Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.10.2009, 13:05
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

nyt olis sen automaattilaatikon sähköjen teko, tässä kuva laatikon sähköpoksista ja takapään muodoista.
Seuraavat päivät saa leikkiä peltiseppää. moottorin koteloinnissa joutuu käyttään vähän pieniä peltilappua joissain paikoin.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Valokuva260.jpg‎
Views:	372
Size:	91,3 Kt
ID:	8823   Click image for larger version

Name:	Valokuva261.jpg‎
Views:	374
Size:	87,2 Kt
ID:	8824   Click image for larger version

Name:	Valokuva263.jpg‎
Views:	608
Size:	91,0 Kt
ID:	8825  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.10.2009, 14:26
MOS:n Avatar
MOS MOS ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: .Kangasala
Viestit: 533
Perusasetus

Jokos maastoon pääsy rupee häämöttään.... loppukiri päälle
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2009, 19:04
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

koneen pellitykset olisi hahmolla ( on meinaan hiukan hankalaa koittaa tehdä isommasta palasta kun noita kulmia on joka suuntaan)

koitetaan tän vuoden puolella saada valmiiksi
eipä tossa nyt hirveesti enää olisi isoimpina kardaanit, pakoputken alku-osa, pohjapanssari
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Valokuva0044.jpg‎
Views:	1190
Size:	92,4 Kt
ID:	8914   Click image for larger version

Name:	Valokuva0043.jpg‎
Views:	1277
Size:	94,3 Kt
ID:	8915  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.11.2009, 18:06
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

TAAS hukku kipinä johonkin vidddu!!
no ehdittiin kuitenkin toteamaan että volkkarin oma tehostimen pumppu riittää mainiosti orbi ohjaukseen.

periaatteessa kardaanien valmistus ja KIPINÄN löytäminen niin olisi koeajon paikka.
olisko mikki:llä niitä laatikon sähkökuvia?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2009, 11:24
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FROM Näytä viesti
TAAS hukku kipinä johonkin vidddu!!
021905106 Ignition transformer (puola)319,64€ (tilaustavaraa)
021906433C Engine speed sensor 134,20€ hyllytavaraa (saadaan tarvikkeenakin 121,60€ Bosch) --> näitä on aika paljon mennytkin...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.12.2009, 11:17
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeamEetu Näytä viesti
nyt olis sen automaattilaatikon sähköjen teko, tässä kuva laatikon sähköpoksista
Moottorin tyyppi löytyi, ja se onpi AAA, eli 128kW 2729cc 6mukinen pärräin...
Laatikko ohjainlaitteen perusteella 4vaihteinen 01MF ja tyyppi olisi sitten jokin näistä:
- CLB
- DLL
- DMA
- DNT

Katotko askista mikä on tyyppi, niin saadaan sen perusteella kytkentäkaavio (oikean laatikon mukaisesti)...

Sen jälkeen suunnitellaan mistä saadaan sitten muovia kuparinauhan päälle
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2009, 19:53
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Moottorin tyyppi löytyi, ja se onpi AAA, eli 128kW 2729cc 6mukinen pärräin...
Laatikko ohjainlaitteen perusteella 4vaihteinen 01MF ja tyyppi olisi sitten jokin näistä:
- CLB
- DLL
- DMA
- DNT

Katotko askista mikä on tyyppi, niin saadaan sen perusteella kytkentäkaavio (oikean laatikon mukaisesti)...

