Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 04.12.2009, 19:22
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ainakin pari kipaletta on toki suomessa tehty.
Tuossa yksi versio, http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40778

Lisäksi ihan kilvissä pari land cruiseria.

Itellä kanssa ois salaisena fantasiana tehä jostain HJ:n ruoskasta 6x6.

Ainakin yksi on toteutettu niin, että jakiksen pääakselille (laatikosta tuleva akseli) on laitetu laippa päähän ja siitä vedetty kardaani taaemmalle akselille. Toimii, mutta hidasta puolta ei oo käytettävissä.

Ite oon miettiny, olisiko miten vaikea rakentaa läpivetävä keskiakseli, esim. semifloater banjoon, johon sitten navat fullfloaterista, niin ei tartteis c-clipsien kanssa tapella. Sekä taakse lähtevä pinjoni, että taka-akselin murikka pitäisi olla ylösalaisin.

Kannattaisiko keskiakselilla sitten carrieri pultata kahden murikan väliin pitkillä pulteillla, vai laikata toisesta laakeripukit irti ja jättää pinjoni banjon varaan.

Toinen vaihtoeto olisi joku hybridijakolaatikko, josta voisi vetää taaksepäin kaksi kardaanilähtöä. Esim joku hiluksin jakis, johon rakentelisi takakardaanille laipan jatkamalla etukardaanin akselia taaksepäin...

Viimeksi muokannut Viipo : 04.12.2009 19:25
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:35 (GMT +2).