Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 21.12.2008, 19:51
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Tuota ,joskus omissa romuissa oli sama ongelma,ja kaveri piirissä myös.

Startin maadoitus menee aikaa myöten huonoksi,kun startin,ja laatikon väli hapettuu.

Jos vika oli tässä niin se korjaantuu lisä maadoituksella esim. Startin päästä runkoon.

Tässä yksi villi arvaus...
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 21.12.2008, 21:01
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Startti on maadoitettu omalla maadotusliuskalla suoraan runkoon ja akun - kytketty samaiseen rungon puolikkaaseen.

Pitänee kokeilla tota c-tek 7000:sta jonka tilasin itelleni pukinkonttiin..
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 01.11.2009, 23:43
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Jahas, tämäkin tuli taas ajankohtaiseksi. Yli vrk c-tekin 7000 latas ja kerran lupas käymään muttei toista. En jaksanu leikkiä vaan hain pikapin antamaan virtaa kahdesta exiden 55ah:n akusta ja laakista tulille.

On se vaan uskottava että tossa akussa on jotain mätää, seuraava on exide.

Käynnistyvyyden varmistamiseksi kaivan akun esille jotta saa helpommin annettua apuvirtaa..

..oli meinaan rasittavaa oc1:n jälkeen hinata auto alas trailerilta kun ei jaksettu yöllä viritellä tupla-akkuja..

Viimeksi muokannut SamiN : 05.11.2009 09:35 Perustelu: akkujen kokokorjaus
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 02.11.2009, 13:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ei siitä syväpuretusta akusta tule uutta vastaavaa vailla millä C-tekillä elvyttelis. En halua mitenkään
moittia C-tekkiä, hyvä laturi. itsellänikin sellainen.

Tosiasia vaan on että akut ei ole ikuisia ja käyttö vaikuttaa miten ne elämästä selviää.
Ja oleellista on kuormitettuna virranantokyky ja jännite, tyhjäkäyntiarvoilla ei juurikaan ole tekemistä hyvyyden kanssa.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 02.11.2009, 15:00
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Eräs isohkon autosähköliikkeen pitäjä ( joku sähköinssi käsittääkseni ) moitti c-tekin aika huonoksi. Kuulemma ei sovi kuin ylläpitoon ja pienille ruohonleikkurien ja kelkkojen akkujen lataamiseen. Itselläni tuo pienempi c-tek ja toimeen olen tullut.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 02.11.2009, 20:24
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

No eihän toi c-tek 3600 /7000 mikään boosteri ole, mutta sen ei pitäs ainakaan rikkoa akkua.

Tolla pienemmällä olen lataillut mönkkärin ja mp:n akut, satunnaisesti autonakut ylläpito- moodissa.

Tossa 7000 oleva recond toiminto ei ainakaan vanhaan lyijyakkuun purrut epelissä..
tiedä sitten toimiiko tossa optimassakaan. En ole jaksanut päivystää laturin vieressä mitä valoja milloinkin palaa..
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 03.11.2009, 19:58
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Nappaat vaan akun kainaloon ja kiikutat sen alan liikkeen tiskille
niin ne tekee siihen kuormituskokeen kunnon mittarilla siinä
paikan päällä. Siinä kokeillaan montako sataa Amppeeria akusta
lähtee ennen kun jännite putoo alle 8,5 volttiin. Kaikki noi
kämmenkokoiset analysaattorit/fiksut laturit antaa ehkä
jotain osviittaa mutta loppujen lopuksi juurikaan muuta
oikeeta testiä ei ole.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 04.11.2009, 08:22
JarnK JarnK ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.08
Sijainti: SIPPOLA
Viestit: 87
Perusasetus

Kyllä optimat kestää seistä vuoden kunhan vain ovat täynnä jäädessään seisontaan. Ne kestävät myös syväpurkauksen mutta tarvitsevat pitkän latauksen (vuorokausia) sen jälkeen mieluummin liian pitkään...
Ja akkuja pitää latailla silloin tällöin ni eivät happane...
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 04.11.2009, 09:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mikään lyijy/hyytelöakku ei kestä syväpurkausta!
Hyytelöakuila ominaisuuksien muutos pienempi kuin muilla mutta silti muutosta huonompaan tapahttu.
Tossa joku mainitsikin että optima kestää säilytystä täyteen ladattuna, niin tekee kaikki muutkin kunnossa olevat akut.
Jos ei kestä niin on jo finaalissa
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 05.11.2009, 09:38
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Näyttäs toi pitävän varauksen yönyli. Muttei kahta päivää. Viimeksi kun kokeilin käymään niin laturi näytti alle 14v käydessä, että se siitä bilteman laturista. Nyt on jo pakko uskoa että paskoja ovat. Kolmatta en enää hae, mikäs olis luotettava 80A:n laturi 90e:n hintaan?
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 26.12.2009, 23:42
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Question

