Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2009, 14:08
eyeless:n Avatar
eyeless eyeless ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.10.07
Sijainti: Tervalampi
Viestit: 259
Perusasetus

miten on, onko 3" korotuksella ja 35" renkailla varustettu G vielä maltillisesti rakenneltu tuohon tapahtumaan?
tää on kuiteskin kilvissä ja melkein päivittäisessä ajossa(aina ei kukkaro kestä bensan kulutusta=)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2009, 15:24
4*4 4*4 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.12.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 3
Perusasetus

Mikä on maltillista?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eyeless Näytä viesti
miten on, onko 3" korotuksella ja 35" renkailla varustettu G vielä maltillisesti rakenneltu tuohon tapahtumaan?
tää on kuiteskin kilvissä ja melkein päivittäisessä ajossa(aina ei kukkaro kestä bensan kulutusta=)
Kaikki varmaankin tuntevat tai osaavat tarvittaessa kuvitella tyypillisen PV:n maastohenkilöauton. Niin siis juuri niitä LR Defendereitä. Nämähän ei ole vakiokunnossaan mitään "maasto petoja" - ilman lukkoja, kapeine renkaineen, maltillisine maavaroineen ja vetokoukkuineen.

Tämä kurssi lisää suhteellisen kokemattoman kuljettajan valmiuksia toimia tämän kaltaisilla ajoneuvoilla (vakioautoilla).

Kurssille haetaan sellaisia reserviläistoimioita joilla ei ole ollenkaan aikaisempaa kokemusta maastoautoilusta tai sitä on kertynyt hieman, kuitenkin siten, että osallistujalla on oma maastoauto tai paikka sovittuna sellaiseen.

Maltillisesti muutetulla maastoautolla tarkoitetaan lähinnä sitä, että auto on esimerkiksi: varustettu "nappularenkailla" katurenkaiden sijaan, auton arimpia osia on hieman vahvistettu (tumevampi puskuri tai vahvistetut vetopisteet), autossa on maastoajovarus (hinausliinaa, lapiota, sammutin, ...). Eli siis maastoauto jossa on "pari" asiaa muutettu vakioautosta - ajoneuvon kuljettaja on joskus ajatellut poistuvansa tieltä.

Ei_enää_niin_maltillisesti_muuteltu_auto on: Vakiokokoa suurempi rengas, korotettu maavara, snorkkeli, vinssi tai kaksi, pohjan panssarointi, täydellinen palkkipuskurointi, turvakaaret, ... Eli siis ajoneuvoa on rakennettu määrätietoisesti maastoajoa silmälläpitäen - auton pääasiallinen käyttöajatus on maastoajo.

Kurssilla opetellaan maastoajon ihan perusteita - niin kuin nimikin kertoo "Maastoajon peruskurssi". Miksipä siitä ei olisi hyötyä jo vähän kokeneemmallekin kuskille, kuten Ismo ja muutkin ketjussa aikaisemmin kertoivat omista kokemuksistaan.

Tämä ei ole tapa päästä "Santahaminaan ajamaan", vaan käymään maastoajon peruskurssi. Kurssilla on sitten toki luonnollisesti harjoitteita maastossa - eihän tämä ole kirjekurssi. Olen jäävi sanomaan onko kurssi hyvä, mutta mielestäni hyvä läpileikkaus kokemattomalle - "aloittelevalle" maastoautoilijalle, eri tekniikoista, välineistä ja ajon perusteista.

Muut kommentoikoot sitten paremmin itse kurssia...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2009, 20:23
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Eukkoa vähän yllytin mut toi teoria päivä on ihan hanurista koska kaikki eivät asu pääkaupunki seudulla, 500 km arki-iltana ei houkuttele.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2009, 09:03
4*4 4*4 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.12.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Eukkoa vähän yllytin mut toi teoria päivä on ihan hanurista koska kaikki eivät asu pääkaupunki seudulla, 500 km arki-iltana ei houkuttele.
MPK on koko maanlaajuinen organisaatio. Kannattaa kysellä paikallisilta toimijoilta, olisiko heillä kiinnostusta järjestää vastaavaa kurssia paikallisesti. Kurssi sattuu nyt valitettavasti olevan tällä kertaa Helsingin-piirin kursseja. Luontevaa on tuolloin asustella Pääkaupunkiseudulla.

Koska kohderyhmä on täysin kokemattomat tai vähän kokemusta omaavat kuljettajat, on homma tehokkainta aloittaa yleisellä jutustelulla teoriassa, saattaa jollekin tulla mieleen sellaisia asioita, joita ei ole oman auton kohdalla koskaan ajatellutkaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.05.2010, 18:21
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Noniin kurssi tuli ja meni. Tässä olis mun blogikirjoitus liittyen kurssiin. Kirjoituksen alalaidasta löytyy linkki kuvagalleriaan.

http://jouninvalokuvausblogi.blogspo...ruskurssi.html
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ladoga 2010 myllis Tapahtumat 224 03.05.2011 11:38
Kitaran näppäilyn peruskurssi ideanikkari Linkit 22 20.11.2010 07:48
Maastoajon jatkokurssi, Padasjoki 06 - 08/02 Td5 Tapahtumat 17 22.01.2009 22:36
Laulujoutsenia tammikuussa! Ahosensetä Chit-Chat 3 20.01.2007 23:06
Puolalaisten reissu Suomeen Tammikuussa Killman Tapahtumat 5 16.11.2006 18:25


Sivu luotu: 05:00 (GMT +2).