![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#177
|
||||
|
||||
![]() ilmanputsarii
ostin voitelukeskukselta fleetguard AH 19037 "tuuning" suodattimen
![]() jos joku kattelee kalliimpia street hyper tunin suodattimii ni tuos on hyvä vaihtoehto ja jos kuva hämää ni samankokoinen kun 10l ämpäri suodatin pahvin paksuus reilu 5cm jos sen voi noin ilmaista. käytetään ainakin ramin virityskäytös Viimeksi muokannut tdi : 06.11.2009 18:14 |
#178
|
||||
|
||||
![]()
Tuo iso greeni mikä mulla on makso 80 euroa
![]() edit. tuosta näkee vähä kokoa http://kuvablogi.com/nayta/prev/img979912.jpg
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#179
|
||||
|
||||
![]()
joo o ei varmaan huono vaihtoehto tuokaan kun sen 100 maksa jos hakee mutta postitusmaksaa
![]() otin vielä muutaman kuvan miltä se suurinpiirtein paikalla näyttää |
#180
|
||||
|
||||
![]()
kylkipakoputkee oon tässä suunnitellu ja yhtä patenttii jo kokeilin mutta tuli liian hiljanen niin aattelin kokeilla sitä systeemii et putkeen niitä hahloja ja lyö lyttyyn sit isompi putki päälle niinku täällä palstalla jollain jo olikin.
eli 3 tuumanen ton sisällä ja 4 tuumaset kuoret ![]() ![]() |
#181
|
||||
|
||||
![]()
Joko hojolla on ajeltu? Raporttia kehiin herääkö tommonen hevosenpään kokonen ahdin mitenkään (saattaa matkahuollossa ootella vähän vastaavankokonen garretti
![]() |
#182
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() eimuutaku karretti paikalleen ja kokeilemaan ![]() |
#183
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
MAASTURISTIT RY Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins EX: BJ-42 4.0l diesel (2H). |
#184
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#185
|
||||
|
||||
![]()
nonni taas jotaki
vähän päästaas testailee takavedolla ja ilman coolereita ym kunnon ahtoletkuja.. kyllähän se pelittää ja voimaakin on ja viheltääki mukavasti mut aika ylhäältä se herää ![]() Mutta kun herää niin sitte lähteekin peräalta ja tuntuu et kädet loppuu kesken ihan jopa kuivalla asfaltillakin ![]() ![]() tilasin silikoonimutkat ja sellaset rosteriputket johon on tehty se pyöristys päähän.. tästä tuli lowrideri menoloppu ku perä otti maahan eli joutuu seuraavaks korottaa xD tuollanen putki räpellys joka sekin on aika alhaalla ![]() ja siin vielä muutama huonompi kuva jos kiinnostaa Viimeksi muokannut tdi : 14.11.2009 18:21 |
#186
|
||||
|
||||
![]()
tänään tehty sammutin, hehkut napista, öljynpainevalo asennetty, kiekka ja nopeusmittari otettu 61:stä. + isompi alipaine säiliö 61:sestä jonka yhdistin T haaroilla kun ei oo tuos kytkin tehostajaa.
