Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.11.2009, 09:05
sokkalanmäki sokkalanmäki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.08
Sijainti: FINLAND
Viestit: 48
Perusasetus

kyllä tarkoitus olisi laittaa noi uudet ohjausvarret vanhojen päälle. Jouduin leikkaamaan siitä vanhasta ohjausvarresta pois sen "varsiosan" jonka päähän raidetangon pää tulee. Samoin ohjausvarren päällä olevat kohoumat joiduin tasoittamaan rälläkällä. Toisinsanoen vakio ohjausvarret näyttävät yläpuolella täysin samalta kuin alhaallakin.

Itselläni oli samanlainen ohjausvarsitotetutus viime syksynä tossa ja kyllä se siinä ainakin pelittli varsin hyvin. Toivotaan että nämäkin toimisivat.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.11.2009, 09:55
azizp:n Avatar
azizp azizp ei ole kirjautuneena
Kultajäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.06
Sijainti: Hartola, Finland.
Viestit: 640
Perusasetus

On kyllä melko pelottavannäköisiä varsia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.11.2009, 10:16
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Halpa henkivakuutus: http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/83

Tollaset käytetyt meni eilen 80€.

Itsellänikin kokemusta vähän vastaavista omarakennelmista. Niin kauan kuin pysytään varmasti ihan kokonaan pois tieltä ja nopeudet pysyy alle 30kmh niin no problem.

Jos tuo tulee suoraan vaan tasaseksi höylätyn vakio varren päälle niin melkonen leikkausvoima tulee pulteille. Itellä oli hj-61 varret väärinpäin tasaseks höylätyn lätkän päällä ja ei 12.9 pultit kestänyt. Eri asia jos ton hitsais kiin siihen orkkislätkään.

Ei kyllä kestänyt labsin varretkaan 12.9 pulteilla eikä vakio pinnapulteilla. Sit tehtiin siihen kylkeen viides pultti ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.

Tässä yleinen tapa tehdä juttu 61 varsilla. Ei vaan tahdo kestää pultit rankkaa ajoa ja isoja renkaita. Tai si pitäs tarkistaa kireydet tosi usein.


Vasta 5. pultin lisäyksen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Pitäisi kestää jo vaikka hydroassistia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.11.2009, 12:52
sokkalanmäki sokkalanmäki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.08
Sijainti: FINLAND
Viestit: 48
Perusasetus

Kyllähän sitä on käytävä kokeilemassa että miten tuo noilla omillla pelittää Tietysti tottahan se on että tuo ei ole parhain mahdollinen ratkaisu, mutta jos se edes hetken kestäisi. Tarkoituksenahan on sitten kun rahatilanne sallii niin tehdä tuohon kierrejousialusta ja laittaa 61 akselit. Sitten niihi 61 aksuloihin pitää tehdä kaikki viimeisenpäälle. Tarkoituksena tilata Trail Gearilta gromon vetarit murrokset ja napparit jenkeistä ni sitte tekee sillai kaikki ohjauksen osat että Rupiaa kestämään
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2009, 16:12
sokkalanmäki sokkalanmäki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.08
Sijainti: FINLAND
Viestit: 48
Perusasetus

Kävin vähän kylällä shoppailee ja mukaani tarttui pari kappaletta hitsattavia traktorin vetovarren päitä. keskireikä 22mm.. jos noita vois hyödyntää traction barien tekemisessä. Kävin myös ostaa vähän turvakaariputkea ni pääsee väsäilee kaaret loppuun.

Kuvia tulee huomenna asennusten yhteydessä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2009, 16:40
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

[QUOTE=mikjus;613079]Halpa henkivakuutus: http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/83

Tollaset käytetyt meni eilen 80€.

Itsellänikin kokemusta vähän vastaavista omarakennelmista. Niin kauan kuin pysytään varmasti ihan kokonaan pois tieltä ja nopeudet pysyy alle 30kmh niin no problem.

Jos tuo tulee suoraan vaan tasaseksi höylätyn vakio varren päälle niin melkonen leikkausvoima tulee pulteille. Itellä oli hj-61 varret väärinpäin tasaseks höylätyn lätkän päällä ja ei 12.9 pultit kestänyt. Eri asia jos ton hitsais kiin siihen orkkislätkään.

Ei kyllä kestänyt labsin varretkaan 12.9 pulteilla eikä vakio pinnapulteilla. Sit tehtiin siihen kylkeen viides pultti ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.

Tässä yleinen tapa tehdä juttu 61 varsilla. Ei vaan tahdo kestää pultit rankkaa ajoa ja isoja renkaita. Tai si pitäs tarkistaa kireydet tosi usein.


Vasta 5. pultin lisäyksen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Pitäisi kestää jo vaikka hydroassistia.


Siihen väliin kannattaisi tehdä n.10 mm lattaraudasta semmoinen muotoiltu sovitepala niin saa paljon isomman otepinta-alan puristuvuudelle sitten kun nuo pultit kiritään.

Vähän huono kuva mutta jotain siitä näkyy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.11.2009, 21:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Pahoittelen fundamenttaalista asennettani mutta ohjaus osia EI valmisteta turaamalla.

Ja se toinen asia on se että kaikki Bj:t pitää pitää kilvissä viimeiseen saakka.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.11.2009, 13:44
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Pahoittelen fundamenttaalista asennettani mutta ohjaus osia EI valmisteta turaamalla.

Ja se toinen asia on se että kaikki Bj:t pitää pitää kilvissä viimeiseen saakka.
Samaa mieltä. Nuo omat osat on tehty aluperäisistä mallintaen niitä autosta, joka on jo vuosia ollut ongelmitta liikenteessä. Aikoinaan varoittamatta hyppäsi toinen raidetangonpää pois paikaltaan HJ:ssä, pisti miettimään kovastikin, että entä jos olisi sama käynyt esim. moottoritiellä. Se on kumminkin aika "jännä" tunne, kun pyörät eivät ole enää toisissaan kiinni mitenkään ja ohjatakin pitäisi.









Ja vanhat BJ:t pitäisi ehdottomasti pitää liikkeellä viimeiseen asti, ko. ajoneuvot ovat kiistatta yhteisesti hyödyllisiä ja kyseisten autojen pitäminen liikenteessä on parasta kierrätystä, pistää vaan miettimään että kuinka on sitten puolestaan enää noiden uusien verojen aikaan enää varaa pitää liikenteessä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.11.2009, 13:46
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Niin ja suositus olisi, että muotoilkaa tosiaan se välipalikka lattaraudasta sinne väliin niin nuo osat pysyvät huomattavasti paremmin paikallaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lada Nivan parantelua IHKULAINEN Maasturiprojektit 38 22.03.2010 00:46
OHI - Päivityksiä Lars Uutiset 1 06.12.2008 17:27
Toyon vinssin parantelua mikjus Tekniikka & Jutustelu 7 01.11.2005 17:33


Sivu luotu: 18:44 (GMT +2).