![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
juuri niin, no nyt on kaaretkin jo väris hyvä hyvä vituttaaa jo ny ku ei ite pääse mukaan..
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ihan oikein sulle
Joo väris on ja kunnolla kiinnikkin.. Jos aamulla viel ruuvvais vyöt kiinni vaik niitä kuitenkaan käytä mettäs mut onpahan ainakin.. ![]() Täytyy viel noihin kaariin hitsailla lätkiä että saa valoja ym kiinniteltyä. Tunkin ja lapion ajattelin kiinnittää myös katolle.
__________________
|
|
#3
|
|||
|
|||
Luetun ymmärtäminen
Säännöt
Turvakaarien alapäiden kiinnitys koriin vahvistetaan lapuilla, joka voidaan kiinnittää koriin - kiinteästi hitsaamalla täysin saumoin, tai - pulttiliitoksella 3 kpl M8 pultteja, kun vastapuolella on koriin kiinteästi hitsattu lappu, tai - pulttiliitoksella 4 kpl M10 pultteja, kun vastapuolella on irtonainen vastaava lappu. Korikiinnityksen vahvikelapun materiaalivaatimus vähintään 3 mm paksu ja 120 cm2 pinta-ala. Jos tota sääntöä sanatarkasti tulkitsee niin eipä nuo kaaret täytä vaatimuksia tuon kiinnityksen osalta Jos säännössä lukee alapää niin se tarkoittaa sen putken poikkipäätä eikä sivuseinämää ja pääkaaren tulee tukeutua vaakatasossa oleviin korin osiin (pohjapeltiin, helmapalkkiin tai runkoon)jotta kaarista saatais se hyöty jota niillä tavoitellaan. Tuohon kylkipeltikiinnitykseen löytynee kisakatsastajankin näkökanta kunhan Joululomat on ohi OffiTrialiin en niitä hyväksyisi.Inhorealisti |
|
#4
|
||||
|
||||
Suunnistuksen tekniset säännöt
Katselin hieman taas noita suunnistuksen teknisiä sääntöjä, ja varsinkin kaarisäännöt on hieman vaan sinnepäin, kun ne vois aivan hyvin olla samat kuin lähes kaikissa autopuolen säännöissä, eli liite J:n mukaiset. Ja syy miksi näin ei ole (näin olen antanut kertoa itselleni) on kuulemma siinä, kun suunnistuspuolen sääntöjä laatimassa olleet henkilö(t) eivät "uskaltaneet" laittaa niin, kun eivät olleet varmoja tuleeko AKK:n puolelta jotain murinoita jos viitataan heidän sääntökirjaansa.
No, lueskelin sitten taas niitä liite J:n kaarivaatimuksia, siellä sanotaan suunnilleen seuraavaa: Kiinnitysjalka = Levy, joka on kiinnitetty turvakaaren putken PÄÄHÄN sallien sen kiinnityksen pulttaamalla ja/tai hitsaamalla koriin (tavallisesti vahvikelevyyn) Vahvikelevy = Metallilevy, joka on kiinnitetty auton koriin turvakaaren kiinnikekohdan alle jakamaan kuormitusta paremmin Jossain toisessa kohdassa mainitaan turvakaarien lattiakiinnitys. Hyvän näköisethän noi Oskun kaaret on, mutta tosiaan vähän alkaa olla tulkinnanvaraista kiinnityskohtien osalta, joista Byrocrat jo mainitsikin. Ja vaikka Osku jo pariinkiin kertaan mainitsee pulttien olevan 12mm, niin tärkeämpänä pitän niitä vahvikelevyjen paikkoja, ne tulisi saada autossa jo tehtaalla valmiiksi tehtyihin korivahvikkeisiin tai muihin suoraa peltiä vahvempiin paikkoihin. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Onko tämä yhtään sen parempi tapa? Tarkotan sitä että jos putken päähän hitsaa pienen lapun lisäksi. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
No jos eivät noin kelpaa niin täytyy sitten harkita jotain... Esim. tästä vaan leikki kalu ja joskus kisa peli erikseen..
Ajattelin että olisivat noin kelvannut kun muillakin on ja kun noi säännöt kaarien osalta on mitä on.. No täytyy kysellä noilta jotka katsastelee ym. ja näpsii vähän kuvia yksityiskohdista..
__________________
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Vahvikelaput hitsaisin minäkin sami_k:n kuvan mukaisesti koriin ja helmapalkkeihin tai johonkin muuhun tukevaan rakenteeseen kiinni.
Voihan tohon vielä tarvittaessa lisätä liite J:n mukaisen pääkaaren auton sisäpuolelle. Viimeksi muokannut jkholma : 27.12.2009 20:58 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jos tulkitsemaan ruvetaan, niin onkos tuossa sanottu esim. noista vahvikelappujen materiaalista? Jos teksti on kuten yllä, niin siihenhän käy vaikka pahvilappu, kunhan on tuon 3 mm paksu ja tulee 4:llä M10 pultilla kiinni... (Huom, en ole nyt tarkemmin lukenut sääntöjä ja kunhan tässä joulun kunniaksi viisastelen...) ![]() Edit: Jos joku katsuri tulkitsee tuota niin, että putken päässä pitää olla tuo lappu. Niin eikö tuon sivu kiinnikkeen voi viedä tuohon putken päähän asti samalla tavalla kuin tuossa viimeisimmässä kuvassa. Silloinhan se täyttää ainakin tuon määritelmän? Tuskin se sen parempi on, kuin nykyinenkään... Viimeksi muokannut rhm : 26.12.2009 10:28 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Nyt olis 4-piste vyötkin laitettu kiinni ja orggikset ruuvvattu irti.
__________________
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| suzuki sj413 | pohjoisenpoika | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.05.2008 18:17 |
| m:suzuki sj413 | Jukkis | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 14.05.2008 10:33 |
| M:Suzuki SJ413 AVO | Trisi | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.02.2008 20:19 |
| M:Suzuki Sj413 LWB | Jyki | O/M/V Muut | 0 | 03.08.2005 08:04 |
| Suzuki Sj413 levyjarrut | BeGe | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.09.2004 18:23 |