Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 21.11.2009, 17:37
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
itse oon kanssa kuljetellu maastureita ja monia muita autoja raktorilla oon tehny auton vetokoukkun siihen ni saa autonkuljetus trailerin perään tuollaselle traktorin korkelle kärrylle on pirun vaikee ajaa autoo jos on vähänki liukasta ni ei tuu mitää.. auto trailerilla oon vedelly eikä poliisit oo puuttunu vaikka kärryn kantvuus on 1500 kiloo ja ollu pikkasen isompiakin kuormia =D ja aina kun on käyny metäs ni sinnehän jaa jumiin ni eiku traktoril ylös ja meno jatkuu pärjää yksinki ja ilman vinssei
Kyllähän tuo raktori on aika helppo saada jumiin, tossa olin kaverille hommissa ja onneksi oli apu lähellä. Tarvi 2 suunnillen samanpainoista nelikkoa niin saatii toi kuiville.

Ainaskin 3 kertaa oon puljannu tuntitolkulla yksin mettässä ropsia ketjulla vanteeseen kiinni yms. että päässy pois, vaikka aina on olevinaan varovainen ettei kyllä tahallaan aja koneita upoksiin.

Vanha 23.11.2009, 10:59
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Minäkään en tiedä mitä kysyttiin mutta aihe tuntui mielenkiintoiselta.

Voiskohan kuormurin vaihteistosta, lavasta tehdä peräkärryn, jonka kartaanilla yhdistäis traktorin ulosottoon. Sais vauhtia masiinaan ja offipelin kuljetuskalustokin olis mielenkiintoista rakentelun kannalta

C.rok
Vastaa lainaten
Vanha 23.11.2009, 18:13
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Perusasetus

Hmm.

Kivisen kanssa samoilla linjoilla, aikoinaan tuli vedeltyä pitkiä siivuja liikennetraktorilla, joka sentään kulki ruuvvattuna 65km/h muttei se mitään herkkua ollut.

Ja tollanen tuplakärry homma on tehty paalinajohommissa jo 15v takaperin, eka kärry oli tehty volvon 2-akselisesta kuorma-autosta. Ensin sopiva vaihde kärrystä ja sitten traktorilla 65 vauhtia, traktori vapaalle, ulosotto päälle ja 80km vauhtia. Kokeilu loppui katkenneeseen etukardaaniin ja melkein hajonneeseen polttoainesäiliöön. Tämä kokeilu tehtiin Valtra 8400:lla.

Jollain takaveto nuffilla kuulemma pohojalaaset päästelee kovaa mutta niillä onkin miestä väkevämpää antamassa rohkeutta. Jarrut on ihan kiva keksintö, usimmiten traktoreista puuttuu riittävän tehokkaat, jollei kärryssä ole..

MB Trac tahi JCB fast track olis jousituksineen ja jarruineen ihan ok mutta samalla hinnalla saa pari kuormista ja hoijjakkaata..

Eli teoriassa homma on tehtävissä mutta jos matkaa on useampi kymmenen kilometriä niin offailuaika himppasen lyhyempi. Ja kärryä kyllä käyttäisin, ei ainakaan automaattilaatikollista autoo hinata ilman kardaanin irrottamista, jos ajaakin haluaa.

Itse en enää viittis traktorilla resuta yleisillä teillä toisten jaloissa mutta eipä ole traktoriakaan.
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 01:59 (GMT +2).