Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2009, 20:37
Ryyppyde:n Avatar
Ryyppyde Ryyppyde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 115
Perusasetus

mitäs eroa näillä eri kopilla on?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2009, 21:15
-pajero- -pajero- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 506
Perusasetus

Vanhakoppanen on pyöree lamppunen ja Gen2 on uudempi ja lamput neliskanttiset, takana sähköllä 100% lukkoa, kierreperä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2009, 21:15
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

myös viimeset vanhakoppaset on kierrejousilla takana..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.11.2009, 08:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Lightbulb

2. koppasessa on tarjolla myös ns. Super Select nelivetoa, eli se tarkoittaa avattavaa keskilukkoa, joka keskilukko auki jakaa voimaa keskeltä viskolla. Tämä erittäin hyvä maantieneliveto/jatkuvaneliveto jota voi huoletta käyttää vaikka pinta on pitävääkin toisin kuin kiinteää. Ja toki kevyempi käännellä. Keskilukon voi sitten metsässä laittaa kiinni. SS-laatikossa eri jakolaatikkokin siis.

Se tehdas takaperän lukko toimii paineilmalla, kompressori toimii toki sähköllä.

Sitten 2. koppasessa ei enää noita pienempiä laatikoita ole saatavana, vaan kaikki taitaa olla tukevampaa mallia. 2,8 koneisessa myös perät jne. tukevampaa mallia ja paljon muutakin tällaista pientä teknistä eroavaisuutta.

Napalukkoja ei SS laatikollisessa myöskään ole vaan edessä alipaine vapautus. Paljon parempi kuin automaattinapalukot toimivuudeltaan.

Sitten 2,8 kone on moottorina pidetty kestävämpänä/varmempana ja onhan siinä enempi kulkuakin. Tuo 2,5 on jo vähän laiskahko tuon painoiseen autoon.

Käsittääkseni kaikissa 2. koppaisissa on takanakin kierrejouset.

Sitten 2. koppaisissa on tehtaalta saanut huippumalleissa kaiken näköisiä erikoisvarusteita, kuten säädettävä jousitus. Sitä voi nostaa ja laskea autosta sisältä nappia painamalla. Eli siellä sähkömoottori säätää vääntösauvoja edessä ja takana muistaakseni jousen/iskarin kiinnityspistetä siirrellään. Jäykkyys säätö on toinen harvinainen varuste, soft, medium hard asetuksin. Maantiellä saa tasapainoa ja maastossa joustavuutta. Käsittääkseni tuo korkeussäätö on ollut todella harvinainen Suomimalleissa. Säädettäviä iskareita sen sijaan näkyy jonkun verran mutta sitten kun sellainen hajoaa niin tulee kallis lysti korjata. Sehän se on aina ongelma näissä hienoissa järjestelmissä, ei halpoja korjata.

Tulikohan siinä kaikki. Voi niissä olla vielä muutakin eroa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.11.2009, 11:51
Ryyppyde:n Avatar
Ryyppyde Ryyppyde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 115
Perusasetus

Eli olenko näiden kommenttien mukaan ymmärtänyt että tämä vanhempi malli on ihan turha? Vai onko siitä rakentelun pohjaksi. Nuo uudempi koppaset tahtoo olla vähän hinnakkaampia.

Niin ja mitenkä noille vakiovanteille saa uutta ja isompaa kumia vai joutuuko uusimaan vanteet?

Viimeksi muokannut Ryyppyde : 09.11.2009 11:55
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.11.2009, 20:06
sds500 sds500 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 194
Perusasetus

Ei se ihan turha oo, kyllä sillä ajelee ja voi kevyesti metsänpuolellekin eksyillä. Ja on varsin edullinen ylläpidettävä, kaikkia osia löytyy käytettynä ja uutena...
Kevyt korotus on helppo toteuttaa ja 31" kumit sopii kyllä ilman korotustakin (ei kylläkään vakio vanteilla)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.11.2009, 20:33
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

kyllä sillä pajerolla pääsee siinä kun hiluxilla ja patrollillakin kun vaan osaa sillä ajaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Offipajero Pajatso O/M/V Ajoneuvot 0 06.08.2008 15:54
TAGien käyttö offroadjouni Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 0 08.06.2008 08:53
Anustappi ja sen käyttö Laskos Bees & Honey 16 16.11.2007 11:03
vinssiköyden käyttö krisu Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2006 20:32
Pyöräilykypärän käyttö Lars Outdoor hobbies 0 15.07.2002 13:17


Sivu luotu: 21:29 (GMT +2).