mut on sellanen vittumainen ongelma ajovalojen kanssa, jota ei ollut ennen koneen vaihtoa (muistaakseni). parkitpäällä kaikki valot (paitsi oikea takaparkki joka on palanut) toimii vilkut ym. muttakun pistä ajo/kaukovalot päälle niin vasemmanpuolen ajovalo palaa himmeästi oikea kirkkaasti lisäksi vasemmanpuolen kaikki vilkut palaa yhtäaikaa. avaimesta kun kääntää virrat niin himmenee entisestään. oikeapuoli ei reagoi tähän mitenkään palaa kirkkaasti ja oikeanpuolen vilkut toimii. vikaa koitettu etsiä: lamppua vaihtamalla ei vaikuta (jos olis oikarissa), kaikki näkyvät liittimet putsattu ja ruikittu komponenttien puhdistus ainetta -> konehuoneesta, kuskin jalkotilasta apukuskin jalkotilasta, releiden kannat putsattu, akunnavat putsattu, maapiuhojen aluset putsattu, vaihdettu huonon näköisiä johtoja (osa oli melkein poikki), apikoita vaihdettu, sulaketaulu putsattu. oon koittanu ettii hankautuneita johtoja ja muita epämääräsyyksiä mutta ei.. onko kellään ollu samanlaista vikaa koitin käyttää hakuu mut en löytäny aiheesta sen parempaa tietoo.. oisko sieltä joku rele mennyt? mitkä releet nuihin ajovaloihin vaikuttaa ? |
#187
|
|||
|
|||
![]()
onko tos kolmen tuuman putki
|
#188
|
||||
|
||||
![]() jep
Tekniikkaa laiteltu tosissaan ja putkesta ollaan kiinnostuneita.
![]() ![]()
__________________
"samallainen mustaromutojota kuin meillä" |
#189
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mut enemmän kiinnostaa noi valot. niin ja mitä öljyä kuuluu/parhaaks todettu 61? on muuten sellanenkin ongelma en tiedä valehteleeko öljynpainemittari vai mikä perkele onko pumppu sökö kun ajoin tuolla joku puolisentuntia (koneen kuumaks) niin öljynpaine mittari laskee tyhjäkäynnillä ihan alas muttamerkkivalo ei kuitenkaan syty. silloin ku oli kone auki ja mittailin välyksiä niin en niissa pumpun osissa nähnyt suuria kulumisia aattelin että se on ihan okei. kylmänä kun käynnistää mittari pomppaa heti sinne kehen viivan ylätasoon ja pysyy siellä mutta ku normaali lämmöt saavuttaa niin laskee alarajaan ? voiko se johtuu öljyistä ku pistin vaa jotaki diiseli öljyy mitä tallista löysin (tarkotuksena oli vaan koekäyttää nillä) tais olla jotain shellin 15-40. öljyä oli hieman yli alarajan nyt lisäsin ylärajaa mut en sitte senjälkeen testannu.. kokeilin 61:Sen öljynpaine mittariiki mut se ei taida toimia ollenkaa ![]() eli missä vika pikkusen vituttaa jos nyt kilkkaa...? eikös useemmiten kylmänä oo ongelmii öljynpaineiden vanssa vai miten se oli? vai voiko väärä öljy mennä nii notkeeks lämpösenä että se pumppu ei saa tehtyy painetta? käyn ensviikolla mekaanisen mittarin niin saa varmuutta luin että tuo kellon kalvo tuppaa venähtää ettei näyttäs oikeeta.. mitkä ne raja arvot oli kun niitä en löytänyt ? Viimeksi muokannut tdi : 15.11.2009 23:13 |
#190
|
||||
|
||||
![]()
Mulla 61:ssä paineet kylmänä n. 1/3 osaa mittarin skaalasta ja lämpimänä ei juurikaan nouse viisari tyhjäkäynnillä. Näin ollut jo yli 5 vuotta ja jotain 100tkm Öljy TB diamont. Ja vielä toimii. Laita viisari mittari niin tiedät mitä odottaa.
__________________
"samallainen mustaromutojota kuin meillä" |
#191
|
|||
|
|||
![]()
samaa näyttelee öp-mittari omassa kuusykkösessä, öljynä rally formula 5w-50 täyssyntiset...
|
#192
|
|||
|
|||
![]() öljyt
tämä ölppä asiahan on kans semmonen josta voi väitellä ikuisuuden.
