![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Paino
Laskin akseliputkien painavan 5 - 6 kg enemmän kuin alkuperäiset. Jarrut ja muut ulko-osat painaa saman kuin ennenkin. Kiinnkkeet hieman paksumpaa kuin alkuperäiset. Muut sitten vakio dana44. Veikkaisin luokkaa 10 kg painavampi kuin TJ rubicon akseli. Detroit locker painaa kyllä enemmän kuin vakio murikka. Nyt viikonloppuna pitäisi sovittaa paikalleen. Panhardi varmaan menee uusiksi. Siirrän akselia muutaman sentin eteenpäin. Sen verran kun pinioni pitenee. Ei tarvitse kardaania modata.
37" ja lukko on aika kova paikka dana30 akselille. Mulla ei ole 4,5 vuoden aikana hajonnut kertaakaan. Korvakkeita on kyllä joutunut korjailemaan. Jos sitten uskaltaisi painaa kunnolla kaasua ![]()
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#3
|
||||
|
||||
![]()
JK:n Dana 44:ssä on enemmän leveyttä mutta etuakselin akseliputki on puolestaan melkoinen mehupilli. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista punnita nämä kunhan Jappe saa aksulan valmiiksi. Ei niissä merkittäviä eroja kyllä kuitenkaan ole.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Rakennus jatkuu
Akselia on kokeiltu auton alle. Ajatus akselin siirrosta eteenpäin, jotta kardaania ei tarvitse lyhentää piti hylätä. Ohjausvarret menee 5 cm siirrossa päällekkäin. Akseli siis originaali paikkaan ja kardaania lyhyemmäksi. Dana44 pinioni on 5 cm pitempi kuin dana30. Jousien alatuet puuttuu, ilmapussin alakiinnitys, iskareiden alapäähän loput osat ja ohjausiskarin kiinnitys. Sopivaa hitsauspuikkoa murikan kiinnitykseen metsästän. Esabilla on palvelu jossa saa lähettää kysymyksiä, mutta eivät tietenkään vastaa niihin
![]() Ilmapussi kohtuu kivasti asettuu. Pitää alakiinnike rakentaa. Iskareiden alakiinnitys tulee noin 3cm alkuperäistä alemmaksi. Rajoittaa ulosjoustoa järkvässä kohtaa ja sisäänjoustossa varmistaa, ettei pohjaa. Ylätukivassen kiinnnityksestä pitää hieman "niistää". Ei ota kiinni, mutta rakoa jää muutama milli panhardin kiinitykseen. Pientä modausta kiinnikeeseen. Ohjausvarret mahtuu hyvin liikkumaan.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 01.11.2009 12:39 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- JK akseli on 10 cm leveämpi kuin HP - HP akseliputki huomattavasti vahvempi. - JK pinionin akseli paksumpi. - JK sähkölukko, HP automaattilukko Detroit locker. - HP vetarit vahvemmat. Longfield - JK isommat jarrut Veikkaisin painon olevan aika sama. JK isommmat jarrut ja 10 cm pitempi. HP paksummat akseliputket. Käsitykseni mukaan hammaspyörät ovat samaa kokoa. Takana JK:ssa on isommat kuin dana44 vaikka nimi silti dana44. JK:sta jään kaipaamaan paksumpaa pinionin akselia, eikä paremmat jarrutkaan haittaisi. Nyt kun mulla on takanakin levyt, ei jarruongelmia ole ollut.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 01.11.2009 11:16 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hitsauspuikot
Mitkähän tuon putken ja perämurikan materiaalit ovat?
Murikka varmaan jotain valuterästä mutta mitä tuo putki on? Voin katsoa työmaalla, jos noista jotain tietoa saisi. -Jyrki- |
#7
|
||||
|
||||
![]() Hitsaus
Murikka on jonkilaista valuterästä. Ainakin sitkeää tavaraa.
Putki tuollaista
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#8
|
|||
|
|||
![]() Hitsauspuikot
Ok! Mä tutkin kirjallisuutta huomenna ja jos ei selviä niin soitan pari puhelua.
-Jyrki- |
#9
|
|||
|
|||
![]() Hitsauspuikot
Moi!
Esab:in kaveri suositteli ko.tapaukseen OK55.00 puikkoa ja vaihtoehtoisena OK48.00. Mieluimmin OK55.00. Lainaus Esab:in kirjasta: OK55.00 soveltuu seostamattomien rakenneterästen ja hienoraeterästen hitsauskseen, kun tarvitaan suurempaa, lujempaa ja parempaa iskusitkeyttä hitsiaineessa kuin Ok48.00:n hitsiaine on. -Jyrki- |
#10
|
||||
|
||||
![]() Puikot
Kiitti
Olisin itse valinnut jonkun valurautapuikon. OK 55.00 on emäspäällysteinen hitsauspuikko lujemmille teräksille. Sen mangaaniseosteiselle hitsiaineelle on ominaista suuri lujuus ja erinomainen iskusitkeys matalissa lämpötiloissa. OK 55.00 soveltuu seostamattomien rakenneterästen ja hienoraeterästen hitsaukseen, kun tarvitaan suurempaa lujempaa ja parempaa iskusitkeyttä hitsiaineessa kuin yleispuikon OK 48.00:n hitsiaine on. Päällysteen kostumistaipumus on pieni. Nyt sitten metsästämään tuollaisia puikkoja. Onkohan nuo kovin eksoottisia.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rodeo Drive | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 583 | 27.05.2013 21:51 |
Rodeo drive / Warn / Muut suunnistus ohjelmat | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 04.03.2009 16:28 |
OFF ROAD DRIVE -LEHTIÄ | myllis | O/M/V Muut | 0 | 23.10.2006 13:53 |
O: drive flange | Rytari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 21.08.2006 14:16 |
Mulholland Drive | KariSalmelainen | Movies | 5 | 03.02.2004 09:43 |