Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2009, 17:20
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
itsellä vitarassa eberi muistaakseni 4.3kw malli. ja 65ah akku ja 80A laturi, ajomatkat hävyttömänlyhyviä ja paljon pyörii eberi, hienosti jaksaa lähtee käyntiin. ja puhallin on laitettu pyörimään ykösteholle jolloin vähiten virtaa vie.
Hyvä tietää. Kiitos!

__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.12.2009, 20:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mitenkäs tuo virrankulutus lämppärin puhaltimessa? Kun se nopeus rajoitetaan vastuksella, nin eikös se moottorilta "säästyvä" virta häviä sinne vastukseen, eli ihan kauheita säästöjä ainakaan ei saavuteta tuolla mootorin pyörimisen rajoittamisella.

Mutta huomaa lämmitystehossa selvästi onko puhallin ykkösellä vai täysillä. Mulla sen verran vanha laite, että puhallin lähtee pyöriin kun webaston laittaa päälle, oli moottori kylmä tai lämmin. Jos on puhallin unohtunu isommalle, niin menee paljon kauemmin, ennen kuin moottori lämpenee, mutta jos puhallin on pois päältä niin ei mene ku 15-20 min parinkympin pakkasilla kun kone on jo lämmin. Uudemmat webastot käsittääkseni eivät kytke lämmityslaitetta päälle, ennenkuin on moottori riittävän lämmin.


Mulla on Pajerossa 5,2kW Webasto ja tyytyväinen olen ollut. 13 vuotta vanhat akut (2kpl 75AH) vain tahtoo olla aika sipissä ja pitää latailla välillä akkuja, jos ei tule pitempiä ajomatkoja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.12.2009, 20:35
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mitenkäs tuo virrankulutus lämppärin puhaltimessa? Kun se nopeus rajoitetaan vastuksella, nin eikös se moottorilta "säästyvä" virta häviä sinne vastukseen, eli ihan kauheita säästöjä ainakaan ei saavuteta tuolla mootorin pyörimisen rajoittamisella.
Itsehän pohdiskelin tätä samaa asiaa, mutten tohtinut kysyä kun ei ole sen kummemmin sähköhommat hallussa. Maallikkona hiljaa mielessäni arvelin, että eikö se vie aina suurin piirtein saman verran virtaa? Suoralla virralla kaikki menee moottorille ja pienemmillä osa moottorille ja osa vastukselle jne...kun ne ynnää yhteen, niin onko se ihan sama tulos kulutuksen kannalta miten laittaa?
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.12.2009, 21:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ei se vastus sitä virtaa ime vaan se puhalllin (tottakai vastuksessa tapahtuu jännite häviöstä johtuen pientä lämpöä "virrankulutusta" mutta ei ratkaisevasti. eli sillä on todellakin väliä onko puhallin 1 tai täysillä (virran kulutus 3-15 A esim. )
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.12.2009, 20:11
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

putoaahan se puhaltimen vaatima virta huomattavsti kun jännitellä tiputetaan..

tuosta laturin isontamisesta, en sitä itse niin kovin pakollisena pidä kun akku ei kylmänä virtaa vastaan ota vaikka sitä tarjolla olisikin...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Eberspächer Tumi O/M/V Muut 2 25.02.2010 18:56
M: Eberspächer D5L 24V PikkuMyy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 25.01.2009 02:07
Myyty Eberspächer BN2 samid O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 13 16.07.2008 10:34
Webasto Eberspächer Hydro ja ongelmat BlackZ Tekniikka & Jutustelu 18 29.11.2005 11:05
V: Eberspächer AAPEEE O/M/V Muut 6 25.11.2004 22:41


Sivu luotu: 05:04 (GMT +2).