Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2009, 21:35
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huru-ukko Näytä viesti
No tuota kyllä vähän ite on ottanut nämä lisäaineet aika varauksella,X1r:t ja tökötit. Jos sieltä on laakerit menny niin ei ole paljoa vaihto ehtoja,jos hydrauliikka kuumenee liikaa niin ei se eväs sitä pumppu/muuta remppaa tee.Helevetisti myyntimiehet kehuvat näillä eväillä mutta kerran en voinut olla kysymättä tältä ukolta kun vartin ol ylistänyt suuvaahdossa tätä siirappia että jos se on niin huippu evästä niin minkä takia ei öljyn valmistajat lisää sitä jo valmistus vaiheessa öljyn sekaan tätä lisäainetta. Se oli varmaankin liikaa,otti pönttönsä ja ei oo sen jälkeen näkyny. Hintaa oli muistaakseni abaut 600e/10L. Aika kallista....elämä on

Asiaa ...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2009, 23:37
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Älä hitossa..


Sanoisin et koko litku on ainaki osittain kusetusta.Se lootan kolina tulee väljistyneistä hammaspyöristä,ne kun väljistyvät iän myötä.Pahin siinä on se ääni,tyhjä käynnillä ne ei rasitu ja veto päällä ne ei pääse rapisemaan.Eli koko ongelma on VAIN akustinen.Sitä saa pois kaiken maailman ihmesiirapeilla,synkkarenkaat voi olla ihmeissään ja vaihtaminen hidastuu ja pakkasella viskositeetti voi olla jotain W9000/sae 120000 ja voimansiirron häviöt samaa luokkaa.Merkkihuollossa jos mainitset ni takuu ainaki loppuu,kyl ne öljyn valmistajat olis ne sinne sekaan heittäny jos ne tietäs siit olevan jotain hyötyä.Saattaa niist vähähyötyyki olla mut haittaa aivan varmasti.Pikku editti viel et jokaistahan ei kukaan oo kokeillu et jos sä kokeilet ja osoitat jotain käytännön hyötyä ni olen kiinnostunut suuresti asiasta.Esim näin et kaks samanlaist autoo samanlaises ajossa ja sit vertailis niitä keskenään...sillon olis faktaa eikä juorupuheita!

Viimeksi muokannut RIPAX : 29.12.2009 00:08
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2009, 23:50
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Kyllä taas löytyy "Asiantuntijoita" ja "viisaita" kommentteja...

Näistä on netti täynnä asiallisiakin keskusteluita ja käyttäjäkokemuksia.
Ei tarvii parin möllin takia hylätä hyviä lisäaineita...

Raskaan kaluston urakkapuolella ja kilpakoneissa näitä käytetään jatkuvasti,
enkä itse vaivaudu jatkamaan aiheesta enempää.
Kannattaa ottaa selvää myös niiltä, jotka näitä aineita käyttävät.

Sehän on jeesustelemattakin selvää, että loppuun kulunutta laakerointia ei mitkään lisäaineet saa kuntoon.
Kunnossa olevaan vehkeeseen saadaan huomattavasti luotettavuutta ja lisää käyttötunteja oikeita lisäaineita käyttämällä.

Aina löytyy vaihtoehtoja ja myös Oikeata tietoa joka asiaan...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2009, 07:14
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

itellä hiluxissa loota pitää kolinaa, lämpösenä, kaverilla samanlainen laakeroi lootan ja jakiksen ja edelleen kolkotti. Itse päätin tämän jälkeen olla ressaamatta tuosta kolinasta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2009, 09:34
stoni stoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: anjalankoski
Viestit: 79
Perusasetus

itse forten litkuja myyneenä voin todeta että hyvää tavaraa se on mutta ei se mekaanista vikaa korjaa,,,kuten tuota laatikon kolkotusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2009, 10:48
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

mitenkäs jos laatikossa ei ole mekaanista vikaa vaan silti kolkottaa, kaks kertoo on loota käytetty levällään ja ei mitn vikaa, kaikki on oikein. ja kasattu uusilla akseleilla ja laakereilla vois ton x1 jokumikälie kyl huvikseen testata.. tai sit vielä vaihtaa toi painelaakeri
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.12.2009, 12:43
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

tai sitten kannattais kytkinlevyn jousiin perehtyä jos kolkotuksen pois haluaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX voimansiirron öljyn vaihdosta?? janney Tekniikka & Jutustelu 2 18.10.2009 14:02
KJ95 -02 voimansiirron välys RoJu Tekniikka & Jutustelu 2 28.07.2009 23:25
SJ410 voimansiirron laakerit Poor Tekniikka & Jutustelu 0 16.12.2008 06:38
Auton voimansiirron värähtely? HiluxMan Tekniikka & Jutustelu 2 02.11.2007 16:04
O: Rangen voimansiirron osia Niko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.09.2006 11:17


Sivu luotu: 15:07 (GMT +2).