![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() pytyt 1-3 cp-70, pytyt 4-6 cp-71 jännitteet 12v-6,5v oliko lähelläkään tollasia ne tulpat?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä olivat muuten mutta molemmat 6.5v ja nuo mallimerkinnät ovat HKT:N
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
ngk vastaavat cx-51 ja cz-51 (varmaan halpaa kuin saippua)
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Herätellääs vanhaa aihetta !
Ongelmana se että Gr patrolli ei tykkää käynnistyä kylmänä mitenkään hyvin ja ku käynnistyy niin rykii niin prkleesti. ![]() Siis kun virrat vääntää päälle niin syttyy hehkun merkkivalo normaalisti ja rele naksahtaa mutta hehkuille ei tule virtaa ollenkaan. n 3.4 sek päästä hehkuille tulee virtaa n. 1-2 sekuntia ja sammuu ja hehkun merkkivalo jää mittaristoon vilkkumaan, tuo aika ei kyllä riitä lämpeemiseen millään. Repsikan akun vieressä olevassa sulakerasiassa oleva hehkujen "hyppy johtoliitin" on tarkistettu ja saa kosketusta, kaikki hehkujen releet siis naksahtaa. Missähän mahtaa olla vikaa?? Jos joku osais valasta tietämätöntä niin kiitos ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo eli se vilkkuva hehkun valo indikoi vikaa järjestelmässä. Mä en nyt tarkkaan muista enää mutta mulla se syttyi esim. kun jälkihehku lopetti toimintansa. Eli releen putsaamisella tuli kuntoon. Ne releet vois nyt ensin purkaa ja putsata, vaikka ne naksahtaakin.
Olethan koittanut tarjota suoraan virtaa hehkujen kiskoon? Ettei olis vaan 1 tai useampi hehku pimeenä.. Silloinkin muistaakseni merkkivalo vilkuttelee |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juu itellä oli samat ongelmat GR:ssä, kolme hehkua oli palanu ja pöljyyttäni kokeilin väärän volttimäärän hehkuja, ja seuraavaksi suli hehkureleet.. patrollissahan on kahden eri volttimäärän hehkuja. Kyselin sitten Nissanilta hehkujen ja releiden hintaa, hehkut olis maksanu n, 300e ja releet muistaakseni n, 200e. Motonetistähän saa halpoja hehkuja, mutta ne taas ei kestä. Kaverilta sattu löytymään 3 kappaletta alkuperäisiä hehkuja, noh laitoin sitten kaikki hehkut saman volttiset ja nappihehkun, erillisen startin solenoidin, joka lyö hehkun päälle, ja on toiminu moitteetta jo yli puoli vuotta tämä systeemi
![]() Luulisin, että sulla on hehkuja pimeenä, tai sitten releissä vikaa, releet kannattaa aukaista ja putsata, niin kuin edellisessä viestissä jo mainittiinkin.. Viimeksi muokannut GRpatrol : 17.02.2011 01:15 Perustelu: kirjotusvirheitä.. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksi vinkeistä!
Tänään taas tuli ropattua tota kotteroo. Huomasin myös että hehkuille tulee 2 samanvahvusta johtoa mutta vain yksi on kytketty kiinni hehkun kiskoon ja toinen on nipparilla kiinni vesiletkun kyljessä. Pitäs varmaan molempien piuhojen olla kiinni kiskossa? Johtoon jota ei oo kytketty tällä hetkellä mihkään niin tulee kyllä virtaa koko ajan mutta siihen mikä on kiinni niin vaan vähän aikaa. Otin varaosa autosta jo releet irti ja pistin tohon ja aika jolloin hehkuttaa niin piteni ehkä 2 sek. Kuinkas se nyt sitten tarttis kytkee vai silleen että kummatkin piuhat tulee kiskoon kiinni?? Viikonloppuna tarttee mitata hehkut että onko ehjiä yhtää. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rompe1 meni särki | Rolpatti | Chit-Chat | 59 | 18.10.2009 22:11 |
M: L200 laatikko(särki)+jakis(ehjä) 4WD | Vilkutin | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 09.05.2009 08:55 |
GR hehkut... | cossieboy | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.01.2009 06:34 |
isoin särki? | Outdoor hobbies | 11 | 28.05.2006 14:11 | |
hj-60 hehkut | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.01.2006 20:40 |