Taistelu jatkuu, neljäs laturi puolen vuoden sisään.

Ei lähde käymään ilman apuvirtaa ja apuvirtaa pitää tulla käynnissä olevasta autosta.

Kun lämmittää konetta puhaltimella, jolloin öljyt on notkeemmat, lähti kerran jopa käymään muttei seuraavana päivänä ilman lämmitystä. Apuvirralla lähtee aina.

Vaihdettu jakajan kansi ja tulpat, auttoi hetken. Ajoitus korvakuulolla ku ajotuslamppu on kaupassa..

Jäykimmät keskipakopainojen jouset jakajassa, ei ainakaa liikaa ennakkoa enää. Edellisillä painoilla mekaanista ennakkoa 38 + alipaineella rapiat 20 lisää = liikaa.

Voisko toi kerpeleen startti hukata virtasta ja särkeä laturin?
Startti alkanut rääkymään eli elonpäivät vähenee..
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 27.12.2009, 00:45
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Startin saat tarkastettua kun mittaat siitä vastusarvot, jos vastusta löytyy, niin kenttä vuotaa, eli makaa runkoa vasten!!! Ja starttihan toimii oikosulkuvirralla, joten mitä pienempi vastus, sitä tehokkaampi startti...

JA MITTAUKSEN AIKANA AKKU EI SAA OLLA KYTKETTYNÄ tai menee testeristä sulakkeet POX! ja PAM kun nuppi pamahtaa konepeltiin!!!

90€ ei paljoa 80A latureita löydy, mutta tuo JA_Elektro myy kunnostettuja Blue Line latureita suht edulisesti, joten kysyppäs sieltä. Ainakin takuut toimii, jos tarvetta esiintyy!!

Akusta sen verran, Optimalla tullut juuri 2007-2008 aika pas..a tavaraa ja sen takia meillä lopetettiin myyminen niistä kokonaan. Nyt tarjotaan geeliakkuna Exideä, toimii kuin ajatus!!!

JA NYYPEILLE, miksi nimenomaan Exide Maxima myydään Deep Cycle akkuna?????? Happamoitumisen vai lämpenemisen takiako??? Just tän takia olis niin hyvä ettei "itämaan viisaat tietäjät" pääsis tänne kertomaan "faktojansa"...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 27.12.2009, 12:37
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 Näytä viesti
350:n vakiostartti. Wanha wiisas myi ja piti oleman kunnossa eli tuskin startissa wikaa?

Plussakaapelit on vanhat trukin latauskaapelit, ainakin yhtäpaksut kuin letukan pikapissa.
Pitänee mitata.
Tuota onkos ne kuparia vai rautaa ne kaapelit ?

Joskus tuli tehtyä vanhoista rautaisista hitsauskaapeleista starttikaapelit ja niillä ei lähteny mikään käyntiin.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 27.12.2009, 19:26
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Cu.

Pitänee kokeilla vaihtaa ne lituskaiset maadoitusläpyskät (rautaset? mallia mätänet), joista genobin kanssa oli jo puhetta, tollaseen pyöreeseen kuparijohtoon.

Saapi kommentoida mikä merkitys tolla puuttuvalla laturin merkkivalolla mahtais olla.

Kun tää ei ole ooppeli josta menee laturi samalla kun merkkivalo tilttaa..
..Tosin merkkivalon puolesta on 2:1 tällähetkellä. Lisää?
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 27.12.2009, 19:44
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

merkkivalon kautta menee laturille ns. herätevirta. eli siis se laturi ei lähde lataamaan kunnolla jos ei ole merkkivaloa koska laturin sisään ei muodostu magneetti kenttää niin kuin pitäisi.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 27.12.2009, 22:30
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Lightbulb

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 Näytä viesti
Saapi kommentoida mikä merkitys tolla puuttuvalla laturin merkkivalolla mahtais olla.

