen laakeripukin pultti oli kiertynyt auki, ja löytyi yhtenä kappaleena öljypohjasta? Ja toinen poikki. Pajeron ehjiä alakertoja löytyy kyllä, yleensähän näistä on kannet halki.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pajeron moottorissa liikaa voimaa kun ei pysy koneen sisällä
![]() Ei oo ensimmäinen pajero josta runkopukin pultti irti ja kone kappaleina. Edellinen minkä näin niin oli myös kampura poikki irronneen pukin kohdalta. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Syy Seuraus Tietäisi vaan kuka tuon on laakeroinut uudestaan niin voisi kehua ja antaa vinkin ettei kannata jakarilla kiristellä vaan momenttiavaimella ja lukitteen kanssa. Uusi alakerta etsinnän alla, tuosta ei toinna enää rueta askatelemaan muuta kuin kukkaruukku takapihalle.
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 04.04.2009 18:06 |
Myydään myydään pajero 2.8 vm-98 "ilmastoitu" MYÖS VAIHTO | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 09.02.2009 11:17 |
Myydään MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" | REKISTERÖIMÄTÖN | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 14.12.2008 21:25 |
Myydään Mitsubishi Pajero "halpa" | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 08.07.2008 22:17 |