![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() tulipa vielä mieleen kun jarruista puhetta että onhan takajarrut suunnilleen tasapainossa...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuossa illemmalla ajellessani huomasin, että pysähtymisongelmaa ei enää oikeastaan ollutkaan siinä määrin, niin kuin aamulla. Keli vaihtelee kyllä, mutta aika rajut erot oli. Irtolunta oli kuitenkin aamulla ja illalla ja alusta oli tamppaantunut. Eli ei kyllä kokonaan sään piikkiin mene. Tuo perä tuntuu kuitenkin vähän livakalta. Sekä jarruttaessa, että kiihdyttäessä. Jarruttaessa ongelman on mielestäni suurempi...Eteenpäin pääsee aina, mutta toisen peräkontista on ikävä ruveta peruuttelemaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hojo tuntuis olevan vanhan pätkä paten ja pitkän gr paten jälkeen melkoinen panssarivaunu liukkaalla joten talveks seisontaan,ei sellaisia renkaita ole ensinkään jotka toimis hojos (patrolleissa 33" mt)
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itellä oli blizzakin dzm kitkat kokoa 275/75 16" ja "panssarivaunu" pysy tiellä vaikka oli kuinka paha keli, suosittelen! eikä tarvii nastojen ropinaa kuunnella
![]() Mutta ne jarrut ekaks tasapainoon! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mahollisimman kapeat renkaat esim. hakkapeliitta 205 kapeena niin varmasti pitää kovalla lumella ja jäällä niin hyvin kuin talvirengas norminastoilla yleensä voi.
__________________
KYM |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Rengaspaineella on suuri vaikutus. Jos rengas on niin täynnä että se ei pullota niin ei se pidäkkään. Itsellä BFG AT 35" nastoitettuna ja ei voi moittia
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nytpä tuo tuntuu perä ihan hyvin toimivat. Jarruja olen tuossa pumppailut ja poleksinut. Olisiko jumia vaan ollu.
Hauskintahan tässä on, että kun yhdestä ongelmasta pääsee, niin toinen tulee tilalle. Ei suostu neliveto (nappi) menemään päälle kun pakkasta tuli enemmän ![]() Tähän kun vielä pistetään lisukkeeksi mönkijä, joka heitti öljyt pihalle, niin rattoisa viikonloppu on tulossa ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Ittellä on 285/75 nastarenkaat LC90:ssä ja pito on ollut aina varmaa lumessa ja jäällä, täysin huoletta on saanut heittää tilanteeseen kuin tilanteeseen. Eikä ne näytä yhtään liian leveiltä, päinvastoin, aika ujon näköinen 12.50" leveiden jälkeen. Mitä korkeampi profiili, sitä kapeampi kulutuspinta yleensä, varsinkin talvirenkaissa. Esim. tuon 285/75R16 Kumho KC11:n kulutuspinta on 22.5 cm leveä ja pihalla lojuvan 205/55R16 Blizzakin kulutuspinta on 19 cm leveä. Eli ei varmasti ole tollanen leveydeltään 22.5 cm liian leveä rengas talvikäyttöön reilusti yli 2 tonnin HoJon alle, jos 19 cm on tehtaan (myös talvirengas) koko Corollalle. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Omassa alla Maxxis Buckshot mudder 33/12.5/15 10" vanteella, paineet n. 1bar ja hyvin menee kesät talvet, talvella neliveto päällä jatkuvasti, helpottaa tuota hoijakan liikkeelle lähtöä liukkaalla..
Liiukas kelihän ei yllätä yleensä kuljettajaa vaan kuljettajan ajotyyli ylittää fysiikan lait ![]()
__________________
"Tuosta suon yli, että heilahtaa". Gen3 Pajero 3.2DI-D entiset: L200 Mitsuuppi 33" wrangler MT/R, betlokit, 3" alusta HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Buckshot mudder 33", TML12000 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Talvirenkaita:195-70-15c ja 225-75-16 | Nitsi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 06.03.2009 01:17 |
Ostetaan 9.5R 17.5 talvirenkaita | 33SD | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 30.11.2008 16:57 |
M:talvirenkaita 15" ja 16" | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 01.02.2008 22:06 | |
M:talvirenkaita vanteineen kesäksi... | arska4x4 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 06.05.2007 07:32 |
TALVIRENKAITA VANTEILLA | JAMANT | O/M/V Muut | 3 | 21.09.2005 07:58 |