![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
mitäs eroa näillä eri kopilla on?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Vanhakoppanen on pyöree lamppunen ja Gen2 on uudempi ja lamput neliskanttiset, takana sähköllä 100% lukkoa, kierreperä
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
myös viimeset vanhakoppaset on kierrejousilla takana..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
2. koppasessa on tarjolla myös ns. Super Select nelivetoa, eli se tarkoittaa avattavaa keskilukkoa, joka keskilukko auki jakaa voimaa keskeltä viskolla. Tämä erittäin hyvä maantieneliveto/jatkuvaneliveto jota voi huoletta käyttää vaikka pinta on pitävääkin toisin kuin kiinteää. Ja toki kevyempi käännellä. Keskilukon voi sitten metsässä laittaa kiinni. SS-laatikossa eri jakolaatikkokin siis.
Se tehdas takaperän lukko toimii paineilmalla, kompressori toimii toki sähköllä. Sitten 2. koppasessa ei enää noita pienempiä laatikoita ole saatavana, vaan kaikki taitaa olla tukevampaa mallia. 2,8 koneisessa myös perät jne. tukevampaa mallia ja paljon muutakin tällaista pientä teknistä eroavaisuutta. Napalukkoja ei SS laatikollisessa myöskään ole vaan edessä alipaine vapautus. Paljon parempi kuin automaattinapalukot toimivuudeltaan. Sitten 2,8 kone on moottorina pidetty kestävämpänä/varmempana ja onhan siinä enempi kulkuakin. Tuo 2,5 on jo vähän laiskahko tuon painoiseen autoon. Käsittääkseni kaikissa 2. koppaisissa on takanakin kierrejouset. Sitten 2. koppaisissa on tehtaalta saanut huippumalleissa kaiken näköisiä erikoisvarusteita, kuten säädettävä jousitus. Sitä voi nostaa ja laskea autosta sisältä nappia painamalla. Eli siellä sähkömoottori säätää vääntösauvoja edessä ja takana muistaakseni jousen/iskarin kiinnityspistetä siirrellään. Jäykkyys säätö on toinen harvinainen varuste, soft, medium hard asetuksin. Maantiellä saa tasapainoa ja maastossa joustavuutta. Käsittääkseni tuo korkeussäätö on ollut todella harvinainen Suomimalleissa. Säädettäviä iskareita sen sijaan näkyy jonkun verran mutta sitten kun sellainen hajoaa niin tulee kallis lysti korjata. Sehän se on aina ongelma näissä hienoissa järjestelmissä, ei halpoja korjata. Tulikohan siinä kaikki. Voi niissä olla vielä muutakin eroa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Eli olenko näiden kommenttien mukaan ymmärtänyt että tämä vanhempi malli on ihan turha? Vai onko siitä rakentelun pohjaksi. Nuo uudempi koppaset tahtoo olla vähän hinnakkaampia.
Niin ja mitenkä noille vakiovanteille saa uutta ja isompaa kumia vai joutuuko uusimaan vanteet? Viimeksi muokannut Ryyppyde : 09.11.2009 11:55 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ei se ihan turha oo, kyllä sillä ajelee ja voi kevyesti metsänpuolellekin eksyillä. Ja on varsin edullinen ylläpidettävä, kaikkia osia löytyy käytettynä ja uutena...
Kevyt korotus on helppo toteuttaa ja 31" kumit sopii kyllä ilman korotustakin (ei kylläkään vakio vanteilla) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
kyllä sillä pajerolla pääsee siinä kun hiluxilla ja patrollillakin kun vaan osaa sillä ajaa.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Offipajero | Pajatso | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.08.2008 15:54 |
| TAGien käyttö | offroadjouni | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 0 | 08.06.2008 08:53 |
| Anustappi ja sen käyttö | Laskos | Bees & Honey | 16 | 16.11.2007 11:03 |
| vinssiköyden käyttö | krisu | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2006 20:32 |
| Pyöräilykypärän käyttö | Lars | Outdoor hobbies | 0 | 15.07.2002 13:17 |