Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.12.2009, 21:00
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Mulla oli orkkis turbosa isompi öljypumppu vai onko ero vaan vanhemman ja uudemman moottorin välillä. Moottorit erottaa tieten parhaiten öljysuodattimesta ja taitaa vanhemmasa huohotin olla suoraan ulkoilmaan.

Onks tuo syöttöpumppu rimmattu malli vai tulleeko matalakierrosmoottori? Ihtekki joskus aatellu vastaavaa mutta aattelin että ei taia patrollin konekaan enempääsä kestää.


Viimeksi muokannut swamber : 30.12.2009 21:06 Perustelu: kysymys
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.12.2009, 21:04
MehtäSika MehtäSika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.09.08
Sijainti: Nilsiä
Viestit: 171
Perusasetus

Mielenkiintoista olisi kuulla minkalaisiin tehoihin ja vääntöihin porukka on päässyt eri variaatiolla!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.12.2009, 22:27
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja swamber Näytä viesti
Mulla oli orkkis turbosa isompi öljypumppu vai onko ero vaan vanhemman ja uudemman moottorin välillä. Moottorit erottaa tieten parhaiten öljysuodattimesta ja taitaa vanhemmasa huohotin olla suoraan ulkoilmaan.

Onks tuo syöttöpumppu rimmattu malli vai tulleeko matalakierrosmoottori? Ihtekki joskus aatellu vastaavaa mutta aattelin että ei taia patrollin konekaan enempääsä kestää.

Joo uudemmassa vaparissa on sama öljypumppu ku turbossa, samoin männät. Eikös vanhassa vaparissa oo ne 5 renkaiset männät? Onko vanhassa öljyruiskut?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.12.2009, 08:01
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.819
Perusasetus

-84 ja uudemmissa on mulla ollut aina sama öljypumppu ja öljy ruutta mäntien alle oli turbolla tai ilman.

-88 orkis turbo koneella ,ahdin oli holsetin h1d ,3/2,5 " pakoputki,omavalmiste cooleri,vakio pumpulla.kone oli ajettu 550tkm,ja suuttimet samanverran,ahdistavalla vapaavirtaus suodattimella. Kansipahvi oli penkityksessä jo hajalla.

Oli taka pyörä teho 156hv, nm en muista mut jotain pikkusen yli 360nm

Kytkimenä oli turbon 285mm kytkin eikä ainakaan noilla tehoilla luistanut vaikka aika paljon piiskaa sai,pois ottaessa levy rupes olemaan aika silee mutta ei luistanut,oli alkuperäinen nissanin levy ja asetelma.

Porttaalipatrolliin vaihdettiin joulunpyhinä kytkin kun rupes yht äkkiä luistamaan helvetisti,oli noin vuoden vanha schahin asetelma kuollut täysin?mitää vaurioiden merkkejä ei näkynyt ja kytkin levy oli vielä ihan hyvä, eikä kytkimessä ollut mitään paskaa.

Viimeksi muokannut tapsa4x4 : 31.12.2009 08:18
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.01.2010, 14:05
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Nivala, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja swamber Näytä viesti
Mulla oli orkkis turbosa isompi öljypumppu vai onko ero vaan vanhemman ja uudemman moottorin välillä. Moottorit erottaa tieten parhaiten öljysuodattimesta ja taitaa vanhemmasa huohotin olla suoraan ulkoilmaan.

Onks tuo syöttöpumppu rimmattu malli vai tulleeko matalakierrosmoottori? Ihtekki joskus aatellu vastaavaa mutta aattelin että ei taia patrollin konekaan enempääsä kestää.

Velikossi tuossa just männä viikolla penkitti pumpun ja oli vähä pettymys milli määrä mikä siitä tuli ulos vaik on 9mm elementit,ei saanu ulos ku 145-150milliä per sylinteri!mut siihen selvis syykin ku pumppu olikin niin lyhyt iskuinen ettei kertalaakilla enempää voi saada!! Isommilla elementeillä asiaa vois tietenki parantaa mut kokeillaa nyt tällä määrällä.
Ihan normi kierroskone tulee ei mikään tyhjäkäynnillä murisija!



Kiitoksia kaikille öljypumppu ja kytkin probleeman selventämisestä!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.06.2011, 13:52
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Mitä olette mieltä tuosta motonetin kytkimistä?
Pitäis tohon omaan vaihtaa uusi.(3.3td)
Vai kannattaako vain käydä kysymässä nissanilta?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Patrol 3.3 turbo kytkin sarja Offijäbä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.06.2008 16:00
LJ.n öljypumppu Micco Tekniikka & Jutustelu 0 07.04.2008 06:56
Rangen öljypumppu Range-79 Tekniikka & Jutustelu 2 26.06.2006 04:27
Rover V8 öljypumppu Traveler Tekniikka & Jutustelu 0 13.05.2006 21:12
öljypumppu Vuosimallit 1968-1982 2 04.04.2003 03:01


Sivu luotu: 13:35 (GMT +2).