![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ainaskin 3 kertaa oon puljannu tuntitolkulla yksin mettässä ropsia ketjulla vanteeseen kiinni yms. että päässy pois, vaikka aina on olevinaan varovainen ettei kyllä tahallaan aja koneita upoksiin.
__________________
KYM |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Minäkään en tiedä mitä kysyttiin mutta aihe tuntui mielenkiintoiselta.
Voiskohan kuormurin vaihteistosta, lavasta tehdä peräkärryn, jonka kartaanilla yhdistäis traktorin ulosottoon. Sais vauhtia masiinaan ja offipelin kuljetuskalustokin olis mielenkiintoista rakentelun kannalta C.rok |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hmm.
Kivisen kanssa samoilla linjoilla, aikoinaan tuli vedeltyä pitkiä siivuja liikennetraktorilla, joka sentään kulki ruuvvattuna 65km/h muttei se mitään herkkua ollut. Ja tollanen tuplakärry homma on tehty paalinajohommissa jo 15v takaperin, eka kärry oli tehty volvon 2-akselisesta kuorma-autosta. Ensin sopiva vaihde kärrystä ja sitten traktorilla 65 vauhtia, traktori vapaalle, ulosotto päälle ja 80km vauhtia. Kokeilu loppui katkenneeseen etukardaaniin ja melkein hajonneeseen polttoainesäiliöön. Tämä kokeilu tehtiin Valtra 8400:lla. Jollain takaveto nuffilla kuulemma pohojalaaset päästelee kovaa mutta niillä onkin miestä väkevämpää antamassa rohkeutta. Jarrut on ihan kiva keksintö, usimmiten traktoreista puuttuu riittävän tehokkaat, jollei kärryssä ole.. MB Trac tahi JCB fast track olis jousituksineen ja jarruineen ihan ok mutta samalla hinnalla saa pari kuormista ja hoijjakkaata.. Eli teoriassa homma on tehtävissä mutta jos matkaa on useampi kymmenen kilometriä niin offailuaika himppasen lyhyempi. Ja kärryä kyllä käyttäisin, ei ainakaan automaattilaatikollista autoo hinata ilman kardaanin irrottamista, jos ajaakin haluaa. Itse en enää viittis traktorilla resuta yleisillä teillä toisten jaloissa mutta eipä ole traktoriakaan.
__________________
Broken Back Team #1 |