![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Laatu maksaaJos aina ostaa halvimman mahdollisen, niin voiko saada parasta mahdollista? Laatu maksaa, haluttiin tai ei. Oma valinta on se, että ostaako halvan vai hyvän. Jos laatuautoon vaihtaa kaikki jarru, ohjaus, moottori, alustanosat halvimpiin mahdollisiin, niin mitä on alkuperäisestä laadusta jäljellä? Kiva ajaa mersulla, missä on bilteman jarrut ja motonetin iskarit, ja kinalaiset renkaat. Sitä saa, mitä tilaa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() edit: lisätty hymiö, ettei merssumiesten herkkään hipiään tule skraaduja. Viimeksi muokannut Räjä : 18.12.2009 23:03 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Uhh, seetana - aika napakasti vyön alle.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ne on niin sniiduja Laihialaisia skotteja, jotta merkkihuoltoon tullaan omien mätänet / piilhelvet osien kanssa ja tingitään töistä niin paljon, jotta tarvii hakee ittelle safkat pelastusarmeijalta soppajonosta... Ja sitten vingutaan, kun autossa pyörineet laatikot on ihan solmussa ja riekaleina, eikä osat sovi, kun IHAN ITSE on nakkisormilla katottu kiiltävimmät osat Pemarihyllystä. Sitten se riemu repeää, kun on osat otettu meiltä varastosta ja hinta onkin HALVEMPI kuin vaivalla jonotetut "alkuperäisvalmistajan OEM osat", ja mietitään kuka maksaa nuo "väärät" osat, kun paketit on avattu ja liattu (ja tietenkin rikottu kanssa).... Joten kantapään kautta (itsekkin) opetelleena ja opettaneena, voin sanoa: - määrittele oman työsi hinta! Tässä tapauksessa 55€ laatikon irroituksesta ei ole paha hinta!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noin niinkuin yleisenä asiana ja monessa yhteydessä todistettuna,
niin Motonetin myymät varaosat ja tarvikkeet on erittäin monen auton ensiasennuslaatua. Löytyy sieltä Merssunkin osia... ![]() Joka osassa on tietysti niitä maanantaikappaleita. Toisaalta taas, Hyvänkin osan voi pilata asentamalla sen maanantaipäivänä... ![]() Enkä tällä nyt tarkoita alkuperäistä kysyjää millään lailla... ![]() Noi kuluttaja-asiamiehen hommat on kans ihan arsesta. Varaosasta Saatat saada sen osan hinnan korvaukseksi, mutta kaiken muun joudut teettämään omasta pussistasi. Lisäksi juttujen käsittelyajat on luokkaa 8 - 12kk. Olis tää elämä helppoo, jos olis varaa ajella uusilla autoilla ja huollattaa merkkikorjaamoilla. Niissä takuut vielä jotenkin pelaa, mutta on sillä herkulla hintaakin. Pelkkä auton arvonalennus vuodessa on enemmän kuin monen offarin huippukuntoon laitettu kisavehjes. Vaikka noi turhat remontit syö miestä rotan lailla, niin on niitä mukava muistella myöhemmin... ![]() Ei muuta kuin rikkinäinen stefa käteen ja vaihtamaan uuteen. Riittävän monta kertaa kun reenaa, niin voi perustaa merkkikorjaamon... ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tässä tulee nyt mieleen kun kamraatin naperoon tällättiin kapiakselin etustefa paikalleen (tarvike tietysti) ja ihmeteltiin että aika kevyesti istuu. Noh, pantiin liimaa ja vielä naputeltiin pikku vekkiä ulkoreunaan aluminilaippaa. Eipä se stefa siellä pysynyt joten jakopää auki hetken päästä.
Uusi stefa timanttitiskiltä ja sitten mittaileen. Mitsubishi originaali oli luokkaa 2 kymppiä suurempi ulkohalkaisijaltaan kuin tarvike. Eipä se muuta tarvitse. Tulipahan taas hintoihin tuo 30€ alkuperäis stefa.... edit: Tuo säästäminen tuntuu vaan olevan niin pirun kallista ja työlästä. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Halpa hinta...
Väärässä paikassa säästäminen on kallista.
Onko halvin koskaan ollut paras? Aika usein joutuu ostamaan molemmat: halvan ja hyvän. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy kyllä sanoa et motonetin kanssa ei ole mitään ongelmia, oikeastaan yllätyin kun kysyin mitä tehdään eli maksavat työn n.10e tunti ite tehtynä sekä tiivisteen. Otin kuvat ja vanhan stefan talteen ja vein sinne. Nii ja käsittely aika oli 3 vrk
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tämähän oli iloinen yllätys...
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() motonetin stefat
yleensä (siis painotan sanaa yleensä) öljyvuoto stefan vaihdon jälkeen johtuu ainoastaan asennus virheestä.montako tehdasta veikkaatte olevan joka valmistaa stefoja?joten sori vaan mut ne motonetin stefat tulee samasta tehtaasta ku muutkin.ne on vaan 2. laatua
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Eipä ole alkuperäinen minkään tarvikkeen näköinen ainakaan 2l-t koneessa, maksaa helvetisti, mutta laatu on jotain muuta kuin niissä mustissa tarvikekoppuroissa
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Motonetin osat?? | Rape | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.08.2008 15:23 |
Motonetin pallonivelet | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.02.2008 10:56 |
motonetin suuttimet | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 12.11.2007 00:48 |
Motonetin uutuuksia... | Kartse1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.11.2006 03:14 |
Motonetin "laatua" HAH! | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.08.2003 09:17 |