![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kyllä tarkoitus olisi laittaa noi uudet ohjausvarret vanhojen päälle. Jouduin leikkaamaan siitä vanhasta ohjausvarresta pois sen "varsiosan" jonka päähän raidetangon pää tulee. Samoin ohjausvarren päällä olevat kohoumat joiduin tasoittamaan rälläkällä. Toisinsanoen vakio ohjausvarret näyttävät yläpuolella täysin samalta kuin alhaallakin. Itselläni oli samanlainen ohjausvarsitotetutus viime syksynä tossa ja kyllä se siinä ainakin pelittli varsin hyvin. Toivotaan että nämäkin toimisivat.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
On kyllä melko pelottavannäköisiä varsia
![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Halpa henkivakuutus: http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/83
Tollaset käytetyt meni eilen 80€. Itsellänikin kokemusta vähän vastaavista omarakennelmista. Niin kauan kuin pysytään varmasti ihan kokonaan pois tieltä ja nopeudet pysyy alle 30kmh niin no problem. Jos tuo tulee suoraan vaan tasaseksi höylätyn vakio varren päälle niin melkonen leikkausvoima tulee pulteille. Itellä oli hj-61 varret väärinpäin tasaseks höylätyn lätkän päällä ja ei 12.9 pultit kestänyt. Eri asia jos ton hitsais kiin siihen orkkislätkään. Ei kyllä kestänyt labsin varretkaan 12.9 pulteilla eikä vakio pinnapulteilla. Sit tehtiin siihen kylkeen viides pultti ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Tässä yleinen tapa tehdä juttu 61 varsilla. Ei vaan tahdo kestää pultit rankkaa ajoa ja isoja renkaita. Tai si pitäs tarkistaa kireydet tosi usein. Vasta 5. pultin lisäyksen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Pitäisi kestää jo vaikka hydroassistia. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän sitä on käytävä kokeilemassa että miten tuo noilla omillla pelittää
![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kävin vähän kylällä shoppailee ja mukaani tarttui pari kappaletta hitsattavia traktorin vetovarren päitä. keskireikä 22mm.. jos noita vois hyödyntää traction barien tekemisessä. Kävin myös ostaa vähän turvakaariputkea ni pääsee väsäilee kaaret loppuun.
Kuvia tulee huomenna asennusten yhteydessä ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=mikjus;613079]Halpa henkivakuutus: http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/83
Tollaset käytetyt meni eilen 80€. Itsellänikin kokemusta vähän vastaavista omarakennelmista. Niin kauan kuin pysytään varmasti ihan kokonaan pois tieltä ja nopeudet pysyy alle 30kmh niin no problem. Jos tuo tulee suoraan vaan tasaseksi höylätyn vakio varren päälle niin melkonen leikkausvoima tulee pulteille. Itellä oli hj-61 varret väärinpäin tasaseks höylätyn lätkän päällä ja ei 12.9 pultit kestänyt. Eri asia jos ton hitsais kiin siihen orkkislätkään. Ei kyllä kestänyt labsin varretkaan 12.9 pulteilla eikä vakio pinnapulteilla. Sit tehtiin siihen kylkeen viides pultti ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Tässä yleinen tapa tehdä juttu 61 varsilla. Ei vaan tahdo kestää pultit rankkaa ajoa ja isoja renkaita. Tai si pitäs tarkistaa kireydet tosi usein. Vasta 5. pultin lisäyksen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Pitäisi kestää jo vaikka hydroassistia. Siihen väliin kannattaisi tehdä n.10 mm lattaraudasta semmoinen muotoiltu sovitepala niin saa paljon isomman otepinta-alan puristuvuudelle sitten kun nuo pultit kiritään. ![]() Vähän huono kuva mutta jotain siitä näkyy |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pahoittelen fundamenttaalista asennettani mutta ohjaus osia EI valmisteta turaamalla.
Ja se toinen asia on se että kaikki Bj:t pitää pitää kilvissä viimeiseen saakka. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Ja vanhat BJ:t pitäisi ehdottomasti pitää liikkeellä viimeiseen asti, ko. ajoneuvot ovat kiistatta yhteisesti hyödyllisiä ja kyseisten autojen pitäminen liikenteessä on parasta kierrätystä, pistää vaan miettimään että kuinka on sitten puolestaan enää noiden uusien verojen aikaan enää varaa pitää liikenteessä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja suositus olisi, että muotoilkaa tosiaan se välipalikka lattaraudasta sinne väliin niin nuo osat pysyvät huomattavasti paremmin paikallaan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lada Nivan parantelua | IHKULAINEN | Maasturiprojektit | 38 | 22.03.2010 00:46 |
OHI - Päivityksiä | Lars | Uutiset | 1 | 06.12.2008 17:27 |
Toyon vinssin parantelua | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.11.2005 17:33 |