Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #13  
Vanha 04.12.2009, 01:25
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Heh, kyllä nyt aletaan hypätä niin syvään suohon, että juttua riittää vuosiksi.

TT: Muuttajalla varustettua moottorikäyttöä on todella vaikea rikkoa ylikuormituksella. Halvimmissakin muuttajissa on virtarajat ja muuttaja ei vain anna ainakaan ilman ohjelmamuutosta tai kovaa kiusaamista moottorin palaa. Kallimmat muuttajat osaavat jo laskea moottorin lämpötilan ja rajoittavat käyttöä myös sitä kautta. Ja jos on jo etukäteen tiedossa, että moottoria ajetaan paljon pienillä kierroksilla niin sitten pannaan erillinen puhallin tai hitaampi moottori. Tai kaikenhan saa tietysti rikki...

Nyyb: Niinjoo. Tehohan siinä laskee eikä momentti jos vain kuorma jaksaa pyöriä. Maksimimomentti kuitenkin laskee perinteisissä v/f ohjattuissa muuttajissa nopeuden laskiessa nimellisestä. Taas uudet hienot ja kalliit muuttajat osaa hoitaa isoa vääntöä myös pienillä nopeuksilla. Eli nyt puhutaan vektori muuttajista.Nopeuden tarkkuus momentista riippumatta on myös ihan eri luokkaa näillä kallilla vehkeillä.

Resistanssin kompensoimiseksi (ja vääntöä lisäämään) jännitettä nostamalla käytetään IR-kompensointia ja se vaikuttaa nollasta nimellistaajuuteen, tosin pienentyen kohti nimellistaajutta mentäessä.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: 4kW taajuusmuuttaja Proto_heppu O/M/V Muut 8 09.11.2006 16:29


Sivu luotu: 22:11 (GMT +2).