Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.10.2009, 23:34
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Dana30
Driver-side 16.5" and Passenger-side 32.31"

Dana44 Rubicon
Driver-side 16.625" and Passenger-side 31.88"
Kyl sie oot hakkeri selvittämään näitä asiota Onko toi hybridi akseli edennyt mitenkään? Paljon tulee painoa enemmmän kuin Oka-mallisiin akseliehin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.10.2009, 08:54
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Paino


Laskin akseliputkien painavan 5 - 6 kg enemmän kuin alkuperäiset. Jarrut ja muut ulko-osat painaa saman kuin ennenkin. Kiinnkkeet hieman paksumpaa kuin alkuperäiset. Muut sitten vakio dana44. Veikkaisin luokkaa 10 kg painavampi kuin TJ rubicon akseli. Detroit locker painaa kyllä enemmän kuin vakio murikka. Nyt viikonloppuna pitäisi sovittaa paikalleen. Panhardi varmaan menee uusiksi. Siirrän akselia muutaman sentin eteenpäin. Sen verran kun pinioni pitenee. Ei tarvitse kardaania modata.

37" ja lukko on aika kova paikka dana30 akselille. Mulla ei ole 4,5 vuoden aikana hajonnut kertaakaan. Korvakkeita on kyllä joutunut korjailemaan. Jos sitten uskaltaisi painaa kunnolla kaasua
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.10.2009, 09:04
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Kyl sie oot hakkeri selvittämään näitä asiota Onko toi hybridi akseli edennyt mitenkään? Paljon tulee painoa enemmmän kuin Oka-mallisiin akseliehin?
JK:n Dana 44:ssä on enemmän leveyttä mutta etuakselin akseliputki on puolestaan melkoinen mehupilli. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista punnita nämä kunhan Jappe saa aksulan valmiiksi. Ei niissä merkittäviä eroja kyllä kuitenkaan ole.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.11.2009, 10:20
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Rakennus jatkuu


Akselia on kokeiltu auton alle. Ajatus akselin siirrosta eteenpäin, jotta kardaania ei tarvitse lyhentää piti hylätä. Ohjausvarret menee 5 cm siirrossa päällekkäin. Akseli siis originaali paikkaan ja kardaania lyhyemmäksi. Dana44 pinioni on 5 cm pitempi kuin dana30. Jousien alatuet puuttuu, ilmapussin alakiinnitys, iskareiden alapäähän loput osat ja ohjausiskarin kiinnitys. Sopivaa hitsauspuikkoa murikan kiinnitykseen metsästän. Esabilla on palvelu jossa saa lähettää kysymyksiä, mutta eivät tietenkään vastaa niihin

Ilmapussi kohtuu kivasti asettuu. Pitää alakiinnike rakentaa.


Iskareiden alakiinnitys tulee noin 3cm alkuperäistä alemmaksi. Rajoittaa ulosjoustoa järkvässä kohtaa ja sisäänjoustossa varmistaa, ettei pohjaa.


Ylätukivassen kiinnnityksestä pitää hieman "niistää". Ei ota kiinni, mutta rakoa jää muutama milli panhardin kiinitykseen. Pientä modausta kiinnikeeseen.


Ohjausvarret mahtuu hyvin liikkumaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_3735.jpg‎
Views:	3661
Size:	93,9 Kt
ID:	8842   Click image for larger version

Name:	IMG_3737.jpg‎
Views:	3612
Size:	85,3 Kt
ID:	8843   Click image for larger version

Name:	IMG_3738.jpg‎
Views:	3614
Size:	91,5 Kt
ID:	8844   Click image for larger version

Name:	IMG_3742.jpg‎
Views:	3598
Size:	91,6 Kt
ID:	8845  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 01.11.2009 12:39
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.11.2009, 10:43
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Kyl sie oot hakkeri selvittämään näitä asiota Onko toi hybridi akseli edennyt mitenkään? Paljon tulee painoa enemmmän kuin Oka-mallisiin akseliehin?
Tarkoitat varmaan JK rubiconin akselia. Tälläinen käsitys minulla on eroista. JK versus oma HP viritys.

- JK akseli on 10 cm leveämpi kuin HP
- HP akseliputki huomattavasti vahvempi.
- JK pinionin akseli paksumpi.
- JK sähkölukko, HP automaattilukko Detroit locker.
- HP vetarit vahvemmat. Longfield
- JK isommat jarrut

Veikkaisin painon olevan aika sama. JK isommmat jarrut ja 10 cm pitempi. HP paksummat akseliputket. Käsitykseni mukaan hammaspyörät ovat samaa kokoa. Takana JK:ssa on isommat kuin dana44 vaikka nimi silti dana44. JK:sta jään kaipaamaan paksumpaa pinionin akselia, eikä paremmat jarrutkaan haittaisi. Nyt kun mulla on takanakin levyt, ei jarruongelmia ole ollut.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 01.11.2009 11:16
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.11.2009, 23:29
Jylppy4x4 Jylppy4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.07
Sijainti: Virrat, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

Hitsauspuikot


Mitkähän tuon putken ja perämurikan materiaalit ovat?
Murikka varmaan jotain valuterästä mutta mitä tuo putki on?
Voin katsoa työmaalla, jos noista jotain tietoa saisi.

-Jyrki-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.11.2009, 19:23
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Hitsaus


Murikka on jonkilaista valuterästä. Ainakin sitkeää tavaraa.

Putki tuollaista
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.11.2009, 21:16
Jylppy4x4 Jylppy4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.07
Sijainti: Virrat, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

Hitsauspuikot


Ok! Mä tutkin kirjallisuutta huomenna ja jos ei selviä niin soitan pari puhelua.

-Jyrki-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.11.2009, 10:25
Jylppy4x4 Jylppy4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.07
Sijainti: Virrat, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

Hitsauspuikot


Moi!

Esab:in kaveri suositteli ko.tapaukseen OK55.00 puikkoa ja vaihtoehtoisena OK48.00.
Mieluimmin OK55.00.

Lainaus Esab:in kirjasta: OK55.00 soveltuu seostamattomien rakenneterästen ja hienoraeterästen hitsauskseen, kun tarvitaan suurempaa, lujempaa ja parempaa iskusitkeyttä hitsiaineessa kuin Ok48.00:n hitsiaine on.

-Jyrki-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.11.2009, 10:48
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Puikot


Kiitti

Olisin itse valinnut jonkun valurautapuikon.

OK 55.00 on emäspäällysteinen hitsauspuikko
lujemmille teräksille. Sen mangaaniseosteiselle
hitsiaineelle on ominaista suuri lujuus ja erinomainen
iskusitkeys matalissa lämpötiloissa. OK
55.00 soveltuu seostamattomien rakenneterästen
ja hienoraeterästen hitsaukseen, kun tarvitaan
suurempaa lujempaa ja parempaa
iskusitkeyttä hitsiaineessa kuin yleispuikon OK
48.00:n hitsiaine on. Päällysteen kostumistaipumus
on pieni.

Nyt sitten metsästämään tuollaisia puikkoja. Onkohan nuo kovin eksoottisia.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rodeo Drive jappe Tekniikka & Jutustelu 583 27.05.2013 21:51
Rodeo drive / Warn / Muut suunnistus ohjelmat SoSo Tekniikka & Jutustelu 28 04.03.2009 16:28
OFF ROAD DRIVE -LEHTIÄ myllis O/M/V Muut 0 23.10.2006 13:53
O: drive flange Rytari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 21.08.2006 14:16
Mulholland Drive KariSalmelainen Movies 5 03.02.2004 09:43


Sivu luotu: 00:08 (GMT +2).