![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
hä?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kerro nyt vaan mitä et ymmärtänyt?
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kyllä minä ymmärsin oikein hyvin, mitä itse tuolla ohjeellasi tarkoitit.
Näinhän ne Pv -kytkimet on Yleensä kytketty, mutta tämä ei poista tuota Pv -kytkimen jatkuvaa hajoamista. Tämä sama ongelma on todettu monien muidenkin koneiden kohdalla. Kun vehkeet hajoaa metsässä ihan "turhaan", niin se pistää miettimään kestävämpiä vaihtoehtoja. Tässä tapauksessa se tarkoittaa Pv -kytkimen läpi kulkevan virran miettimistä, ja miten sitä voi pienentää... ![]() No, yllä olevia muutoksia on tehty jo vuosikymmeniä sitten omiin vehkeisiin. Kunhan kerroin vaihtoehtona, että ei aina kannata tehdä silmät sumeena samoja virheitä, kuin kaverit tekee omiin kotteroihinsa. Ihan samanlailla se auto sammuu tuolla ym. esitetyllä kytkennällä. Oma PV -kytkin vinssille, niin sen voi kiskaista nollille, jos vinssauksen aikana tulee ongelmia, eikä auto sammu suotta samalla kertaa sinne pöpelikköön. Sitä kun ei useinkaan saa ilman apuvirtaa käyntiin... ![]() Ite olen sähköhommista saanut leipäni yli 30v ajan, että niiltä osin tiedän mistä puhun...
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jos tuolle linjalle lähdetään niin päävirtakatkaisijan ongelmista pääsee eroon kokonaan kun korvaa sen paksulla kaapelilla. Virtaa voi pienentää myös hankkimalla pienemmän vinssin... |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Onhan toi tietysti kisapelinä käyttövarma, kun se ei sammu sähköjenkään kadottua
muuta kuin sammuttimen vaijerista vetämällä. Jos kone tarvii saada sammumaan Pv -kytkimestä tai avaimesta (esim. katsastuksessa vaaditaan useimmissa malleissa), niin helpoin keino siihen taitaa olla sähköisesti ohjattu magneettiventtiili juuri ennen syöttöpumppua. Ei tarvis niiden renaavien ediccien kanssa tuskailla. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Niin kyllä tosiaan miinuksen välissä ainoo kelpaava paikka sillä kaikki sähköt pitää saada ehdottomasti ja yksiselitteisesti poikki. Niin tosiaan kunnon diesel auto ei sammu kun virrat häviää. Kaikki edicin paskat sun muut turhuudet on poistettu.
joskus aikaisemmin mulla oli kaksi pääkytkintä mutta ei se ollut oikeen hyvä juttu mielestäni. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
siitä päävirtakytkimen vivusta pitäs vetää vaijeri sammuttimen vivulle, jotta se autokin sammuis. Muutenhan se laturi jyskyttelee virtaa, kun se samalla magnetoi ittesä. Helppo, nopea ja yksinkertainen konsti tappaa laturi ja säädin, kun ottaa vaan akut irti käydessä... Eli laturin magnetointi pitää erottaa samalla päävirtakytkimellä latauspuolesta.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
No siis se on ihan sama mitä se laturi siellä tekee jos on hätä mutta pääasia on että joku jumahtanut vinssi tai startti saadaan kytkettyä irti ilman että tarvii miettiä mistä kahvasta vetäsee. Joskus kun saattaa olla vaikka henki kyseessä. Sinänsä se oma pääkytkin vinsseille olisi ihan ok mut pitäs sekin olla sellanen mikä ei hitsaa itteään paskaksi eli vaan vähän isommat kontaktipinnat pitäs olla.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
| Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
| Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
| M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
| Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |