![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Minulla kävi täysin vastaavasti omassa XJ ja tein seuraavasti: Ostin (ohjaus)iskarin Offivarusteesta. Asensin sen paikoilleen, ennen asennusta otin vanhan pois. ![]() Yllämainittua ongelmaa ei ole sen jälkeen tapahtunut koskaan. Joskus muinoin ZJ:ssäni SS LTB renkaat aiheutti lievemmän woblauksen, eli ei tarvinut pysähtyä, vaan riitti kun vauhdin nosti pois woblaus alueelta tai sitten vain antoi woblauksen woblauttaa. Tähänkin vaihdoin ohjausiskarin ja olin sen jälkeen erittäin tyytyväinen. Toivottavasti kirjoitin nyt ymmärrettävästi. ![]()
Viimeksi muokannut Joukka : 08.11.2009 08:05 Perustelu: hienosäätöä |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No nyt alkaa hahmottua mistä se ravistus johtuu.
Eli pankkitilillä ei ole tarpeeksi rahaa ostaa kaikkia uusia tuki/ohjausvarsia. Tosiaan autoa on korotettu ihan varmaan se 6" tai jopa yli en oo mitannu kuhan vaan renkaat sopii alle nii hyvä on Ja kaikki akselin osat on muuten vakioita paitsi alatukivarsia on vahvistettu ja muutettu nii et korotus on mahdollista. Pandhard tangon paikkaa on muutettu et akseli on keskellä autoo ja aurauksen säädin nolliin. Eli pitää rueta tekemään säädettävat tukivarret nii sillä pitäs asettua.
__________________
On se kone ( ainakin joskus ) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nojoo, siitä lähtisin liikkeelle. Lisäksi 6" korotuksella tukivarsien kulma on jo aika helvatan jyrkkä, eli suosittelisin melkein pientä korotuksen tiputusta tjsp.. 35" renkaat mahtuu hyvin pyörimään jo 3-4" korotuksella, kunhan avartaa kaaria sopivasti. Pysyy jeeppi paremmin pystyssäkin ja oikeastaan kulkee niin tiellä kuin metsässä paremmin
![]() Ehkä mulle ei vaan ihan auennut tuohon aikaan sunnuntaiaamuna luettuna ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ravistu saatu kuriin Ohjaus iskarin kiinnitys oli puutteellinen joten korjasin sen ja säädin pelkästään kuskin puolen aurausta 5mm sisään päin eli suht halvalla pääsin =)
__________________
On se kone ( ainakin joskus ) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Miten säädetään pelkästään kuskin puolen aurausta?
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Otin kuskinpuolen raidetangon pään olkavarresta irti sit pyöritin vaan sitä kuskin puoleista niveltä raidetangossa. Apumiehen puoli pysy paikallaan.
Toki säätyhän se varmaan vahä apparin puoleltakin mut yritin säätä perinteisellä tavalla eli raidetankoa pyörittämällä mut se ei auttanut vaikka säädin useita kertoja moneen eri asentoon. Nyt on hyvä ajaa kun säädin pelkästään toistapuolta. Tämä olis myynnissä.
__________________
On se kone ( ainakin joskus ) Viimeksi muokannut Offijäbä : 19.11.2009 10:41 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tosin tosta kuvasta huomaa hyvin että on akseli turhan takana. Tollasella korotuksella alatukivarsien tarttis olla edessä n.3cm pidemmät kuin alunperin että akseli olisi alkuperäisellä paikalla. Ja sitten taas että casteri ja pinionikulma olisi kohdallaan niin ylätukivarret tarttis olla reilun sentin pidemmät. Ihmettelen suuresti jos ei etukardaani täristä ollenkaan.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King cap täristää | pesuvi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.01.2009 17:29 |
Jos auto tuntuu liian leveältä... | TimoV | Linkit | 4 | 24.01.2008 01:30 |
Roki täristää edelleen nelivedolla | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.12.2006 16:16 |
HILUXI TÄRISTÄÄ?? | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 26.07.2006 19:14 | |
Sukisuki täristää | geswas | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 23.03.2005 17:32 |