Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2009, 19:01
Blis Blis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.09
Sijainti: Temmes
Viestit: 168
Perusasetus

tulipa vielä mieleen kun jarruista puhetta että onhan takajarrut suunnilleen tasapainossa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2009, 21:43
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Blis Näytä viesti
tulipa vielä mieleen kun jarruista puhetta että onhan takajarrut suunnilleen tasapainossa...
Keväällä kun katsastin, niin kyllä ne normeissa oli. Voi olla tilanne kyllä muuttunutkin, mistä näitä tietää.

Tuossa illemmalla ajellessani huomasin, että pysähtymisongelmaa ei enää oikeastaan ollutkaan siinä määrin, niin kuin aamulla. Keli vaihtelee kyllä, mutta aika rajut erot oli. Irtolunta oli kuitenkin aamulla ja illalla ja alusta oli tamppaantunut. Eli ei kyllä kokonaan sään piikkiin mene.

Tuo perä tuntuu kuitenkin vähän livakalta. Sekä jarruttaessa, että kiihdyttäessä. Jarruttaessa ongelman on mielestäni suurempi...Eteenpäin pääsee aina, mutta toisen peräkontista on ikävä ruveta peruuttelemaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2009, 22:40
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Hojo tuntuis olevan vanhan pätkä paten ja pitkän gr paten jälkeen melkoinen panssarivaunu liukkaalla joten talveks seisontaan,ei sellaisia renkaita ole ensinkään jotka toimis hojos (patrolleissa 33" mt)
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.11.2009, 12:56
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Itellä oli blizzakin dzm kitkat kokoa 275/75 16" ja "panssarivaunu" pysy tiellä vaikka oli kuinka paha keli, suosittelen! eikä tarvii nastojen ropinaa kuunnella

Mutta ne jarrut ekaks tasapainoon!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.11.2009, 13:56
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Mahollisimman kapeat renkaat esim. hakkapeliitta 205 kapeena niin varmasti pitää kovalla lumella ja jäällä niin hyvin kuin talvirengas norminastoilla yleensä voi.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.11.2009, 21:16
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Rengaspaineella on suuri vaikutus. Jos rengas on niin täynnä että se ei pullota niin ei se pidäkkään. Itsellä BFG AT 35" nastoitettuna ja ei voi moittia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.11.2009, 21:22
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Nytpä tuo tuntuu perä ihan hyvin toimivat. Jarruja olen tuossa pumppailut ja poleksinut. Olisiko jumia vaan ollu.

Hauskintahan tässä on, että kun yhdestä ongelmasta pääsee, niin toinen tulee tilalle. Ei suostu neliveto (nappi) menemään päälle kun pakkasta tuli enemmän Tähän tuossa jo katselin vastausta ja pitää viikonloppuna selvitellä sitäkin. Jos jaksaa.

Tähän kun vielä pistetään lisukkeeksi mönkijä, joka heitti öljyt pihalle, niin rattoisa viikonloppu on tulossa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.11.2009, 22:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Mahollisimman kapeat renkaat esim. hakkapeliitta 205 kapeena niin varmasti pitää kovalla lumella ja jäällä niin hyvin kuin talvirengas norminastoilla yleensä voi.
Ihan pikkusen dorkan näkönen HJ 205:lla! Joku raja sentään.

Ittellä on 285/75 nastarenkaat LC90:ssä ja pito on ollut aina varmaa lumessa ja jäällä, täysin huoletta on saanut heittää tilanteeseen kuin tilanteeseen. Eikä ne näytä yhtään liian leveiltä, päinvastoin, aika ujon näköinen 12.50" leveiden jälkeen.

Mitä korkeampi profiili, sitä kapeampi kulutuspinta yleensä, varsinkin talvirenkaissa. Esim. tuon 285/75R16 Kumho KC11:n kulutuspinta on 22.5 cm leveä ja pihalla lojuvan 205/55R16 Blizzakin kulutuspinta on 19 cm leveä. Eli ei varmasti ole tollanen leveydeltään 22.5 cm liian leveä rengas talvikäyttöön reilusti yli 2 tonnin HoJon alle, jos 19 cm on tehtaan (myös talvirengas) koko Corollalle.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.11.2009, 21:09
tkomulainen:n Avatar
tkomulainen tkomulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.09
Sijainti: SUKEVA
Viestit: 77
Perusasetus

Omassa alla Maxxis Buckshot mudder 33/12.5/15 10" vanteella, paineet n. 1bar ja hyvin menee kesät talvet, talvella neliveto päällä jatkuvasti, helpottaa tuota hoijakan liikkeelle lähtöä liukkaalla..
Liiukas kelihän ei yllätä yleensä kuljettajaa vaan kuljettajan ajotyyli ylittää fysiikan lait
__________________
"Tuosta suon yli, että heilahtaa".
Gen3 Pajero 3.2DI-D
entiset:
L200 Mitsuuppi 33" wrangler MT/R, betlokit, 3" alusta
HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Buckshot mudder 33", TML12000
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Talvirenkaita:195-70-15c ja 225-75-16 Nitsi O/M/V Renkaat ja vanteet 2 06.03.2009 01:17
Ostetaan 9.5R 17.5 talvirenkaita 33SD O/M/V Renkaat ja vanteet 0 30.11.2008 16:57
M:talvirenkaita 15" ja 16" O/M/V Renkaat ja vanteet 0 01.02.2008 22:06
M:talvirenkaita vanteineen kesäksi... arska4x4 O/M/V Renkaat ja vanteet 5 06.05.2007 07:32
TALVIRENKAITA VANTEILLA JAMANT O/M/V Muut 3 21.09.2005 07:58


Sivu luotu: 11:41 (GMT +2).