![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mersun kone + automaatti paketti ja joku erillinen jakolaatikko olisi kohtuuvaivalla sovitettavissa mutta se välityksen tiheneminen on vähän kyseenalaista, rangen vakio jakolaatikossa kun taitaa olla hitaalla puolella tiheimmät välitykset mitä vakio jakolaatikoista löytyy. Jos maantiellä ei tule paljoa ajeltua niin ne perävälitykset tiheämmiksi olisi kyllä edullisin ja luultavasti myös helpoin ratkaisu, jos ei halua metsästää niitä serieksen periä niin uusiakin välityksiä löytyy ainakin englannista kohtuuhintaan. 3.54 -> 4.7 on jo tuntuva ero metsäajossa.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Minkä ikäsen serieksen murikat Mokkirangella on paikoillaan vai passaako minkä vaan ja onkohan niissä kaikissa samat välitykset? Tosin tulee melko paljon ajettua tielläki mutta hitaamat välitykset ei haittaa tielläkään. Ja jos jollakin on ylimääräset murikat/välitykset (siis 4,7) niin saa kyllä tarjota. Oiskohan tuommosessa 4,7 välitykset, land rover vm-66 109".
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... Viimeksi muokannut anssi80 : 12.11.2009 22:24 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
niin, ahosen sedältä saa kyllä uusia välityksiä useita erilaisia. Viimeksi muokannut moggirange : 13.11.2009 00:54 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Serieksen akselit murikoineen hommattu, menee pari tovia ennenkuin ne välitykset saa alle mutta katotaan sitten minkälainen tulee. Kiitoksia neuvoista ja tänne kyllä voi vielä laittaa lisääkin vinkkejä.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kerrohan sitten kokemuksia Serieksen murikoitten/välitysten sovittamisesta nuorempiin Rover akseleihin.
Itsellä on Hybridiin suunnitelmissa yhdistellä Disco1 perien kuoriin Serieksen murikat/välitykset. Vetarien valinnat on vielä vaiheessa,pistääkö Defe,Range/Disco vai Series malliset vetariratkaisut. Hybridiin on tulossa Disco1 runko,Defen etutukivarret taakse panhard tangolla tuettuna,-86 Rangen V8 ja automaatti,akseliväli jatketaan 100" -> 109" ja kaiken kruunaa aina niin ajaton ja kaunis Land Rover SII 109" STW kori ![]() Renkaiksi maltilliset 35"-36" että akselit kestäisi mahdollisimman pitkälle |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Saan ne akselit tuossa joulukuussa ellen hae aiemmin... mikä on kyllä hyvin toden näköistä. Jos en muista kirjotella niin kannattaa katella tuota hangover projektia, koitan pävitellä sinne ainakin.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| välitys | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 07.05.2009 23:51 |
| O: LJ:n välitys | Tollukka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 08.11.2006 09:12 |
| tietojaHJ60, 4,0 B efi+automaati | offturisti | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 14.10.2004 13:39 |
| Automaati vai Kova Loota | Yleiset | 78 | 13.04.2004 13:37 | |
| O: välitys | Jeeper | O/M/V Muut | 0 | 23.11.2003 17:45 |