Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suikkajäbä
Morjesta vaan... Hommasin itte kanssa tollaset pyöränlaakeri sarjat ja kysyisinkin nyt, et miten Suikasta saa vetarin irti ? Kokopäivän tappelin tänään, mut ei vaan irronnu ! Onkos niissä joku lukitus perämurikan sisällä vai onko toi laakeri vaan niin pirun piukassa ettei vaan yksinkertasesti lähteny vetari irti !? Oon vähän amatöörzi vielä näissä asioissa !
Ps. En viittinyt alottaa uuta topiikkia, joten kirjotin tähän !?
Kiitos vastauksista, jos tosta sönkkäyksestä nyt jotain selvää saa !
|
Ei ole mitään lukitusta perän sisällä, akseliputken päässä 4 pultilla kiinni oleva lätkä/jarrukilpi pitää laakerin paikallaan ja vetarin päälle lämpösovitteella kiinnitetty krymppirengas pitää taas laakerin paikallaan.
Laakeri voi olla joskus todella tiukkaan jämähtänyt akseliputken sisään. Kokeile sellaista tenppua että irroitat nuo 4kpl 8mm ruuvia (12mm avaimella) ja laitat renkaan takaisn paikoilleen pyörän pultit vain puoleen väliin pyöritettynä. Nyt pystyt nyhtämään reilulla voimalla renkaasta kiinni pitäen ja saat lyhyen iskun aikaiseksi pyörän pultteja vasten. Varo kuitenkin vaurioittamasta pyörän pulttien kierteitä ja tue auto ehdottomasti hyvin. Hentoiset koripukit ei välttämättä kestä auton heiluttamista.