![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() Asiaa ...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Älä hitossa..
Sanoisin et koko litku on ainaki osittain kusetusta.Se lootan kolina tulee väljistyneistä hammaspyöristä,ne kun väljistyvät iän myötä.Pahin siinä on se ääni,tyhjä käynnillä ne ei rasitu ja veto päällä ne ei pääse rapisemaan.Eli koko ongelma on VAIN akustinen.Sitä saa pois kaiken maailman ihmesiirapeilla,synkkarenkaat voi olla ihmeissään ja vaihtaminen hidastuu ja pakkasella viskositeetti voi olla jotain W9000/sae 120000 ja voimansiirron häviöt samaa luokkaa.Merkkihuollossa jos mainitset ni takuu ainaki loppuu,kyl ne öljyn valmistajat olis ne sinne sekaan heittäny jos ne tietäs siit olevan jotain hyötyä.Saattaa niist vähähyötyyki olla mut haittaa aivan varmasti.Pikku editti viel et jokaistahan ei kukaan oo kokeillu et jos sä kokeilet ja osoitat jotain käytännön hyötyä ni olen kiinnostunut suuresti asiasta.Esim näin et kaks samanlaist autoo samanlaises ajossa ja sit vertailis niitä keskenään...sillon olis faktaa eikä juorupuheita!
Viimeksi muokannut RIPAX : 29.12.2009 00:08 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä taas löytyy "Asiantuntijoita" ja "viisaita" kommentteja...
![]() Näistä on netti täynnä asiallisiakin keskusteluita ja käyttäjäkokemuksia. Ei tarvii parin möllin takia hylätä hyviä lisäaineita... ![]() Raskaan kaluston urakkapuolella ja kilpakoneissa näitä käytetään jatkuvasti, enkä itse vaivaudu jatkamaan aiheesta enempää. Kannattaa ottaa selvää myös niiltä, jotka näitä aineita käyttävät. ![]() Sehän on jeesustelemattakin selvää, että loppuun kulunutta laakerointia ei mitkään lisäaineet saa kuntoon. Kunnossa olevaan vehkeeseen saadaan huomattavasti luotettavuutta ja lisää käyttötunteja oikeita lisäaineita käyttämällä. Aina löytyy vaihtoehtoja ja myös Oikeata tietoa joka asiaan... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
itellä hiluxissa loota pitää kolinaa, lämpösenä, kaverilla samanlainen laakeroi lootan ja jakiksen ja edelleen kolkotti. Itse päätin tämän jälkeen olla ressaamatta tuosta kolinasta.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
itse forten litkuja myyneenä voin todeta että hyvää tavaraa se on mutta ei se mekaanista vikaa korjaa,,,kuten tuota laatikon kolkotusta
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
mitenkäs jos laatikossa ei ole mekaanista vikaa vaan silti kolkottaa, kaks kertoo on loota käytetty levällään ja ei mitn vikaa, kaikki on oikein. ja kasattu uusilla akseleilla ja laakereilla
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
tai sitten kannattais kytkinlevyn jousiin perehtyä jos kolkotuksen pois haluaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX voimansiirron öljyn vaihdosta?? | janney | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.10.2009 14:02 |
KJ95 -02 voimansiirron välys | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.07.2009 23:25 |
SJ410 voimansiirron laakerit | Poor | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.12.2008 06:38 |
Auton voimansiirron värähtely? | HiluxMan | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.11.2007 16:04 |
O: Rangen voimansiirron osia | Niko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.09.2006 11:17 |