Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2009, 08:02
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offijädä Näytä viesti
Onko kellään sattunu samanlaista vikaa kohdalle.

Kun vauhti kasvaa lähelle 60 km/h nii kuskin eturengas alkaa vispaamaan nii et pakko on pysähtyä ennen kun vispaus loppuu.

Eli käytännössä ei pysty ajamaan ollenkaan kun ravistus alkaa heti
Aloitampa uudelleen tähän viestiketjuun vastaamisen.
Minulla kävi täysin vastaavasti omassa XJ ja tein seuraavasti:
Ostin (ohjaus)iskarin Offivarusteesta.
Asensin sen paikoilleen, ennen asennusta otin vanhan pois.
Yllämainittua ongelmaa ei ole sen jälkeen tapahtunut koskaan.

Joskus muinoin ZJ:ssäni SS LTB renkaat aiheutti lievemmän woblauksen, eli ei tarvinut pysähtyä, vaan
riitti kun vauhdin nosti pois woblaus alueelta tai sitten vain antoi woblauksen woblauttaa.
Tähänkin vaihdoin ohjausiskarin ja olin sen jälkeen erittäin tyytyväinen.

Toivottavasti kirjoitin nyt ymmärrettävästi.


Viimeksi muokannut Joukka : 08.11.2009 08:05 Perustelu: hienosäätöä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2009, 12:04
Offijäbä:n Avatar
Offijäbä Offijäbä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.02.08
Sijainti: Kaavi
Viestit: 709
Perusasetus

No nyt alkaa hahmottua mistä se ravistus johtuu.
Eli pankkitilillä ei ole tarpeeksi rahaa ostaa kaikkia uusia tuki/ohjausvarsia.

Tosiaan autoa on korotettu ihan varmaan se 6" tai jopa yli en oo mitannu kuhan vaan renkaat sopii alle nii hyvä on

Ja kaikki akselin osat on muuten vakioita paitsi alatukivarsia on vahvistettu ja muutettu nii et korotus on mahdollista.

Pandhard tangon paikkaa on muutettu et akseli on keskellä autoo ja aurauksen säädin nolliin.

Eli pitää rueta tekemään säädettävat tukivarret nii sillä pitäs asettua.
__________________
On se kone ( ainakin joskus )
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2009, 12:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Nojoo, siitä lähtisin liikkeelle. Lisäksi 6" korotuksella tukivarsien kulma on jo aika helvatan jyrkkä, eli suosittelisin melkein pientä korotuksen tiputusta tjsp.. 35" renkaat mahtuu hyvin pyörimään jo 3-4" korotuksella, kunhan avartaa kaaria sopivasti. Pysyy jeeppi paremmin pystyssäkin ja oikeastaan kulkee niin tiellä kuin metsässä paremmin Mutta ihan varma lähtökohta ton verta korkealla autolla on säädettävät tukivarret ylös ja alas niin saa akselin pituussuunnassa oikeaan kohtaan, ja että saa säädettyä pinionikulman/ casterin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
Toivottavasti kirjoitin nyt ymmärrettävästi.
Ehkä mulle ei vaan ihan auennut tuohon aikaan sunnuntaiaamuna luettuna
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.11.2009, 17:16
Offijäbä:n Avatar
Offijäbä Offijäbä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.02.08
Sijainti: Kaavi
Viestit: 709
Perusasetus

Ravistu saatu kuriin Ohjaus iskarin kiinnitys oli puutteellinen joten korjasin sen ja säädin pelkästään kuskin puolen aurausta 5mm sisään päin eli suht halvalla pääsin =)
__________________
On se kone ( ainakin joskus )
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.11.2009, 21:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Miten säädetään pelkästään kuskin puolen aurausta?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2009, 10:31
Offijäbä:n Avatar
Offijäbä Offijäbä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.02.08
Sijainti: Kaavi
Viestit: 709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Miten säädetään pelkästään kuskin puolen aurausta?
Otin kuskinpuolen raidetangon pään olkavarresta irti sit pyöritin vaan sitä kuskin puoleista niveltä raidetangossa. Apumiehen puoli pysy paikallaan.

Toki säätyhän se varmaan vahä apparin puoleltakin mut yritin säätä perinteisellä tavalla eli raidetankoa pyörittämällä mut se ei auttanut vaikka säädin useita kertoja moneen eri asentoon.

Nyt on hyvä ajaa kun säädin pelkästään toistapuolta.

Tämä olis myynnissä.





__________________
On se kone ( ainakin joskus )

Viimeksi muokannut Offijäbä : 19.11.2009 10:41
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2009, 12:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offijädä Näytä viesti
Otin kuskinpuolen raidetangon pään olkavarresta irti sit pyöritin vaan sitä kuskin puoleista niveltä raidetangossa. Apumiehen puoli pysy paikallaan.
No mut, meinaaks sä että kun laittaa raidetangon takas paikalleen niin se apparin puolen rengas pysyy paikallaan nojoo, nyt loppu nämä mun ala-arvoisen surkeat vitsit.. Hyvä että pelittää nyt.


Tosin tosta kuvasta huomaa hyvin että on akseli turhan takana. Tollasella korotuksella alatukivarsien tarttis olla edessä n.3cm pidemmät kuin alunperin että akseli olisi alkuperäisellä paikalla. Ja sitten taas että casteri ja pinionikulma olisi kohdallaan niin ylätukivarret tarttis olla reilun sentin pidemmät. Ihmettelen suuresti jos ei etukardaani täristä ollenkaan..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King cap täristää pesuvi Tekniikka & Jutustelu 4 23.01.2009 17:29
Jos auto tuntuu liian leveältä... TimoV Linkit 4 24.01.2008 01:30
Roki täristää edelleen nelivedolla dieselmoottori Tekniikka & Jutustelu 0 12.12.2006 16:16
HILUXI TÄRISTÄÄ?? Tekniikka & Jutustelu 12 26.07.2006 19:14
Sukisuki täristää geswas Tekniikka & Jutustelu 17 23.03.2005 17:32


Sivu luotu: 02:55 (GMT +2).