![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No niin, projekti edistyy hieman muiden projektien ohella.
Purkaminen on ollut hyvää terapiaa rikkoutuneelle kylkiluulle, oikein nauratti tai ainakin vedet oli sillmissä ![]() Jos ei tässä autossa olisi muutama euroa kiinni, olisin sen jo haudannut lähimpään maakuoppaan. Joka toinen pultti tai ruuvi täysin ruostunut/hapettunut kiinni, ja tässä autossahan niitä riittää. Kesti ikuisuuden irroittaa istuinten alla oleva koriosa, takalava oli taas sikäli vit..umaisempi että perävaunun paineimajarruille oleva kompura ja letkut oli kiinnitetty suoraan lavaan, kompura painaa vielä ihan kohtuullisen paljon. Helvetin älykästä ja tässä kunnossa kun en voi mennä auton alle makaamaan niin välillä varmasti näytti siltä että yritän tanssia lavan kanssa. Lopulta kuitenkin kaikki letkut ja johdot poikki, kompura on ihan laatuvehje (Wabko lukee kyljessä) mutta sen kiinnikkeet hitsattu samoin kuin paineilmasäiliö runkoon kiinni. ![]() ![]() Varauduin etulokasuojien irroitukseen tsekkaamalla netistä miten muut sen tekivät, ohjeet olivat vain sellaiset että jäähdytin pitää irroittaa - ei pidä paikkaansa vaan auton voi pitää yhä ajokunnossa: ![]() Kojelauta ja tulipeltihässäkkä pitää vielä irroittaa, mikä on varmasti päivän homma. Autossa kun vaihtuu väri niin "pakko", valkoinen sopii paremmin johonkin jääkaappiin tai mikroaaltouuniin. Tuossa lämmityslaitteessa on jonkinlainen suunnitteluvirhe, on nimittäin niin ruostunut etten pystynyt edes työkaluilla pyörittämään... Huomaa sen kulma, oikein mukava veden kerääjä ![]() ![]() Runko on oikeasti aika hyvässä kunnossa, ainoat isommat ruosteet olivat siinä kohtaan mihin joskus oli hitsattu paineilmasäiliö - sain kuitenkin ruosteviat korjattua suht helposti. Tämä on HD-malli, joten en osaa sanoa onko rungossa mitään eroa tavalliseen vai onko ero vain jousituksessa?: ![]() Likainenhan tuo on, mutta ehjä kuitenkin: ![]() ![]() Nyt on suunnitelmat jatkon suhteen selkeytyneet hieman, eli tilasin Islannista superleveät lokasuojan levikkeet - hirveän haeskelun jälkeen löytyi toimittaja. Tarkoitus on rakentaa Rooveri samalla tavalla kuin siellä tehdään, eli renkaiksi 35-38" pallot ja leveyttä tulee renkaisiin 15.5". Lantikkaan ei oikein tahdo löytyä korotussarjoja paitsi 2" asti ja nyt olisi tarkoitus korottaa 4". Tämähän tarkoittaa sitä että joudun pudottamaan koko jousitusta sen verran alaspäin, samalla pitää vähän tutustua noihin kardaanikulmiin, eli erilaiset nivelet pitää hommata jne. jne. Toinen vaihtoehto olisi pistää porttaalit, mutta täältä ei oikein saa kuin Unimogin akseleita. Hintaa tulee ja niissä on kuulemma aika tiuhat välitykset. Lets see. Jos menee liian vaikeaksi (tämä kun on lyhyt malli ja kulmat saattaa tulla liian jyrkiksi) täytyy pysyä 35" renkaissa, niihin riittänee 2" korotusta (tai ehkä HD-jousituksella ei yhtään). Koria joutunee leikkelemaan aika ankarasti, mutta se ei pelota - päinvastoin... ![]() No tältä jos se näyttäisi jonain päivänä, kuvassa juuri nuo samat levikkeet: ![]() ![]() Niin tää tulee vielä rekisteriin ja kilometrejä vuodessa max. 2000km, joten en paljoa välitä käytännöllisyydestä tms. seikoista.
__________________
Uutiset kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja. Viimeksi muokannut Sisu AH-45 : 03.11.2009 20:42 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|