mutta kun noita tosi moottorin koneistajilta kysyy niin melkein aina vastauksena on että ei mitään täys synteettistä turbo koneisiin. varsinkaan diisseleihin. koska täyssynteettiset öljyt ovat menettäneet öljykalvon paksuutensa kun niitä on käsitelty kylmän kestoon ja toisekseen ne rikkovat kaikki stefat ja tiivisteet. joten parhaiten sen moottorin saa hajalle sillä kun kaataa täysynteettiset koneeseen. kannattaa ennemmin käyttää 10/30 tai 15/40 mineraali turbodiesel öljyä. ns: raktoriöljyä. öljynpaineet pysyy parempina ja voitelukalvon paksuus on paljon parempi kuin täysynteettisissä. tottakai niillä mineraali öljyillä saa moottorin rikki jos tyhymänä haluaa paukkupakkasella lyödä lämän tiskiin kylmänä. mut järkevällä käytöllä moottorin ikä on paljon pidempi. |
#193
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#194
|
|||
|
|||
![]() ainakin hetkeksi
käynti paranee siksi koska täyssynteettinen on niin lirua ettei se yhtään ahdista konetta. kuten jo sanoin tästä voi väitellä vaikka maailman tappiin asti. on asiasta ihan päteviä testejäkin tehty. ja ne osoittavat saman. täyssynteettinen on niin kutsuttu HELPPO öljy ihmisille jotka eivät jaksa taikka osaa käyttää konetta oikein. tälläistä käyttö useimmiten on ja siksi on todettu että täyssynteettisillä kone kestää paremmin varsinkin kun öljynvaihtovälit venyy pitkiksi. mutta pisin moottorin käyttöikä saavutetaan mineraaliöljyillä.
|
#195
|
||||
|
||||
![]()
Minä uskoin koneistajaa ja laitoin nesteen 15/40 samaa mitä metsäkoneet ym. raskaskalusto käytää ja paineet ajossa kylmänä 6bar ja kuumana 4bar ja tyhjäkäynti 1bar paremmalla puolella.Näillä mennään ympäri vuoden.Mutta nämä ovat niitä maku asioista ei voi kiistellä juttuja.
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää... |
#196
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
edit. niin ja tuo delvaccihan on tuommosta ihan "tavallista" öljyä myöskin
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. Viimeksi muokannut Turpo-Urpo : 16.11.2009 22:25 |
#197
|
||||
|
||||
![]()
tuli kaikki coolerin asennus osat ja vähä ylimääräsiiki pätkii ja ahtopaineensäädin€€€€€. umuri polyuretaaniputkee ostin ilmanputsarille 4" ja sit 15/40 turbo lxd nesteen öljyy, snorkkeliks ajattelin turbon esi syksloni 4.5" pitää vielä kotelo värkkäillä tuolle suodattimelle.€€€ nii ja pakopaine mittarille ostin sellasta putkee jossa on jäähdytysrivat, ahtopainemittariks teollisuusmittari ja samoin pakopaine. turbo timmeri on jo hommattu
|
#198
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#199
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() täs muutama kuva kävin jo asentelee. on nii hyvä matikkapääkin ni 3 klemmarii jäi puuttuu ![]() niin ja tuli tilattuu kyyhdytysauton skuuppi sellanen pitkä ni pitäs saada turbo piiloon ![]() tähän tyyliin se tulee olee.. en tiedä mahtuuks mitää koteloo tekee pitää ainakin joku lämpö pelti tehdä jos ei muuta.. |
#200
|
||||
|
||||
![]()
Tota kurttuputkea ei kannata laittaa ku noissa tahtoo olla todella huono virtaavuus noitten kurttujen takia
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Dodge RAM W250 4x4 Extended Cab 1992 Cummins 5,9TD | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.07.2008 13:34 |
Myydään MerCruiser (Cummins) D-Tronic 4,2 L Turbodiesel vm.2003 | Unregistered | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 15.06.2008 12:50 |
M: Dodge 2500 cummins 5.9 | Killer-Wo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 06.03.2008 13:51 |
m:alut japanin jaollaMYYTY | vertti | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 22.12.2007 21:53 |
Dodge Ram 2500 4x4 -95 Cummins | O/M/V Muut | 6 | 11.08.2005 22:27 |