Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.12.2009, 20:31
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

ota ne molemmat narun pätkät mukaan ja tule käymään petosella. ne saa liitettyä pleissaamalla yheks jöötiks. o5o913o259

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2009, 08:39
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 264
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
ota ne molemmat narun pätkät mukaan ja tule käymään petosella. ne saa liitettyä pleissaamalla yheks jöötiks. o5o913o259
Pidemmän pätkän kerkesin jo vetämään puolalle mutta voidaan se jossain vaiheessa liitellä. Odotellaan ensin että saan jonkunlaisen yhteyden tuonne Preheatille.

Lainaus:
Samalla pyörittelin renkuloita kun jotenkin on ollut kutina persiissä ettei tuolla takana kaikki vedä vaikka mitä tekis.
Vapaanahan se pyörii kuin pahimmat rikolliset konsanaan.
a) siellä ei ole koko kitkalukkoa
b) siellä on mutta kulunut loppuun
c) väärät öljyt sisässä
d) kuski on urpo
Valmistenumeron perusteella selvisi ettei tuossa malmikasassa ole kitkalukkoa, vielä.
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.12.2009, 16:50
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Imperio Näytä viesti
Valmistenumeron perusteella selvisi ettei tuossa malmikasassa ole kitkalukkoa, vielä.
Oho,ei ole kitkalukkoa? mulla on -90 2.5tdic ja on kitka ja offikäytössä -85 2.3td ja siinäkin on kitka,tuo on ihan uutta ettei niissä kaikissa ole kitkalukkoa vaikka vakiona se kitka harvemmin toimii,offi vehkeestä purin perän ja tein yhden lisälevyn levypakan ja kuoren väliin (0.75mm) niin lukko on sitten 100%.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2010, 03:38
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Suomiautoissa pitäis olla kaiketi kaikissa. Mutta tässä oli kyseessä tuontiauto. Maailmalla malleja on joka lähtöön.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2010, 08:17
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 264
Perusasetus

Tuossa eilen rapelopäivänä oli aikaa plärätä nuita mitsun esitteitä ja nettiä. Pistää mietityttämään että vaihtaisiko etu- ja takaperät niihin 4.875 välityksellä oleviin, mitkä löytyy mm. pitkistä Pajeroista. Tai laittaisko sen kitkahärvelin tuonne nykyiseen perään, mikäli se sinne käy. Se nyt on selvää että joku edullinen ratkaisu lukon suhteen on löydettävä. Kemppiläinen ei ole sitten vaihtoehto
Yllätys oli itsellekkin ettei tuolla perässä ole sitä kitkalukkoa. Noh, tuontipelit on tuontipeliä. Aina arvoituksia vaikka tyytyväinen nuihin saksan tuonteihin olen ollutkin. Tuo on 3. saksantuontiauto minulla...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja http://www.offroadpaja.fi/valityssuhteet.htm
Kokonaisvälityssuhteen muodostuminen

Kokonaisvälityssuhde muodostuu seuraavista osista:

Vaihteiston välityssuhde valitulla vaihteella
Jakovaihteiston välityssuhde hidas/nopea
Perävälitys
Rengaskoko välillisesti (muuttaa vetoakselin pyörimisnopeuden eteenpäin vieväksi liikkeeksi)
Hitain (suurin) kokonaisvälityssuhde tulisi olla riittävän suuri, yleensä 40 ja suuremmat ovat riittäviä suomalaiseen maastoon. Jos ykkösvaihteen välityssuhde on 3.585, jakovaihteiston hitaan alueen 3.32 ja perävälitys 3.54, on suurin kokonaisvälityssuhde näiden tulo: 3.585 x 3.32 x 3.54 = 42.1

Nopein (pienin) kokonaisvälityssuhde tulee olla sopiva maantieominaisuuksia ajatellen: Moottorin kierrosluvun tulee olla sopivan alhainen, mutta sen vääntömomentin tulee voittaa ajovastukset (ilmanvastus ja vierintävastus). Liian harva välitys aiheuttaa tarvetta vaihtaa pienemmälle vaihteelle ja liian tiheä korkean moottorin kierrosluvun ja rajoitetun huippunopeuden. Jos viitosvaihteen välitys on 0.8314, jakovaihteiston nopean alueen 1.667 ja perävälitys 3.54, on pienin kokonaisvälityssuhde 4.91
Nyt kun otetaan esitteistä kaivetut lukemat peliin:
Perävälitys 4.625
Jakolaatikon välitys H 1.000 ja L 1.925
1. vaihteen välitys 3.918 (isolaatikko)
5. vaihteen välitys 0.829 (isolaatikko)

eli 4.625x1.925x3.918 saadaan kokonaisvälitykseksi 1:34.88

Perät jos vaihtaisi 4.875 välityksellä oleviin niin kokonaisvälitykseksi tulisi 1:36.77 eli päästäisiin hitaammin ryömimään.

Vastaavasti nopealla alueella 5. vaihteen kokonaisvälitys muuttuisi nykyisestä 1:3.83 -> 1:4.04. Huippunopeushan siinä tietty tippuu mutta eihän tuo mikään ralliauto ole muutenkaan

Oonko minä ihan metsässä näitten ajatusteni kanssa ? Parempiakin ehdotuksia otetaan vastaan.
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2010, 12:08
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

eiku jakikseen lisää hitautta


Tästä löytyy hyviä vinkkejä...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=25310
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2010, 12:24
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 264
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mki Näytä viesti
Tästä löytyy hyviä vinkkejä...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=25310
Lueskelinpa tuon läpi.. Houkuttelisi mutta kuulostaa siltä ettei vielä prc kestä ostella tuon hintaisia rattaita. Pitää yrittää vaan pärjätä.
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 04.04.2009 18:06
Myydään myydään pajero 2.8 vm-98 "ilmastoitu" MYÖS VAIHTO Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 2 09.02.2009 11:17
Myydään MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" REKISTERÖIMÄTÖN O/M/V Ajoneuvot 2 14.12.2008 21:25
Myydään Mitsubishi Pajero "halpa" Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 08.07.2008 22:17


Sivu luotu: 18:00 (GMT +2).