![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ketjut voi ottaa pois koska haluaa... Kesällä nastanreiät menee hiekkaa täyteen ja reiät venyy, jolloin nastat ei sitten enään pysykkään paikoillaan... Ja mites jos keväällä yllättää "takatalvi", laitetaanko nastat taas hetkeksi kiinni??? Ketju jos katkeaa, niin pikakorjaukseen menee pikkusakkeli ja kotona sitten hitsaamalla kasaan takasin... Näin meillä, mites muut... Ja pito ketjuilla on IHAN KAUHEA, on jopa sahattu puu poikki "kokeilumielessä"... ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Täältä myös ääni ketjuille.
Niihinhän sitten saa täppäiltyä sellaset piikit kun itte haluaa ja saa pois tarpeen tullen. Pidossa ero nastalla ja ketjulla tosiaan kuin yöllä ja päivällä... ![]()
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#3
|
||||
|
||||
![]()
no sitten seuraava kysymys:
Mistä ketjut 35x14,5x15 boggerille? Saako valmiina vai pitääkö modata jostain valmiista?
__________________
Broken Back Team #1 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
teet ite ni tulee just sellane ku osaa
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mut eikös joku paikka ainakin ollut missä ei ketjulla saisi ajaa vai muistanko väärin?
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ehdottomasti ketjut jos tykkää näpräillä niiden kanssa sormet kohmeessa ja voimansiirron vauriot ei tunnu missään. Mut pitäähän ne ihan PERKELEESTI.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vuosi sitten ruuvasin kaverin uuteen 4x4 John Deereen noita IKH:n nastoja.
Joka toiseen harkkoon tuli 2 ja joka toiseen 3 nastaa. Muutama sata nastaa siinä meni reilun parin tunnin aikana paikalleen. Keväällä ne ruuvattiin irti, niin yhtään nastaa ei ollut irronnut tai uponnut sisään. N. viidestä oli kovapalakärki irronnut, että ei mielestäni paha hukkaprosentti. Tänä syksynä niitä ruuvattiin takaisin siten, että ne harkot missä aiemmin oli 2 nastaa, niin niihin laitettiin nyt 3 nastaa, ja päinvastoin. Eli kaikki nastat ruuvattiin uuteen paikkaan kiinni. Samaa periaatetta voi soveltaa muihinkin renkaisiin. Kone itsessään on tavallaan "kiinteistöhuollon" töissä, eli telikärryssä kuljetetaan nosturia aisan päällä ja sitten on päivästä riippuen muuta rojua kärryssä (puunkaatoja, puskia, soraa, mursketta,...). Aika kevyessä työssä, mutta paljon matka-ajoa asfaltilla. Mielestäni noi ruuvattavat nastat on ihan toimivia sellaiseen käyttöön, että ei tarvii ketjuja olla koko ajan muljaamassa päälle/pois päältä. Tietysti jos on sellainen offiauto, jolla ajetaan vain metsässä, eikä ketjuja tarvii poistaa ennenkuin keväällä, niin kyllähän ketjut on ihan ylivoimaisesti paras vaihtoehto. Ne kun antaa pitoa lumessa/kurassa, johon taas nastat ei pysty. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään continental 215/75/16c nastat | Der_Alte | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 29.11.2009 13:37 |
Myyty 195/65-15 Nastat | Jeeper | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 07.11.2009 15:58 |
Ostettu 235/75 R15 nastat | heiki | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 14.10.2009 19:20 |
Renkaista taas.. ja mahtuuko pyöriin? | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.11.2006 01:39 |
Nastat | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.01.2005 10:08 |