Kun tää ei ole ooppeli josta menee laturi samalla kun merkkivalo tilttaa..
..Tosin merkkivalon puolesta on 2:1 tällähetkellä. Lisää?
Kyllähän kunnossa oleva laturi, vaikka nyt mallia possi itsekin sen polarisointi virran kehittää kierroksilla, vaikka ei heräte virtaa tulisikaan. Herätevirta piuhassa se valo toimii ikäänkuin vastuksena, ettei laturin herätteeseen kajahda täysi akun jännite (ainakaan koko aikaa). Tuleeko toi akun heräte jatkuvana virtana vai virtalukon kautta? Meinaa jos sinne tulee jatkuvana, niin laturi tyhjentää akkua kokoajan, kun navat on kiinni.

Ja itellä kyl pelaa ooppelissa latauskin ja sen asian aina varmistaa latausvalon olemassa olo ja toiminta. Nii joo hitto toi mun suikkakin on ooppeeli.

Nii ja jos se startti rääkyy kun starttauksen lopettaa, ni kannattaa antaa vähä voitelua herra pendiksille ja voipi auttaa rasvata muutenkin.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski

Viimeksi muokannut HRD : 27.12.2009 22:32
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 27.12.2009, 23:41
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Heräte tulee suoraan päävirtakatkaisijalta D+ :aan, tosin siitä erillisestä liittimestä ettei samasta kuin akku. Eli "täyttä hönkää" akulta.

Laturin persiistä (B+) menee startille 16mm2 johto, eli vastusta ei pitäs olla?

Tiedä sitten onko sillä merkkivalolla suurta merkitystä, kun muistin juuri että joutu vinssaamaan suikan siitä maatöppyrästä. Eli ilmeisesti vinssatessa hajonnu noi laturit.

Pitänee sitten toinen floptima laittaa rinnan.. Mikäs se hnuittisten akkuliike olikaan missä optimat oli halvimpia?
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 26.03.2010, 00:09
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Tutkin tuota bilhelvetan bossi kopiota ja ensiökäämi oli poikki. Sain jatkettua pätkällä kuparilankaa kun vuolin pienestä sokeripalasta vielä pienemmän. Super epoxyllä liimasin johdon kiinni roottoriin (vai mikä sen pyörivän mötikän nimi joissa ensiökäämitys)

Ilman kuormaa latas volttimittarin mukaan mutta latauksen merkkivalo ei sammunut.

Kuormalla ei ladannut kuin n. 13,5v. Koeajo piti keskeyttää lämpöongelman takia ja jossakin vaiheessa laturi veti herneet ja nyt ei tee enää mitään.

Pakko laittaa toi letukan 105 ämpärinen, ei jaksa arpoa mikä tosta bossikopiosta nyt hajos. Veikkauksia,säädin vai diodisilta? Säädin on mallia mätänet ja uusi..

Jos veis ton laturin kouluun elektroniikkamaikan kiusaksi taasen, viimeksi nosti kädet pystyyn ton puuttuvan johdon pätkän kohdalla .. ajotuslampusta kyllä löytyi vika, vaikkei mätänetin lampusta löytynyt piirikaaviota mistään. Eipähän tarvinut peukaloita pyöritellä, aikusiopiskelu on lähinnä työttömien kyykyttämistä!

No joo, takasin asiaan.

Nykyään starttaa kylmässäkin, kun modas keskipakopainoja + jousia. Samalla meni vaihtoon jakajan kansi. Lämpöongelmasta onkin tarinaa toisaalla.
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lj käynnistys onkelma... Oskulennu Tekniikka & Jutustelu 8 30.10.2008 23:00
HJ:n käynnistys ja savutus Gravedigger Tekniikka & Jutustelu 3 02.04.2007 14:12
LJ:n käynnistys ongelmia ugly_hj Tekniikka & Jutustelu 9 21.01.2005 21:57
Käynnistys Esko Vuosimallit 1984-1996 8 13.09.2003 16:21
Käynnistys jomppa Vuosimallit 1984-1996 4 30.06.2003 14:09


Sivu luotu: 22:59 (GMT +2).