Sen jälkeen suunnitellaan mistä saadaan sitten muovia kuparinauhan päälle
CLB näyttää olevan

mites, pystyykö tota puolaa mitenkään tarkistaan onko vika siinä vai jossain muualla?
(motonetissä olis 230€ puolayksikkö)


tulee siis yksi kipinä sen jälkeen kuollutta

Viimeksi muokannut FROM : 01.12.2009 20:56
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.12.2009, 21:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Katoppa ettei puola ole halki mistään.
Ja kipina voi myös hukkua jos ei HALLi anturi toimi. Vikakoodeissa tuo engine speed sensor-vika tulee todella usein jos vikakoodit lukee kun moottori ei käy. Eli ei välttämättä ole siellä vika.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.12.2009, 13:50
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ja kipina voi myös hukkua jos ei HALLi anturi toimi.
Mikäs sen rikkois???? hajoo ainoastaan jos MEKAANISESTI rasitetaan, eikös... Joten kiitos nyybille "tiedosta"

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Vikakoodeissa tuo engine speed sensor-vika tulee todella usein jos vikakoodit lukee kun moottori ei käy.
Terävä havainto tämäkin.... Mites sitten kun STARTTIMOOTTORI pyörittää konetta?????

Jos on helposti katottavissa, niin kampiakselin asentotunnistin ekax (onko "jauhetta" tunnistimen päässä), sitten nokalta HALL:n liitin ja mitaa jännite ja maadoituksen signaali --> ÄLÄ AVAA nokan anturin koppaa, sillä siinä hajoaa kaikkein eniten antureita!

Mittaappas ihan piruuttain puolan +napajännite, joskus ollut tapauksia, jotta jännite ollut +5-8voltin alueella... ja sen takia ei kipunoita synny

Huomenna laitan hommista privaa kun pääsen taas toimistolle...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.12.2009, 16:37
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

TAAS KIPINÖI sytytysksikön vaihdolla ratkes.. (onneksi)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.12.2009, 23:06
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Taas säkenöi! Hyvä
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.01.2010, 16:35
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Mikäs sen rikkois???? hajoo ainoastaan jos MEKAANISESTI rasitetaan, eikös... Joten kiitos nyybille "tiedosta"



Terävä havainto tämäkin.... Mites sitten kun STARTTIMOOTTORI pyörittää konetta?????

Jos on helposti katottavissa, niin kampiakselin asentotunnistin ekax (onko "jauhetta" tunnistimen päässä), sitten nokalta HALL:n liitin ja mitaa jännite ja maadoituksen signaali --> ÄLÄ AVAA nokan anturin koppaa, sillä siinä hajoaa kaikkein eniten antureita!

Mittaappas ihan piruuttain puolan +napajännite, joskus ollut tapauksia, jotta jännite ollut +5-8voltin alueella... ja sen takia ei kipunoita synny

Huomenna laitan hommista privaa kun pääsen taas toimistolle...

onko unohtunut?
ei muuten mutta rupeis oleen laatikon sähköistystä vaille koe ajot
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.01.2010, 15:38
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Nyt tänään oli ensimmäinen päivä koko projektin kanssa kun ei tullut ainootakaan vastoin käymistä.
Aikasemmin on ollu joko kipinä hukassa tai bensa letku puhjennut. Teräspunos varmaan kestää nyt paremmin
bensan paineet.

Sähköt löysi todella hyvän paikan keskikonsolista ja ovat helposti käsillä. Kuvia otetaan lauanataina.
Alkaa olla pakettikasassa jarrut on pientä kytkentää vaille valmiit. Alipaine letkut ja venttiilit paikoillaan,
ainosataan alipaine säiliö vielä puuttuu.
Pientä näpräystä ja hitsausta ja sitten koe-ajolle missä ajetaan viat esille...pähkäillään niitä sitten.

Tulipa siinä aika villi visiokin jos laittais hydraulisylinterin taka panhardin tilalle niin sais ohjauksen taka-akselille.
Ei se paljoa käänny siittä, olis siittä apua sillon kun on jäänyt pohjasta kiven päälle kiinni. Vois siirtää taka-akselia 20cm
sivulle ja sillai pääsis pois jumista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Paratiisi Offi 2009 15.-17.5.2009 oska80 Tapahtumat 201 15.06.2009 22:15
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
SPIDER Moose Tekniikka & Jutustelu 6 13.06.2004 14:54
Yellow Spider -video offroadjouni Linkit 0 04.03.2004 11:29
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37


Sivu luotu: 08:36 (GMT +2).